Rīga, 13.apr., LETA. Pārtikas koncerns "Orkla Latvija" kopš 2018.gada "Ādažu čipsu" ražotnes automatizācijā investējis kopumā 1,8 miljonus eiro, aģentūrai LETA pavēstīja kompānijas pārstāvji.
Tostarp kompānijā norādīja, ka ražotnes automatizācija noslēgta, investējot vairāk nekā 600 000 eiro divos jaunos paletizācijas robotos, kas nodrošina čipsu kastu uzkraušanu uz paletēm un aptin tās ar plēvi.
"Orkla Latvija" pārstāvji norādīja, ka pakošanas procesā darbiniekiem vairs nav jāveic kastu transportēšana ražotnes iekšienē, jo konveijers tās nogādā no pakošanas līnijas līdz pat aptinējam. Papildu tam automatizētās iekārtas sniedz iespēju samazināt izmantotās plēves patēriņu un nodrošina paletes automātisko aplīmēšanu.
Tāpat kompānijā skaidroja, ka projekta ieviešanai un īstenošanai uzņēmumam bija nepieciešams gandrīz gads. "Zināmā mērā izaicinājumi bija saistīti arī ar Covid-19 globālo pandēmiju," piebilda kompānijas pārstāvji, norādot, ka projekta realizāciju sekmēja sadarbības partneru izvēle, jo projekts īstenots kopā ar SIA "Peruza" un "ABB" Latvijas filiāli.
"Iepriekš šos procesus manuāli veica darbinieki, tagad to dara robots, tādējādi mēs varam gan atvieglot fiziski smaga darba veikšanu, gan arī strādāt efektīvāk. Vienlaikus mēs ieguldām mūsu darbinieku attīstībā, lai celtu komandas profesionālo kvalifikāciju un kompetences darbam ar robotizētām iekārtām, līdz ar to kļūstot vēl konkurētspējīgāki," pauda "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.
Vienlaikus kompānijā uzsvēra, ka kopš 2012.gada "Ādažu čipsu" ražotnes ražošanas jauda ir dubultota.
"Orkla Latvija" ražo čipsus arī Zviedrijas tirgum, kā arī eksportē produkciju uz 13 citām valstīm: Azerbaidžānu, Lielbritāniju, Baltkrieviju, Mongoliju, Īriju, Moldovu, Krieviju, Nīderlandi, Izraēlu, Norvēģiju, Armēniju, Slovākiju un Kanādu.
"Orkla Latvija" koncerna pagrozījums 2019.gadā bija 85,21 miljons eiro, kas ir par 3,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt grupas peļņa samazinājās par 3,2% un bija 2,807 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Koncerna 2020.gada finanšu dati pagaidām nav publiskoti. "Orkla Latvija" koncernā ietilpst "Orkla Biscuit Production", SIA "Saldumu tirdzniecība" un SIA "Latfood Agro".
Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Pedro", "Spilva", "Gutta", "Everest", "Latplanta" un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla".
"Ādažu čipsu" ražotnes automatizācijā "Orkla Latvija" investējusi kopumā 1,8 miljonus eiro
LETA 13.04.2021
Saistībā ar pārbūvi Onkoloģijas centra nodaļu pakāpeniska pārcelšana plānota līdz jūnijam
LETA 04.12.2025
Rīga, 4. dec., LETA. Saistībā ar pārbūvi Latvijas Onkoloģijas centra (LOC) nodaļu pakāpenisku pārcelšanu uz Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (RAKUS) stacionāru "Gaiļezers" plānots pabeigt līdz 2026. gada jūnijam, ceturtdien informēja
...
CSP saņēmusi trīs pieteikumus datu izmantošanai cenu monitoringa rīka veidošanai
LETA 04.12.2025
Rīga, 4. dec., LETA. Līdz šim brīdim Centrālā statistikas pārvalde (CSP) ir saņēmusi trīs pieteikumus no komersantiem, kuri izteikuši vēlmi saņemt datus cenu monitoringa rīka veidošanai, aģentūru LETA informēja Ekonomikas ministrijā (EM).
Šobrīd CSP
...
Latvijas Banka atļauj "Dikas" atsākt valūtu tirdzniecības pakalpojuma sniegšanu
LETA 04.12.2025
Rīga, 4. dec., LETA. Latvijas Bankas uzraudzības komiteja atļāvusi SIA "Dikas" atsākt valūtu tirdzniecības pakalpojuma sniegšanu, aģentūru LETA informēja Latvijas Banka.
Šogad jūnijā Latvijas Bankas uzraudzības komiteja bija pieņēmusi lēmumu apturēt
...