"Mars Latvia": Baltijā aug pieprasījums pēc rūpnieciski ražotas mājdzīvnieku barības

Rīga, 27.febr., LETA. Baltijā aug pieprasījums pēc rūpnieciski ražotas mājdzīvnieku barības, un starp citām pārtikas produktu kategorijām šī uzrāda vienu no straujākajiem izaugsmes tempiem, aģentūru LETA informēja pārtikas ražotāja un vairumtirgotāja SIA "Mars Latvia" pārstāvji.

"Mars Latvia" norāda, ka mājdzīvnieku barības kategorijas izaugsmi galvenokārt ietekmējušas trīs globālās tendences - cilvēki mājdzīvnieku barības iegādei tērē arvien vairāk, rūpnieciski ražotas mājdzīvnieku barības augošais patēriņš un cilvēkiem raksturīgā savu paradumu piemērošana mājdzīvniekiem.

Saskaņā ar "Nielsen" Baltijas valstīs 2019.gada decembrī veiktā mazumtirdzniecības mērījuma datiem 2019. gada decembrī salīdzinājumā ar 2018. gadu Latvijā mājdzīvnieku barības kategorijas apgrozījums pieauga par 10%, Lietuvā - par 10,3%, bet Igaunijā - par 5,8%. Izaugsmi lielākoties veicinājuši tādi mājdzīvnieku barības produktu segmenti kā kārumi, uzkodas un mitrā barība paciņās.

"Mars Latvia" norāda, ka mūsdienās nolūkā nodrošināt mājdzīvniekam pilnvērtīgu dzīves kvalitāti, to īpašnieki arvien vairāk pievērš uzmanību barības izvēlei. Viņiem ir būtiski sniegt mājdzīvniekam pareizu nepieciešamo uzturvielu un barības daudzumu, kas sekmē industriāli ražotas barības pieprasījuma pieaugumu.

Kompānijā arī atzīmē, ka daudzās valstīs rūpnieciski ražotās mājdzīvnieku barības patēriņš ir ļoti augsts, piemēram, tirgus pētījumu uzņēmuma "IPSOS Marketing" pētījumu "Pet Ownership Study 2012" un "Pet Ownership Study 2016" dati liecina, ka Lielbritānijā un Francijā 96% mājdzīvnieku īpašnieku baro savus mīluļus ar rūpnieciski ražotu barību. 

Tikmēr Igaunijā suņus ar rūpnieciski ražotu barību baro 67% saimnieku, bet Lietuvā un Latvijā - tikai attiecīgi 24% un 21%. Savukārt kaķus ar rūpnieciski ražotu barību baro 78% cilvēku Igaunijā, 49% - Lietuvā, 44% - Latvijā. 

"Mars" korporatīvās komunikācijas direktore Baltijas, Balkānu un Adrijas jūras valstīs Skaiste Sruogaite apgalvo, ka viens no iemesliem, kas ietekmē šos rādītājus, ir nepilnīgas zināšanas par to, kāds uzturs ir nepieciešams mājdzīvniekiem. Tomēr situācija pēdējos desmit gados esot ievērojami uzlabojusies, un tiek prognozēts, ka nākotnē rūpnieciski ražotas mājdzīvnieku barības patēriņš tikai palielināsies.

"Mars Latvia" arī norāda, ka mūsdienās cilvēki vēlas arvien vairāk lutināt savus mājdzīvniekus un ir gatavi maksāt vairāk par barību, tāpēc barības ražotāji arvien vairāk piedāvā dažādus "premium" klases zīmolus.

Kompānijā informē, ka visā pasaulē arvien vairāk vērojama tendence audzināt un uztvert mājdzīvniekus kā cilvēkus jeb "pet humanization" tendence, piemēram, izvēloties barību, kas ir atbilstoša mājdzīvnieka vecumam, vai nesatur noteiktas sastāvdaļas - tādas kā graudi, laktoze u.tml. Tas arī veicina dzīvnieku barības kategorijas izaugsmi.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Mars Latvia" 2018.gadā strādāja ar 36,302 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 32,8% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 44,9% un bija 879 649 eiro. Finanšu dati par pagājušo gadu vēl nav pieejami.

Uzņēmums reģistrēts 1994.gadā, un tā pamatkapitāls ir 191 970 eiro. Kompānijas kapitāldaļas pieder ASV reģistrētajai kompānijai "Mars Overseas Holdings, Inc". "Mars Latvia" pamatdarbības veids ir konditorejas, pārtikas un dzīvnieku barības vairumtirdzniecība, imports, eksports un cita veida saimnieciskā darbība.

"Mars, Incorporated" ("Mars") ir ģimenes uzņēmums, kas darbojas vairāk nekā 80 valstīs un kura galvenā mītne atrodas Maklīnā, Virdžīnijas štatā, ASV. Kompānija ir globāla mēroga tirgus spēlētājs, kas ražo vairākus zīmolus "M&M's", "Snickers", "Twix", "Milky Wy", "Dove" u.c. "Mars" mājdzīvnieku barības kategorija pastāv vairāk nekā 75 gadus, un tajā ietilpst aptuveni 50 zīmoli, tostarp "Pedigree","Whiskas un "Royal Canin". "Mars" mājdzīvnieku barības kategorijā darbojas apmēram 75 000 uzņēmuma darbinieku vairāk nekā 55 valstīs.