"Witteveen+Bos Latvia" atkārtoti iesniedzis sūdzību LDz iepirkumā par Daugavpils šķirošanas stacijas būvuzraudzību

Rīga, 26.nov., LETA. SIA "Witteveen+Bos Latvia" atkārtoti iesniegusi sūdzību par nu jau pārtraukto AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) iepirkumu par Daugavpils šķirošanas stacijas būvuzraudzību, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) publicētā informācija.

"Witteveen+Bos Latvia" jau septembrī par šo iepirkuma konkursu bija iesniedzis sūdzību, kuru izskatot IUB nolēma aizliegt LDz slēgt līgumu ar izraudzīto uzvarētāju - SIA "Firma L4". Tāpat LDz tika uzdots novērst iesnieguma izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus. Pēc IUB lēmuma, LDz nolēma iepirkuma konkursu pārtraukt.

Pie sūdzības iesniedzēja "Witteveen+Bos Latvia" aģentūra LETA uzzināja, ka uzņēmums pārsūdzējis LDz lēmumu pārtraukt iepirkumu, jo LDz izbeidza iepirkumu, kā iemeslu minot, ka "Witteveen+Bos Latvia" piedāvājums pārsniedzot viņu budžeta iespējas. "Witteveen+Bos Latvia" uzskatot, ka šāds lēmums nav pareizs.

Kā ziņots, LDz iepriekš skaidroja, ka, piesaistot Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējumu, līdz 2023.gadam plānots īstenot trīs apjomīgus projektus, kas paaugstinās Latvijas dzelzceļa tīkla konkurētspēju: "Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava-Mangaļi-Ziemeļblāzma modernizācija", "Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstība" un "Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstība". Projektu īstenošanai kopējais pieejamais Kohēzijas fonda finansējums ir 89 miljoni eiro.

Konkrēto darbu būvniecības iepirkumi 2017.gada vasaras sākumā tika pārtraukti, lai veiktu grozījumus iepirkumu procedūru dokumentācijā. Oktobrī šo projektu trīs būvniecības iepirkumi izsludināti no jauna, savukārt novembrī pagarināts pieteikšanās termiņš.

Iepriekš izsludinātajos iepirkumā par Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava-Mangaļi-Ziemeļblāzma modernizāciju prognozētā līgumcena bija 24,2 miljoni eiro, bet Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstības projekta prognozētā līgumcena bija 36 miljoni eiro. Savukārt iepirkumā par Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstību prognozētā līgumcena bija 42,731 miljons eiro.

Tāpat ziņots, ka LDz novembra vidū nolēma sākt sarunu procedūras par trīs projektu - Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava-Mangaļi-Ziemeļblāzma modernizācijas, Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstības un Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstības-būvniecības īstenošanu, aģentūru LETA informēja LDz Korporatīvās komunikācijas daļā.

Ņemot vērā, ka iepriekš izsludinātajās iepirkuma procedūrās saistībā ar šo projektu īstenošanu tika saņemti piedāvājumi, kas neatbilda nolikumā minētajām tehniskās specifikācijas prasībām, kā arī piedāvātās līgumsummas būtiski pārsniedza šiem projektiem plānoto finanšu apmēru, LDz Iepirkumu komisija pieņēma lēmumu izbeigt iepriekš izsludinātās iepirkuma procedūras minēto projektu būvniecībai. Tāpat pieņemts lēmums atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumam uzsākt sarunu procedūru par šo projektu būvniecības veikšanu.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un LDz koncerna vadošais uzņēmums.

"Witeveen+Bos Latvia" dibināts 1997.gadā un tā pamatkapitāls ir 2840 eiro, liecina "Firmas.lv" pieejamā informācija. Uzņēmums pērn strādāja ar 319 324 apgrozījumu un 50 457 eiro zaudējumiem. Tas pieder Nīderlandē reģistrētam uzņēmumam "Witteveen+Bos International".