"MMS Communications Latvia": Latvijas reklāmas tirgū ir sīva konkurence; problēma ir ēnu ekonomika

Rīga, 11.nov., LETA. Latvijas reklāmas tirgū ir sīva konkurence un problēma ir arī ēnu ekonomika, aģentūrai LETA sacīja radošo un mediju aģentūru grupas "MMS Communications Latvia" vadītājs Jānis Pencis.

"Konkurence joprojām ir sīva, un reklāmas nozare nav izņēmums attiecībā uz darbošanos ēnu ekonomikā. Ja salīdzina vidējo nodokļos samaksāto summu uz vienu darbinieku, atšķirības atsevišķu aģentūru vidū var būt pat trīskārtīgas," sacīja Pencis.

Pēc viņa teiktā, no vienas puses, aģentūrām, kas izvēlas maksāt visus nodokļus, izdodas labāk piesaistīt darbiniekus, kam ir svarīgas sociālās garantijas un kas plāno ģimeni vai kredītu bankā. Bet, no otras puses, tas neļauj konkurēt ar tikpat zemām cenām un nenodrošina tādus pašus peļņas rādītājus kā daļējas nodokļu nomaksas gadījumā. Arī valsts un pašvaldību iepirkumos nodokļu nomaksa ir drīzāk formāla prasība, jo tiek vērtēta tikai parādu neesamība īstermiņā, nevis samaksātais nodokļu apmērs ilgtermiņā.

Pencis pastāstīja, ka reklāmas tirgū turpina veidoties jaunas aģentūras un pieaug pieprasījums pēc neatkarīgiem ekspertiem, aizplūstot labākajiem kadriem no vecajām, lielajām aģentūrām, tādejādi vēlreiz apliecinot, ka talantīgi cilvēki ir lielākā vērtība. 

Jau ziņots, ka "MMS Communications Latvia" apgrozījums pagājušajā gadā bija 6,428 miljoni eiro, kas ir par 6,1% mazāk nekā gadu iepriekš, taču kompānija strādāja ar peļņu 201 049 eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, liecina "Firmas.lv" publiskotais gada pārskats.

Kompānija ir reģistrēta 1997.gadā, un tās pamatkapitāls ir 28 457 eiro. "MMS Communications Latvia" pieder Nīderlandes kompānijai "Publicis Groupe Holdings B.V.". "MMS Communications Latvia" ietilpst reklāmas, mediju un specializēto servisu aģentūras - "Starcom", "Mediavest", "Zenith", "Leo Burnett" un "Publicis Riga".