Alkoholisko dzērienu importētāja "Altia Latvia" apgrozījums pērn saruka par 3,8%

Rīga, 26.jūn., LETA. Alkoholisko dzērienu importētāja "Altia Latvia" apgrozījums pagājušajā gadā bija 21,166 miljoni eiro, kas ir par 3,8% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi palielinājās par 91% un bija 1,435 miljoni eiro, liecina informācija 'Firmas.lv".

Kompānijas vadība norāda, ka kopumā Latvijas alkohola tirgus 2016. gadā pieauga par 7% salīdzinājumā ar 2015.gadu, kas ir saistīts ar ievērojamu alkoholisko dzērienu akcīzes nodokļu starpību Igaunijā un Latvijā, kas veicināja pārdošanas apmēru pieaugumu specializētajos alkohola veikalos Latvijas-Igaunijas robežā un tās tuvumā. "Altia Latvia" pērn pārdeva vairāk nekā 3,4 miljonus litru alkoholisko dzērienu un guva 21 miljona eiro apgrozījumu. Kopējā kompānijas tirgus dala pēc pārdotās produkcijas apjoma litros samazinājās par 6,6% salīdzinājumā ar 2015. gadu, kas saistīts ar nerentablu un zema apgrozījuma produktu izņemšanu no sortimenta, ka arī sadarbības līguma pārtraukšanu ar ukraiņu degvīna "Mernaja" ražotāju. Iepriekš minēto iemeslu dēļ aizvadītajā gadā pieauga arī kompānijas zaudējumi.

Kompānijas vadības ziņojumā teikts, ka pērn uzņēmums turpināja attīstīt tādus Latvijas degvīna tirgū zināmus zīmolus, kā piemēram, "Arsenitch", "Kurland", kā arī zīmola "Vechirnja Charka" klāstu papildināja ar jaunu produktu "Vechirnja Charka Milk". "Arsenitch" zīmola produktu līnija tika papildināta ar jaunu produktu "Arsenitch Ruby Cherry".

"Altia Latvia" vadība arī atzīmē, ka aizvadītā gada vidū viens no kompānijas galvenajiem degvīna zīmoliem "Koskenkorva" piedzīvoja būtiskas pudeles, etiķetes un korķa dizaina izmaiņas, tā pārdošanas apmēriem pieaugot par 40% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Kompānijas vīna produktu klāsts pērn tika papildināts ar Spānijas, Argentīnas un Vācijas vīniem, kas ļāva kompānijai saglabāt 8,9% tirgus daļu vīna kategorijā.

Pērn kompānija sāka loģistikas un tirdzniecības nodaļas darba optimizācijas projektu, lai veicinātu kompānijas rentabilitātes rādītāju uzlabošanos. Projektu plānots pabeigt šā gada maijā. Tāpat šogad iecerēts turpināt darbu pie jaunu produktu un zīmolu izveides un to virzības Latvijas tirgū. "Altia Latvia" arī plāno sākt sadarbību ar jauniem piegādātājiem, kā arī turpināt veidot un attīstīt sabalansētu produktu portfeli, piedāvājot patērētājiem Skandināvijas valstīs un pasaulē labi pazīstamus liķierus, degvīnus un citus alkoholiskos dzērienus. Tādējādi kompānija ir iecerējusi palielināt tirgus daļas stipro alkoholisko dzērienu un viņu kategorijā. Šogad kompānija plāno palielināt arī pārdošanas apmēru un peļņu pirms nodokļu nomaksas.

Jau ziņots, ka "Altia Latvia" 2015.gadā strādāja ar 22,003 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 10,6% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi pieauga par 79,2% - līdz 750 982 eiro.

"Altia Latvia" (iepriekš "Mobil Plus") ir viens no lielākajiem alkoholisko dzērienu importētājiem un izplatītājiem Latvijā. Uzņēmums dibināts 1995.gadā, bet 2006.gadā par tā īpašnieku kļuva Somijas alkoholisko dzērienu ražotājs "Altia Plc". "Altia Latvia" pamatkapitāls ir 1,261 miljons eiro.