"LNK Industries" nodevis ekspluatācijā sēra pārkraušanas termināli Haminas-Kotkas ostā Somijā

Rīga, 28. okt., LETA. Būvniecības uzņēmums AS "LNK Industries" nodevis ekspluatācijā sēra pārkraušanas termināli Haminas-Kotkas ostā Somijā, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Projekts tika īstenots pēc "design & build" principa, nodrošinot pilnu pakalpojumu ciklu - no koncepta izstrādes un projektēšanas līdz aprīkojuma ražošanai, montāžai un nodošanai ekspluatācijā. Projekta pasūtītājs ir "Rauanheimo" - vadošais kravu apstrādes operators Somijā, kas darbojas vairākās nozīmīgākajās ostās. Projekts tika sākts 2024. gada sākumā un pabeigts 2025. gada vasarā.

Projekta pasūtītājs "Rauanheimo" nepublisko kopējās projektā ieguldītās investīcijas, aģentūrai LETA norādīja "LNK Industries".

Kompānijā skaidro, ka projekta realizācija būtiski paplašināja Haminas-Kotkas ostas apstrādājamo kravu klāstu, radot iespēju pieņemt un pārkraut granulēto sēru - līdz šim šāda veida krava Somijas ostās netika apstrādāta.

"LNK Industries" izbūvēja daudzfunkcionālu kompleksu, kas nodrošina visus pārkraušanas posmus - sēra izkraušanu no kuģiem, slēgtu un drošu transportēšanu līdz noliktavai bez kaitīgo putekļu izplatīšanās, kravas uzglabāšanu un turpmāku iekraušanu dzelzceļa vagonos tālākai transportēšanai no ostas.

Pateicoties tehnoloģiskās sistēmas elastīgumam, kuģu izkraušana iespējama vairākās vietās, nenoslogojot piestātnes zonu ar pastāvīgām būvēm un netraucējot citām ostas operācijām, informē "LNK Industries". Komplekss izstrādāts, ievērojot augstākās ugunsdrošības un sprādziendrošības prasības, un ir sertificēts atbilstoši CE marķējumam. Kompleksā ieviesta automatizēta vadības sistēma, kas ļauj visus procesus pārraudzīt un vadīt no viena kontroles punkta, piesaistot minimālu personāla skaitu.

"Šis projekts ir nozīmīgs sasniegums gan mūsu uzņēmumam, gan Somijas ostu infrastruktūrai. Haminas-Kotkas osta ir svarīgs loģistikas centrs Eiropā un Baltijas jūras reģionā un mēs esam lepni, ka varējām nodrošināt tehnoloģiski sarežģīta risinājuma realizāciju, kas apvieno drošību, efektivitāti un ilgtspēju," pauž "LNK Industries" direktors Genadijs Kamkalovs.

Projekta īstenošanā "LNK Industries" nodrošināja starptautisku sadarbību, apvienojot projektēšanas, ražošanas un montāžas posmos iesaistīto speciālistu un uzņēmumu kapacitāti no piecām valstīm. Tehnoloģiskā koncepta izstrādi un aprīkojuma projektēšanu veica "LNK Industries" inženieri, piesaistot speciālistus no Ukrainas un Somijas, lai nodrošinātu atbilstību vietējām būvnormām un stingrajām drošības prasībām, kas tiek izvirzītas projektiem Ziemeļeiropas reģionā.

Konstrukciju ražošanai, piegādei un montāžai Somijā tika izmantoti Latvijas, Lietuvas un Igaunijas uzņēmumu resursi. "LNK Industries" nodrošināja visu posmu koordināciju.

Haminas-Kotkas osta ir Somijas lielākā universālā osta, kas apkalpo konteinerkravas, šķidrās un sausās beramkravas, gāzi, ro-ro kravas un nestandarta kravas. Projekta pasūtītājs "Rauanheimo" darbojas vairākās nozīmīgākajās Somijas ostās.

"LNK Industries" pagājušajā gadā strādāja ar 58,955 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 15,4% mazāk nekā 2023. gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās par 8% un bija 2,196 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

"LNK Industries" reģistrēta 2005. gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 273 361 eiro. Uzņēmuma lielākie akcionāri ir Vadims Milovs (79,53%) un Nataļjai Milovai piederošā SIA "LNK (Latvijas Novitātes Komplekss)" (18,29%).
Raksta pirmavots