"McCann Rīga" valsts uzdevumā par 118 521 eiro aicinās sabiedrību mainīt iepirkšanās paradumus

Rīga, 4.marts, LETA. Ministru kabinets ceturtdien atbalstīja Ekonomikas ministrijas (EM) priekšlikumu aģentūrai SIA "McCann Rīga" no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķirt 118 521 eiro informēšanas kampaņas īstenošanai, lai mainītu iedzīvotāju uzskatus par iepirkšanos.

"McCann Rīga" īstenos informēšanas kampaņu saistībā ar drošu tirdzniecību un iedzīvotāju paraduma maiņu.

EM veica tirgus izpēti, uzrunājot sešas lielākās reklāmas aģentūras - SIA "DDB Worldwide Latvia", "TBWA Latvija", SIA "Not Perfect", SIA "Guilty", SIA "McCann Rīga" un SIA "Vuca communications".

EM skaidro, ka "McCann Rīga" bija vienīgā aģentūra, kas iesniedza kopējo kampaņas prezentāciju, kurā tika iekļautas vairākas sadaļas, tostarp integrētās kampaņas stratēģija, radošais komunikācijas koncepts un taktiskais plāns, sabiedrisko attiecību komunikācijas plāns un atbalsts, mediju plāna izvēles pamatojums un kanālu sadalījums, papildus nodrošinot arī kampaņas laika plānu un budžeta sadalījumu kampaņas realizācijai.

Atbilstoši iesniegtajai informācijai, "McCann Rīga" kopējās izmaksas ir 97 951 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa, kas iekļauj ražošanas izmaksas 28 000 eiro apmērā, aģentūras izmaksas 30 000 eiro apmērā un mediju izmaksas 39 951 eiro apmērā.

EM skaidroja, ka iedzīvotāju paradumu un uzvedības maiņa ir ilgtermiņa komunikācijas lielākais izaicinājums jebkurā nozarē. "Ņemot vērā sabiedrības ierobežojumus pandēmijas laikā, kas darbojas jau kopš 2020.gada 12.marta, īpaši plašus ierobežojumus tirdzniecībā neprognozējamiem Covid-19 vīrusa infekcijas tālākiem uzliesmojumiem vai attīstības scenārijiem, nepieciešama vienota pieeja valstiskā līmenī valsts pārvaldes iestāžu komunikācijai ar sabiedrību," pauda ministrijā.

Turklāt, EM ieskatā, jāveic ne tikai informēšanas funkcija valstiskā mērogā, bet arī jāīsteno centieni mainīt iedzīvotāju uzskatus par iepirkšanos ar mērķi mainīt viņu uzvedību un iepirkšanās paradumus, uzsverot, ka iepirkšanās nav izklaide un brīvā laika pavadīšana ģimenei ar bērniem tirdzniecības vietās.

Kampaņas mērķis ir izstrādāt un laika posmā no šā gada marta līdz 30.jūnijam īstenot intensīvu integrētas komunikācijas sociāli orientētu kampaņu par drošas tirdzniecības nosacījumiem, kas ietver dažādas sabiedrisko attiecību aktivitātes un mediju attiecības, tostarp publikācijas un reklāmu daudzveidīgos mediju kanālos, piemēram, nacionālajos un reģionālajos drukātajos un digitālajos medijos, pašvaldību portālos, ziņu portālos, radio un televīzijā, vidē un citviet.

Kampaņā plānots informēt iedzīvotājus par drošas iepirkšanās nosacījumiem un to nozīmi Covid-19 vīrusa izplatības ķēdes mazināšanā, skaidrot par pakāpeniskas drošas tirdzniecības modeļa ieviešanas epidemioloģiskajiem apsvērumiem, kā arī aicināt sabiedrību ievērot epidemioloģiskās drošības pasākumus tirdzniecības vietās - pareizi nēsāt sejas maskas, nepulcēties, distancēties, ievērot higiēnas prasības.

Tāpat ar kampaņu iecerēts mudināt sabiedrību mainīt attieksmi un uzvedību tirdzniecības vietās, kā arī iepirkšanās paradumus, piemēram, iepirkties pa vienam, ievērot tirgotāju norādes. kampaņas ietvaros arī iecerēts informēt un izskaidrot tirdzniecības nozares dalībniekiem, jo īpaši mazajiem tirgotājiem mazpilsētās un ciemos, nosacījumus drošu epidemioloģisko apstākļu nodrošināšanai tirdzniecības vietās darbiniekiem un pircējiem un sekām šo noteikumu neievērošanas gadījumā.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka SIA "McCann Rīga" reģistrēta 1995.gadā. Tās pamatkapitāls ir 85 372 eiro. 15% aģentūras daļu pieder Valteram Jonātam, bet 85% SIA "SIA McCann WorldGroup", kuras īpašnieki ir Kristaps Siliņš un Ainārs Ščipčinskis.