Gandrīz trešā daļa (31%) Latvijas iedzīvotāju vasaras brīvdienās ir iecerējuši doties ārpus Latvijas, un bieži brombūtnes laikā nedomā par mājokļa drošību, liecina Swedbank P&C Insurance veiktā aptauja.
Piektdaļa aptaujāto (20%) plāno apmeklēt kultūras un izklaides pasākumus Latvijā, bet vēl 14% respondentu vasarā apņēmušies doties uz lauku mājām, lai atpūstos no pilsētas kņadas. Aptaujas dati rāda, ka ļoti neliela cilvēku daļa pievērš uzmanību sava mājokļa drošībai, bet vairums savā prombūtnē paļaujas uz rūpīgi noslēgtām durvīm un kaimiņu modrību.
Iedzīvotāju aptaujas dati rāda, ka 28% iedzīvotājiem plānu vasaras brīvdienām vēl nav, bet 9% par sev piemērotākajām aktivitātēm izlems spontāni, izvēloties “pēdējā brīža piedāvājumus". Savukārt 16% aptaujāto norādīja, ka atvaļinājumu vasarā neplāno. Sievietes īpašu uzmanību iecerējušas pievērst kultūras un izklaides pasākumiem Latvijā (26%), bet vīriešu auditorijā izteiktāka ir lēmumu pieņemšanas atlikšana (31% vīriešu plānu atvaļinājumam vēl nav).
No tiem respondentiem, kuri šovasar dosies ārpus Latvijas, 7% apņēmušies apmeklēt kādu no Eiropas metropolēm, 6% nolēmuši apmeklēt kādu no kūrortiem, vēl 6% iecerējuši apmeklēt radus vai draugus, kas dzīvo ārpus Latvijas. Tik pat iedzīvotāju (6%) dosies ar bērniem piemērotā ceļojumā, bet 4% iecerējuši ekstrēmu ceļojumu (kāpšana kalnos, sērfošana utml.) 14% respondenti izmantos aktīvās atpūtas piedāvājumu Latvijā un tik pat aptaujāto (14%) dosies uz savām lauku mājām.
Mājokli brīvdienās atstāj ar ieslēgtu televizoru
Savukārt, domājot par sava mājokļa drošību brīvdienu laikā, vairums aptaujāto iedzīvotāju paļaujas uz rūpīgi noslēgtām durvīm un logiem (64%), kā arī uz savu kaimiņu modrību (46%, aptaujā iespējami vairāki atbilžu varianti). Mazāk populāra, bet tomēr izmantota “metode", lai nodrošinātos pret nelūgtiem viesiem brīvdienu laikā, ir dažādos veidos radīts iespaids, ka mājoklis nav tukšs. Iedzīvotāji aizbraucot atstāj dzīvoklī ieslēgtu gaismu vai televizoru, kā arī atstāj mantas uz balkona vai pagalmā. 7% iedzīvotāju paļaujas uz to, ka mājokli nosargās suns, 12% uzstāda signalizāciju, bet 11% - nedara neko, paļaujoties, ka “viss būs kārtībā."
“Aptauja rāda, ka lielākā iedzīvotāju daļa paļaujas uz to, ka brīvdienu laikā ar viņu mājokli nekas nenotiks. Bez tam, dažu cilvēku izvēle atstāt ieslēgtu elektrisko apgaismojumu vai televizoru var apdraudēt mājokļa un kaimiņu drošību. Ērtākais un drošākais veids kā sevi pasargāt no negaidītiem izdevumiem, kas, piemēram, saistīti ar zādzību, ir ne tikai aizslēgt durvis un aizvērt logus, bet arī iegādāties mājokļa apdrošināšanu," saka Reinis Jansons, Swedbank Uzkrājumu un apdrošināšanas atbalsta daļas Latvijā vadītājs.
Par Swedbank P&C Insurance AS:
Swedbank P&C Insurance ir Swedbank meitasuzņēmums, kas piedāvā obligāto sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu (OCTA), brīvprātīgo auto apdrošināšanu (KASKO), mājokļa, kā arī ceļojuma apdrošināšanu. Uzņēmums ir izveidots 2006.gadā ar mērķi piedāvāt Swedbank klientiem nedzīvības apdrošināšanas pakalpojumus atbilstoši universālās bankas principam. Swedbank P&C Insurance AS pakalpojumi ir pieejami Swedbank filiālēs visā Latvijā, kā arī Swedbank internetbankā.
Aptauja: iedzīvotāji atrodoties ārpus Latvijas nedomā par mājokļa drošību
Pilseta24.lv 07.07.2014
Mazumtirdzniecības veikalu tīkla "Beta" īpašnieka apgrozījums pērn sarucis par 1,9%
LETA 20.06.2024
Rīga, 20.jūn., LETA. Mazumtirdzniecības veikalu tīkla "Beta" īpašnieks SIA "Ranvus" pagājušajā gadā strādāja ar 58,058 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,9% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa saruka par 18,8% - līdz 1,821 miljo
...
Konkursā par pārtikas piegādēm lidmašīnām Rīgas lidostā uzvarējis "Airo Catering Services Latvija"
LETA 20.06.2024
Rīga, 20.jūn., LETA. Konkursā par pārtikas piegādēm lidmašīnām Rīgas lidostā par uzvarētāju atzīta SIA "Airo Catering Services Latvija", liecina Satiksmes ministrijas (SM) paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas vēstnesis".
Līgums ar uzvarētāju kon
...
DEAC un Lietuvas DLC datu centrs turpmāk strādās ar zīmolu "Delska"
LETA 20.06.2024
Rīga, 20.jūn., LETA. Latvijas SIA "Digitālās ekonomikas attīstības centrs" (DEAC) un Lietuvas "Duomenų logistikos centras "(DLC) turpmāk strādās ar zīmolu "Delska", aģentūrai LETA pavēstīja DEAC pārstāvji.
Pēc DEAC pārstāvju minētā, zīmola maiņa par
...