"Omniva" apgrozījums pērn pieauga par 30%

Rīga, 24.febr., LETA. Pasta sūtījumu pakalpojuma sniedzēja SIA "Omniva" apgrozījums pērn bija 7,5 miljoni eiro, kas ir pieaugums par 30%, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.

Savukārt uzņēmuma peļņa pērn sasniedza 746 000 eiro, kas ir gandrīz 10 reizes lielāka nekā pirms gada.

Uzņēmuma pārstāvji skaidroja, ka būtiskākā ietekme uz pozitīvajiem pērnā gada rādītājiem bijusi pakomātu sūtījumu ieņēmumiem, kas pieauguši par 46% salīdzinājumā ar gadu iepriekš. Kopumā pagājušajā gadā "Omniva" piegādāja 2,78 miljonus pakomātu sūtījumu, kas ir pieaugums par 54% pret 2018.gadu.

"Omniva Latvija" vadītāja Beāte Krauze-Čebotare norādīja, ka "Omniva" pērn, investējot 900 000 eiro, paplašināja savu pakomātu tīklu, izvietojot papildus 45 pakomātus. Jauni pakomāti izvietoti gan pilsētās, kur tādi jau bija, gan arī jaunās apdzīvotās vietās Latvijā, piemēram, Engurē, Pāvilostā, Jaunpilī, Neretā, Madlienā, Ugālē, Alojā, Skrīveros, Jaunjelgavā, Augšlīgatnē un Straupē.

Peļņas rezultātus uzņēmuma pārstāvji skaidroja ar diviem galvenajiem faktoriem - uzņēmuma iekšējiem efektivitātes procesiem un nepārtrauktiem to uzlabojumiem, kā arī klientu lojalitāti. 

Krauze-Čebotare norādīja, ka "Omniva" biznesa attīstību lielā mērā sekmēja arī straujā e-komercijas izaugsme Latvijā. "Cilvēki arvien vairāk izvēlas iepirkties internetā, turklāt mēs redzam, ka pieaugums vērojams pilnīgi visos segmentos - gan sūtījumos starp privātpersonām, gan piegādē no Latvijas un ārvalstu internetveikaliem, gan arī sūtījumos no Ķīnas e-komercijas platformām "Wish" un "AliExpress"," skaidroja Krauze-Čebotare.

Savukārt uzņēmuma nākotnes attīstības stratēģijā liela loma ir ekoloģiskajai domāšanai un saudzīgai attieksmei pret dabu. Uzņēmums ir testējis vairākus elektroauto un nākotnē plāno tos iekļaut savā ikdienas autoparkā. Pakomātu tīkla paplašināšana nodrošina to pieejamību plašākai sabiedrības daļai, un uzņēmums aicina iedzīvotājus izvēlēties pakomātus kā dabai draudzīgāko piegādes veidu kurjerpiegāžu vietā, tādējādi samazinot degvielas izmešu apjomu. 

Krauze-Čebotare pauda, ka, izvairoties no dokumentu drukāšanas un uzglabāšanas papīra formātā, uzņēmums ir par 30% samazinājis papīra patēriņu. 

"Novērtējam to, ka ar mūsu lielākajiem sadarbības partneriem dokumentu aprite pilnībā notiek elektroniskā veidā, izmantojot e-paraksta sniegtās iespējas. Nākotnē šis faktors būs viens no būtiskākajiem potenciālo sadarbības partneru izvēlē," norādīja "Omniva Latvija" vadītāja, piebilstot, ka e-parakstīto līgumu skaits ir pieaudzis par 50%.

Turklāt pērn "Omniva" noslēdza ilgtermiņa īres līgumu par biroja un loģistikas centra telpu nomu 4600 kvadrātmetru platībā energoefektīvākajā biznesa centrā Latvijā "Green Park", uz kurieni uzņēmums plāno pārcelties šīgada vasarā. Jaunajās telpās tiks izmantota jauna automatizēta sūtījumu šķirošanas iekārta, kas ļaus ievērojami palielināt uzņēmuma efektivitāti. 

"Omniva" reģistrēta 2012.gadā un tās pamatkapitāls ir 2945 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums 2018.gadā bija 5,781 miljons eiro un peļņa 87 884 eiro. "Omniva" pieder Igaunijā reģistrētam uzņēmumam "Aktsiaselts Eesti post".