"Rīgas mikroautobusu satiksme" pārmet pašvaldībai komunikācijas trūkumu Covid-19 laikā

Rīga, 9.jūn., LETA. Rīgas domes atbildīgās institūcijas pēdējo mēnešu laikā nav sniegušas skaidru darbības plānu par mikroautobusu satiksmes kustību galvaspilsētā, bet lēmumus pieņēmušas bez konsultēšanās, uzskata SIA "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS) pārstāvji.

Uzņēmums no trešdienas, 10.jūnija, ir gatavs pakāpeniski galvaspilsētā atjaunos mikroautobusu satiksmi, neraugoties uz Rīgas domes Satiksmes departamenta izdoto rīkojumu, kas paredz atcelt braukšanas maksas atlaides visos minibusu maršrutos.

Vienlaikus uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars pauž neizpratni, ka domes atbildīgais departaments šādu lēmumu pieņēmis vienpersoniski, nekonsultējoties ar RMS. "Mēs bijām gatavi atjaunot mikroautobusu satiksmi jau 12.maijā, kad valstī tika mīkstināti vairāki ierobežojumi saistībā ar Covid-19, nosūtot savus priekšlikumus gan pašvaldībai, gan "Rīgas satiksmei", vienlaikus apliecinot Satiksmes ministrijas izdotā rīkojuma prasību ievērošanu. Taču no atbildīgā departamenta atļauju atsākt darbu nesaņēmām. Tāpēc vēlos uzdot retorisku jautājumu, vai dome attiecībā pret saviem sadarbības partneriem un iedzīvotājiem šādā veidā demonstrē labas pārvaldības principus," pauž RMS pārstāvis.

Tāpat uzņēmums nesaprot, kas notiks ar četriem "Rīgas satiksme" atsevišķiem maršrutu reisiem - 28., 34., 57. un 59.maršrutu, kurus līdz ārkārtējās situācijas izsludināšanai valstī apkalpoja RMS un kur darbojās Rīgas domes piešķirtās atlaides. "Šajos maršrutos pasažieru skaits bija mazs un braukt ar lielajiem autobusiem bija nerentabli," pauž Komars.

RMS norāda, ka viņi līdz šim brīdim no pašvaldības nav saņēmuši konkrētu atbildi ar rīcības plānu un nesaprot, kad un kā atsākt paaugstināta servisa pakalpojuma sniegšanu rīdziniekiem pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas.

Uzņēmums pauž nožēlu, ka gadiem ieguldītais darbs - Rīgas pilsētas maršrutu tīkla veidošana sadarbībā ar "Rīgas satiksmi", lai iedzīvotāji varētu ērti un ātri pārvietoties ar sabiedrisko transportu pilsētā, "tiks iznīcināts".

Uzņēmums arī norāda, ka vairāki maršrutu savienojumi bijuši "unikāli", jo ļāvuši pasažieriem pārvietoties ērti un bez pārsēšanās.

"Tāpēc vēlamies vērst pašvaldības pārstāvju uzmanību uz pārdomātu lēmumu pieņemšanu, kas balstīti uz savstarpēju viedokļu apmaiņu, lai panāktu visefektīvāko un iedzīvotājiem labvēlīgāko gala rezultātu sabiedriskā transporta pieejamības nodrošināšanas jautājumos," pauž RMS.

Kā ziņots, turpmāk braukšanas maksas atlaides būs atceltas visos Rīgas mikroautobusu satiksmes maršrutos, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Braukšanas maksas atvieglojumi tiks saglabāti tikai personām ar I un II grupas invaliditāti. Līdz šim Rīgas domes piešķirtie atvieglojumi bija pieejami astoņos mikroautobusu maršrutos.

Kā liecina "firmas.lv" informācija, RMS pilnībā pieder SIA "B-Bus", bet kā tās patiesā labuma guvējs norādīts Komars, tomēr publiskajā telpā uzņēmums tiek saistīts ar uzņēmēju Aleksandru Brandavu, kurš līdz nesenam korupcijas skandālam bija partijas "Gods kalpot Rīgai" biedrs, bet pēc tam viņa darbība partijā tika apturēta.