Apģērbu mazumtirgotāja "Baltika Latvija" apgrozījums pērn palicis iepriekšējā gada līmenī

Rīga, 20.febr., LETA. Apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums SIA "Baltika Latvija" pērn strādāja ar 10,078 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 0,8% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa bija 15 960 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka kompānijas galvenais uzdevums pagājušajā gadā bija ar zemāku preču nodrošinājumu sasniegt preču un pārdošanas apmērus iepriekšējā gada līmenī. Šo uzdevumu kompānijai gandrīz izdevās sasniegt, lai gan tika slēgts viens veikals "Bastion" tirdzniecības centrā "Origo", jo tas strādāja ar zaudējumiem.

Vadība norāda, ka pērn kompānija pārskatīja preču sortimentu "Monton" veikalā tirdzniecības centrā "Spice", un to papildināja ar "Bastion" kolekciju. "Lēmums bijis pareizs, jo klienti atzinīgi novērtē kolekcijas kvalitāti un gatavi akceptēt dārgāku cenu," norāda kompānijas vadība.

Uzņēmuma vadība arī atzīmē, ka kompānijas pārdošanas rezultātus pozitīvi ietekmēja preču izpārdošanu stratēģiju maiņa. Tāpat kompānija pērn ieviesa pakalpojumu interneta pasūtījumu saņemšanai veikalos "Monton" tirdzniecības centrā "Spice" un "Galerijā Rīga".

Turpretī rezultātus negatīvi ietekmēja darbaspēka trūkums, jo profesionālas pārdevējas nesot iespējams atrast, bet jaunieši ļoti bieži maina darbavietas. Tirdzniecības centru vēlie darba laiki esot nopietns iemesls, kamdēļ sievietes pamet šo darbu. Starp negatīvajiem faktoriem kompānijas vadība min arī aplokšņu algas Latvijā, kas kropļo uzņēmuma darba algu motivācijas sistēmu.

2018.gadā "Baltika Latvija" plāno paplašināt "Ivo Nikkolo" veikalu "Galerijā Rīga", kā arī pārvietot uz otro stāvu "Baltman" veikalu, un tādējādi sagaida apmeklētāju skaita pieaugumu, kas varētu uzlabot preču pārdošanas rezultātus. Tāpat ar mērķi stiprināt "Monton" zīmola pozīcijas tirgū kompānija plāno ieviest digitālo reklāmu aprīkojumu komunikācijai ar klientiem. Šogad iecerēts paplašināt arī pakalpojumu internetā pasūtīto preču izsniegšanai veikalos, kas varētu palielināt klientu plūsmu uzņēmuma veikalos.

"Baltika Latvija" vadības ziņojumā teikts, ka kompānija izstrādā darbības stratēģijas plānu pieciem gadiem, kas paredz paplašināt tirgu un ieviest inovācijas.

Papildus uzmanību turpmāk iecerēts pievērst arī darba produktivitātei, darbinieku lojalitātes sekmēšanai un motivācijai.

Jau ziņots, ka 2016.gadā "Baltika Latvija" apgrozījums bija 10,161 miljons eiro, bet peļņa sasniedza 10 961 eiro.

"Baltika Latvija" dibināta 2002.gadā, un uzņēmumam pagājušā gada beigās piederēja 21 "Monton", "Mosaic", "Ivo Nikkolo", "Baltman" un "Bastion" veikals. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 1 609 552 eiro. Kompānija pilnībā pieder Igaunijā reģistrētajam uzņēmumam "Baltman".