Aptauja: Trešdaļa pircēju jaunu auto izvēlētos cenu kategorijā līdz 30 000 eiro

Rīga, 22.nov., LETA. Trešdaļa pircēju jeb 31,8% aptaujāto respondentu jaunu automašīnu gribētu izvēlēties cenu kategorijā līdz 30 000 eiro, liecina auto tirgotājas SIA "Skandi motors" veiktā aptauja par autovadītāju paradumiem un vēlmēm, iegādājoties jaunu automobili.

Nedaudz mazāk jeb 28,4% norādījuši cenas kategoriju līdz 20 000 eiro, 17,9% - līdz 15 000 eiro, 8,7% - līdz 10 000 eiro. Savukārt jaunu auto cenu kategorijā, kas pārsniedz 30 000 eiro, izvēlētos 11,6%, kamēr 1,5% jauna auto iegādei vēlētos citu cenu.

Trīs no četriem respondentiem pilnīgi jaunu automašīnu iegādātos ar līzinga starpniecību ar ikmēneša maksājumu līdz 300 eiro.

Kā informē "Skandi motora" finansēšanas nodaļas apdrošināšanas brokeru vadītāja Maija Slaidiņa, uzņēmuma dati liecina, ka šogad 58% auto pircēju izvēlējušies savu jauno spēkratu iegādāties ar līzinga starpniecību, no kuriem 61% devuši priekšroku operatīvajam līzingam, kas klientam dod iespēju veikt mazākus ikmēneša maksājumus un neraizēties par auto realizāciju līzinga termiņa beigās. Kopumā klientu skaits, kuri auto iegādājas ar līzinga starpniecību, ar katru gadu kļūstot arvien lielāks.

Lielākais vairums jeb 83% no visiem respondentiem pirms autosalona apmeklējuma rūpīgi iepazīstas ar piedāvājuma klāstu un informāciju par vēlamo modeli.

Aptaujā noskaidrots, ka izteikta tendence pircēju iegādes kritērijos ir racionāls motīvs pretstatā emocionālam lēmumam - 23% pievērš uzmanību tādiem tehniskajiem rādītājiem kā jauda, dinamika un degvielas patēriņš, 21% novērtē automobiļa aprīkojuma līmeni, bet 18% rūpīgi izvērtē garantijas nosacījumus.

Tikmēr emocionālā piesaiste seko pēc tehniskajiem kritērijiem - 17% respondentu piešķir lielāku nozīmi automašīnas zīmolam, savukārt 11% - auto salona reputācijai un uzticamībai.

Kā norāda "Skandi motora" tirdzniecības vadītājs Mārtiņš Smiltēns, auto iegādes kritēriji ar katru gadu mainās un kļūst arvien komplicētāki - biežāk tiek pievērsta uzmanība ekoloģijas aspektam, pieredzei ar auto salonu un personāla attieksmi, tā arī automašīnas izplatību Latvijā un servisa pieejamību.

Ideāla jaunas mašīnas krāsa, pēc respondentu domām, būtu melna, tā atzīmējuši 26% respondentu, tai seko balta - 25% un sarkana - 15%. "Skandi motora" dati liecina, ka šogad pieprasītākās auto krāsas ir balta, pelēka un melna.

Dzinēju izvēlē respondentu vidū nelielu pārsvaru gūst dīzeļdegvielas automobilis, vienlaikus 70% respondentu ir pārliecināti, ka tuvākajā nākotnē uz ielām redzēsim vairāk hibrīdautomobiļu un elektroautomobiļu.

Aptauja internetā veikta šī gada augustā. Tajā piedalījās 1169 respondenti no visas Latvijas, no kuriem 89% ikdienā pārvietojas ar savu vai darba automobili.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Skandi motora" apgrozījums pērn bija 32,725 miljoni eiro, kas ir par 11% vairāk nekā 2014.gadā, kad apgrozījums bija 29,498 miljoni eiro. Pērn uzņēmums nopelnīja 99 102 eiro, bet 2014.gadā cieta zaudējumus 56 402 eiro apmērā.

SIA "Skandi motors" dibināta 2001.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 544 959 eiro. "Skandi motora" īpašnieki ir Valdis Spredzis - 90,99% un Kaspars Pone - 9,01%.