Interneta lapu apmeklējumā līdera pozīciju ieņem "delfi.lv"

Rīga, 24.marts, LETA. Kopējā statistikā par interneta lapu apmeklētājiem no datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem līdera pozīciju pēc apmeklētāju skaitu ieņem ziņu portāls "delfi.lv", liecina "Gemius" publicētie interneta lapu kopējie auditorijas dati.

Pēc kopējiem auditorijas datiem, apmeklētākā interneta lapa februārī bija ziņu portāls "delfi.lv" ar 931 300 lietotājiem. Otrajā vietā ierindojas "inbox.lv" ar 911 500 apmeklētājiem, bet trešajā - "tvnet.lv/apollo.lv" ar 892 600 apmeklētājiem.

No datoriem apmeklētāko lapu "Top 3" februārī saglabājas nemainīgs. Pirmajā vietā ierindojas "inbox.lv" ar 805 800 lietotājiem, otrajā vietā atrodas ziņu portāls "delfi.lv" ar 771 300 apmeklētājiem, bet trešajā - "tvnet.lv/apollo.lv" ar 745 300 apmeklētāju auditoriju. Tikmēr topa 23.vietā pirmo reizi ienāk "tomstv.lv", kas februārī spējis piesaistīt 132 000 lietotāju, pavirzoties priekšā tādiem portāliem kā "dieviete.lv" un "firmas.lv".

Kā liecina "Gemius" dati, no mobilajām ierīcēm apmeklētākā lapa bija "delfi.lv", kam seko "tvnet.lv/apollo.lv" un "inbox.lv". Salīdzinot apmeklētāko lapu topu no datoriem un mobilajām ierīcēm, vērojamas būtiskas atšķirības. Vairākas interneta lapas mobilajā vidē uzrāda labākus rezultātus nekā no datoriem, piemēram," tomstv.lv" - 8.vieta no mobilajiem telefoniem, kamēr no datoriem - 23.vieta, "dieviete.lv" - desmitā vieta no mobilajiem telefoniem, bet 24.vieta no datoriem, "city24.lv" - 11.vieta no planšetdatoriem un 19.vieta no datoriem, līdz ar to lapām nokļūstot augstākās pozīcijās kopējā topā, ņemot vērā auditoriju visās platformās.

Apmeklējumos no mobilajām ierīcēm topā ierindojas arī tādas interneta lapas, kas nav atrodamas starp "Top 25" lapām apmeklējumos no datoriem, tostarp "sportacentrs.com" - 17.vieta no mobilajiem telefoniem, bet 31.vieta no datoriem, "mixnews.lv" - 22.vieta no mobilajiem telefoniem, bet 37.vieta no datoriem, "focus.lv" - 25.vieta no mobilajiem telefoniem, bet 34.vieta no datoriem, kā arī "lattelecom.wifi.lv" - septītā vieta no mobilajiem telefoniem, bet 53.vieta no datoriem.

Kā aģentūru LETA informē uzņēmumā, kopš februāra "gemiusAudience" datos ir pievienota informācija par kopējo sasniedzamību jeb "Total Reach". Tas nozīmē, ka interneta mediji turpmāk varēs redzēt ne tikai sasniegto interneta lietotāju skaitu no dažādām ierīcēm - datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem -, bet arī kopējos auditorijas datus, ņemot vērā pārklāšanos starp dažādām platformām.

Kā skaidro "Gemius Latvia" vadītāja Linda Egle, interneta reklāmas tirgus joprojām fokusējas uz interneta lietotāju skaitu no datoriem, tomēr auditorija mobilajā vidē turpinot augt un nevarot to ignorēt. Tādēļ, atbildot tirgus pieprasījumam, uzņēmums piedāvā interneta medijiem un mediju aģentūrām instrumentu, kas ļauj redzēt faktisko interneta lapu apmeklētāju skaitu visās platformās, ņemot vērā auditorijas pārklāšanos. Latvija esot pirmā Baltijas valsts, kur "Gemius" piedāvā datus par kopējo auditoriju.