"Baltijas suvenīri" šogad prognozē apgrozījumu iepriekšējā gada līmenī

Rīga, 9.sept., LETA. Suvenīru tirdzniecības uzņēmums "Baltijas suvenīri" šogad prognozē apgrozījumu iepriekšējā gada līmenī, aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma īpašniece Santa Naudiņa.

"Baltijas suvenīri" 2015.gadā strādāja ar 750 949 eiro apgrozījumu un 215 618 peļņu, liecina "Firmas.lv" dati.

"Paredzam līdzīgu apgrozījumu, strādājam ar tiem pašiem klientiem, darām visu iespējamo, lai noturētu cenas," teica Naudiņa. Viņa pastāstīja, ka uzņēmums piegādā produkciju Latvijas suvenīru tirgotājiem un arī lielveikaliem, kā arī kompānijai ir sadarbības partneri Lietuvā un atsevišķi speciālie pasūtījumi no klientiem citās valstīs.

Viņa piebilda, ka arī nozarē kopumā apgrozījums varētu saglabāties iepriekšējā gada līmenī. "Salīdzinājumā ar pagājušo gadu, es domāju, īpašu izmaiņu nav, jo katru gadu ir tendence, ka pavasarī saņemas mājražotāji, izdomā kaut ko jaunu un vasarā tirgo, bet tad nākamajā gadā tā piedāvājuma vairs nav. Ir, protams, tādi, kas izdzīvo, attīstās un aug, tas viss ir pozitīvi. Taču daudziem ir sajūta, ka šis bizness ir ļoti viegls, jo, ieraugot cenas Vecrīgas veikalos, šķiet - par eiro varu saražot, par desmit eiro pārdot un baigi nopelnīt. Taču patiesībā visi ieņēmumi aiziet īres cenās un algās," sacīja Naudiņa, piebilstot, ka vairāk no tirgus aiziet tieši mikrouzņēmumi, savukārt lielie uzņēmumi tirgu ir sadalījuši un viņu pozīcijas ir stabilākas.

Naudiņa piebilda, ka, plānojot sākt nodarboties ar suvenīru tirdzniecību, komersantam ir rūpīgi jāizvērtē, vai tas to spēs, jo visbiežāk gadās pretēji. "Kad, piemēram, kāds mājražotājs kaut ko saražo, mēs kā vairumtirgotāji piedāvājam mēģināt ievirzīt viņa preci kādā lielveikalā, kur jau mums ir apstiprināts sortiments. Taču tad rodas problēmas ar ražošanas spējām, jo līgumi ir ļoti stingri, ar visādām soda sankcijām, un mazie ražotāji sākumā īsti neapzinās, vai viņi to spēs vai nespēs. Mans darbs ir izvērtēt, vai viņi to saprot. (..) Ir ļoti jārēķina, vai viņi var vai nevar, un pārsvarā nevar," teica "Baltijas suvenīru" īpašniece. Viņa piebilda, ka nepieciešams arī konkrēts tirdzniecības koncepts, lai piesaistītu pircējus, jo nereti suvenīru tirgotāju piedāvājums ir pārlieku līdzīgs.

Tāpat suvenīru tirdzniecības nozarē nozarē ir jūtama ēnu ekonomikas klātbūtne, kas apgrūtina godīgu konkurenci. "Ir jāskatās, cik kurš godīgi strādā. Aicinātu Valsts ieņēmumu dienestu (VID) pārbaudīt, cik kurš godīgi strādā arī šajā jomā," teica Naudiņa.

Uzņēmums "Baltijas suvenīri" ir dibināts 2006.gadā. Kompānijas vienīgā īpašniece ir Naudiņa. Uzņēmums nodarbojas ar suvenīru vairumtirdzniecību.