Rīgas brīvosta konkurētspēju stiprina ar Latvijā radītām tehnoloģijām

Rīga, 2.marts, LETA. Rīgas osta savas priekšrocības pret konkurentiem stiprina ar unikālām kraušanas tehnoloģijām un iekārtām, ko projektē un ražo tepat Latvijā, uzņēmumā "Smartteh", aģentūru LETA informēja Rīgas brīvostas pārvaldes Sabiedrisko attiecību un mārketinga nodaļas vadītāja Liene Ozola.

Kā skaidro Ozola, sākotnēji Rīgas ostai radītās iekārtas kļuvušas par pieprasītu Latvijas eksportpreci. Piecu darbības gadu laikā "Smartteh" ražotnē radīts ducis dažādu inovatīvu kraušanas iekārtu. 

Uzņēmumā tapušie risinājumi darbojas Rīgas ostas uzņēmumos "Jaunzeltiņi", "KS Terminal" un "WT Terminal". Finiša taisnē ir viens no pēdējā laika vērienīgākajiem projektiem - beramkravu konveijera līnija "B port" terminālī. 

Latvijā ražotās konteinerizācijas sistēmas un dažāda veida kraušanas risinājumi pašlaik jau ieviesti arī Krievijā, Vācijā, Somijā, Turcijā un citās valstīs.

"Uzticība no ārvalstu klientiem ir daudz lielāka, ja mēs varam jau parādīt gatavus produktus mūsu portfelī," skaidroja uzņēmuma "Smartteh" valdes loceklis Mārtiņš Niķis. 

"Sadarbībā ar ostas uzņēmumiem ir izstrādāti efektīvi servisa risinājumi, kurus tagad veiksmīgi izmantojam, apkalpojot klientus pat ļoti tālās vietās, kur mūsu iekārtas tiek eksportētas. Mēs varam attālināti monitorēt gan iekārtas darba ražīgumu, gan identificēt bojātos elementus, sniedzot atbalstu nekavējoties," pauda Niķis.

"Smartteh" izstrādātā tehnoloģija - inovatīva iekārta kokmateriālu iekraušanai konteineros - konteinerizācijai, ieviesta arī Rīgas ostas uzņēmumā "Jaunzeltiņi" - vienā no lielākajiem ostas terminālu operatoriem, kas specializējas kokmateriālu kravu apstrādē un pārkraušanā. 

Iekārta ļauj ātri un efektīvi kravu novietot uz īpašas, tam paredzētas plates un to automatizēti iekraut konteinerā.

"Jaunā tehnoloģija ir kārtējais solis termināļa efektivitātes paaugstināšanai, kas rezultātā ļauj klientiem piedāvāt lētāku un kvalitatīvāku pakalpojumu. Ar vienu iekārtu mēs aizvietojam aptuveni piecu iekrāvēju darbu. Pašreiz konteinerizācijas procesu varam veikt mazākā teritorijā, un kokmateriālus iespējams kraut augstākās krautnēs, kā rezultātā terminālī vienlaikus varam apstrādāt lielāku kravu apjomu," informēja "Jaunzeltiņi" valdes priekšsēdētājs Artūrs Veispāls. 

Viņš piebilda, ka par šo iekārtu ieinteresējušies sadarbības partneri un konkurenti no citām valstīm.

LETA jau ziņoja, ka 2020.gadā Rīgas ostā pārkrāva kopumā 23,687 miljonus tonnu kravu, kas ir par 27,7% mazāk nekā gadu iepriekš, tostarp janvārī - 2,133 miljonus tonnu.

Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija SIA "Smartteh" reģistrēta 2005.gadā. Uzņēmums pagājušo gadu aizvadījis ar 1,3 miljonu eiro apgrozījumu un 19 858 eiro peļņu.

Uzņēmums vienādās daļās pieder Niķim un Dainai Gravai.