"Statoil" pētījums: Uzlabotā degviela "miles" Latvijas iedzīvotājiem ļāvusi ietaupīt 37 miljonus eiro

Rīga, 18.apr., LETA. Trīs gadu laikā, kopš Latvijā ieviesta degviela "miles" jeb degviela ar uzlabojošām piedevām, tās ekonomija palīdzējusi iedzīvotājiem ietaupīt aptuveni 37 miljonus eiro, liecina "Statoil" degvielas kategorijas ekspertu apkopotie dati.

CO2 izmešu daudzumu esot izdevies samazināt par vairāk nekā 75 miljoniem kilogramu.

75 000 000 kilogrami CO2 izmešu ir tikpat, cik viena vidēja izmēra dzīvojamā māja CO2 patērētu vairāk nekā 5000 gadu laikā. Viens Latvijas iedzīvotājs trīs gadu laikā "miles" ekonomijas dēļ varējis nobraukt par aptuveni 1900 kilometriem tālāk.

"Miles" degviela Latvijā tika ieviesta 2013.gadā. Tā satur unikālas degvielas kvalitāti uzlabojošās piedevas, kas nodrošina degvielas ekonomiju un citas priekšrocības. Tirgotājs apgalvo, ka ar "miles" degvielu vidēji var samazināt degvielas patēriņu līdz pat 3%. Ietaupījums esot pārbaudīts neatkarīgā pētījumā saskaņā ar Eiropas Savienības un industrijas standarta testiem.

Kā ziņots, līdz pat 2010.gadam "Statoil Fuel&Retail" bija mazumtirdzniecības uzņēmums un daļa no naftas un gāzes ieguves kompānijas "Statoil ASA". 2012.gadā mazumtirdzniecības uzņēmumu "Statoil Fuel&Retail" pārņēma viens no pasaules lielākajiem iepirkšanās un mazumtirdzniecības uzņēmumiem "Alimentation Couche-Tard", un līdz ar uzņēmuma iegādāšanos tika iegūtas tiesības arī izmantot "Statoil" nosaukumu mazumtirdzniecībā līdz pat 2021.gadam.

Sākot ar 2016.gada pavasari, visās "Statoil" zīmola degvielas uzpildes stacijās Skandināvijā, Baltijas valstīs, Polijā un Krievijā tiks sākta zīmola maiņa uz jauno, globālo iepirkšanās zīmolu "Circle K". Jaunais iepirkšanās zīmols "Circle K" turpmāk aizstās tagadējos kompānijas "Couche-Tard" mazumtirdzniecības zīmolus "Mac’s", "Circle K" un "Kangaroo Express" ASV un Āzijā, kā arī mazumtirdzniecības zīmolu "Statoil" Eiropā. Latvijā pāreja sāksies 2017.gada rudenī.

Degvielas tirgotājs "Statoil Fuel&Retail Latvia" iepriekšējā finanšu gadā strādājis ar 393,6 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 9% mazāk nekā gadu iepriekš, liecina informācija "Firmas.lv". Kompānijas peļņa sasniegusi 18,3 miljonus eiro, un tas ir gandrīz divas reizes vairāk nekā gadu iepriekš.