Latvijā autobusa šoferis gada laikā veic pat 93 tūkstošus kilometru

Baltijā lielākais starptautisko autobusu pārvadājumu uzņēmums "Ecolines" (SIA Norma-A) šogad atzīmē 5 gadu jubileju arī iekšzemes pasažieru pārvadājumu tirgū, pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja uzņēmuma pārstāvis

2009.gada sākumā uzņēmums uzsāka 108 starppilsētu nozīmes reisu apkalpošanu un, lai nodrošinātu šo pakalpojumu, uzņēmums radīja pilnīgi jaunas struktūrvienības Rēzeknē un Madonā, radot 67 jaunas darba vietas. 50 no šiem darbiniekiem ir tieši autobusu vadītāji, katrs gada laikā veicot pat 2 braucienus apkārt zemeslodei pa ekvatoru, kilometru skaitu, pielīdzinot šim ekvivalentam.
Labākie gada laikā nobrauc 93 tūkstošus kilometru un pārkrauj 468 bagāžas vienības

"Autobusu vadītāji ir visnozīmīgākie darbinieki mūsu uzņēmumā, kas ik dienas veic milzīgu darbu, lai mēs spētu sniegt kvalitatīvus pakalpojumus saviem pasažieriem. Vērotājam no malas šis darbs var šķist vienkāršs un pat ļoti viegls, tomēr tie kilometru tūkstoši un apkalpoto pasažieru simti, turklāt katram veltot smaidu un nepieciešamo uzmanību, ir tik tiešām iespaidīgi. Svinot 5 gadu jubileju vēlējāmies parādīt saviem šoferiem, cik ļoti novērtējam viņu milzīgo darbu un tāpat arī vērst mūsu klientu uzmanību uz to, cik darbs patiesībā ir sarežģīts. Tādēļ apkopojām katra šofera paveikto gada laikā, īpaši izceļot mūsu rekordistus 7 dažādās nominācijās," stāsta "Ecolines" vadītājs Andris Podgornijs.

2013.gadā visvairāk, 93 585 km veicis Ēvalds Lontons no Rēzeknes struktūrvienības, bet tālākais braucējs no Madonas bijis Dzintars Skrupskis ar nobrauktiem 83 768 km. Salīdzinājumam – zemeslodes apkārtmērs pa ekvatoru ir 40 075,02 km.

Lielāko nostrādāto stundu skaitu sasniedzis Jefimijs Gudkovs no Rēzeknes, pie autobusa stūres pavadot 2131,02 stundas. Savukārt Madonas struktūrvienības rekordists bijis Dzintars Skupskis, nostrādājot 2053,06 stundas.

Visvairāk naudas par biļetēm izdevies iekasēt Ēvaldam Lontonam no Rēzeknes, bet Madonas struktūrvienībā veiksmīgākais bijis Dzintars Skupskis. Savukārt pārdoto biļešu skaita rekordu sasnieguši Oļģerts Ugulis no Rēzeknes struktūrvienības, pārdodot 14 428 biļetes un Māris Abramovičs no Madonas, pārdodot 13 210 biļetes aizvadītā gada laikā.

Lai gan iekšzemes pasažieru pārvadājumos pārvadāto bagāžas vienību skaits ir salīdzinoši neliels, šoferiem gada laikā nākas pārkraut pat vairākus simtus no tām. Artūrs Gilums no Rēzeknes 2013. gada laikā pārkrāvis 468 bagāžas vienības, savukārt Dzintars Skrupskisno Madonas 257 bagāžas vienības.

Īpaši jāizceļ arī meistarīgākie šoferi, kas spēj visefektīvāk kontrolēt degvielas patēriņu, veicot tik milzīgu km skaitu. Viszemāko degvielas patēriņu, vidēji 25,75 litrus uz 100 km izdevies parādīt Sergejam Laščenkovam no Rēzeknes struktūrvienības. Savukārt Madonas struktūrvienībā ar lielāko efektivitāti izcēlies Māris Madernieks ar vidējo patēriņu 25,96 litri uz 100 kilometriem.

Un, protams, katram uzņēmumam būtiski ir ne tikai ilglaicīgi un cītīgi darbinieki, bet arī jauni papildspēki. Tādēļ par aizvadītā gada labāko jauno darbinieku nosaukts Rēzeknes struktūrvienības vadītāja vietnieks Aleksandrs Matvejevs, kurš uzņēmumā strādā kopā 2013.gada 1.septembra.
Ikdienas reisu izpildē iekšzemes pasažieru pārvadājumos iesaistīti 37 autobusi un ECOLINES īpašu uzmanību pievērš sava autoparka modernizēšanai, lai Latvijas iedzīvotājiem arī starppilsētu pasažieru pārvadājumos piedāvātu komfortablus, Rietumu kvalitātes standartiem atbilstošus autobusus.

Aizvadītajā gadā vien uzņēmums ieguldījis vairāk kā 425 tūkstošus eiro, iegādājoties divus pilnīgi jaunus autobusus, kas aprīkoti ar Latvijā modernākajiem pacēlājiem cilvēku ar invaliditāti, māmiņu un gados vecu cilvēku ērtībām.