Rīga, 22.jūl., LETA. Kooperatīvā sabiedrība "Piena loģistika" četru jaunu "Scania" vilcēju iegādē investēs 925 000 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), no kuriem 374 900 eiro veidos Lauku atbalsta dienesta (LAD) līdzfinansējums, aģentūru LETA informēja kooperatīva administratīvais vadītājs Vilnis Vorobjovs.
Tostarp uzņēmums jau ir saņēmis divus jaunus "Scania" vilcējus, kas aprīkoti ar saspiestās dabasgāzes (CNG) dzinējiem, investējot 487 000 eiro bez PVN, no kuriem 243 500 eiro bez PVN veidoja LAD līdzfinansējums. Tāpat tuvākā mēneša laikā "Piena loģistika" plāno iegādāties divus dīzeļa dzinēja vilcējus, kuros plānots ieguldīt 438 000 eiro bez PVN, LAD līdzfinansējumam veidojot 131 400 eiro bez PVN.
Kooperatīvā akcentē, ka saspiestās dabasgāzes dzinēju vilcēju iegāde ir būtisks solis virzienā uz efektīvāku, videi draudzīgāku un ilgtspējīgāku loģistiku Latvijā. Tāpat Vorobjovs norāda, ka tehnoloģiju ieviešana "Piena loģistikas" transporta sistēmā ir ieguldījums gan vides aizsardzībā, gan resursu efektīvākā izmantošanā.
Uzņēmumā uzsver, ka jaunie "Scania" vilcēji ir aprīkoti ar modernām tehnoloģijām, kas uzlabo autovadītāja komfortu un drošību, nodrošinot maksimālu efektivitāti gan piena savākšanas, gan pārvadājumu procesos. Tāpat, salīdzinot ar tradicionālajiem dīzeļa dzinēju vilcējiem, saspiestās dabasgāzes vilcējiem ir mazāks pašsvars, kas likumdošanā noteiktās masas robežās ļauj vienā reisā pārvadāt līdz pat vienai tonnai vairāk piena, samazinot nepieciešamo braucienu skaitu un uzlabojot kopējo loģistikas efektivitāti.
"Piena loģistikā" skaidro, ka saspiestā dabasgāze ir videi draudzīga alternatīva tradicionālajām fosilajām degvielām, kas sastāv galvenokārt no metāna. Saspiestās dabasgāzes izmantošana rada mazāku izmešu daudzumu, salīdzinot ar dīzeļdegvielu, kā arī šī degviela izmaksā mazāk un tās cenas ir stabilākas. Tāpat saspiestās dabasgāzes dzinēju izmantošana sniedz iespēju izmantot biometānu, kas ražots no vietējiem bioloģiskiem atkritumiem.
Vorobjovs akcentē, ka projekts īstenots sadarbībā ar Zemkopības ministriju, LAD un Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociāciju, piebilstot, ka šī sadarbība stiprina ne tikai piena nozari, bet arī ilgtspējīgas lauksaimniecības nākotni Latvijā.
"Firmas.lv" informācija liecina, ka "Piena loģistika" 2024.gadā strādāja ar 49,8 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 29,3% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kooperatīva peļņa palielinājās vairākkārt un bija 515 026 eiro.
"Piena loģistika" ir piena ražotāju kooperatīvs, kas strādā kopš 2015.gada. Tajā patlaban ir vairāk nekā 90 biedri. Kooperatīvs nodarbojas ar nepasterizēta piena iepirkšanu, piena loģistiku un tirdzniecību piena pārstrādes uzņēmumiem.
"Piena loģistika" četru jaunu vilcēju iegādē investēs 925 000 eiro bez PVN
LETA 22.07.2025
precizēta - KEM nodevusi sabiedriskajai apspriešanai rīkojuma projektu par plānoto vēja parku "Aloja"
LETA 17.12.2025
(Precizēts ciema nosaukums 8. rindkopā.)
Rīga, 17. dec., LETA. Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) sabiedriskajai apspriešanai nodevusi rīkojuma projektu par SIA "Utilitas Wind" plānoto vēja elektrostaciju (VES) parku "Aloja", liecina informācij
...
"SmartLynx Airlines" pasludināta par maksātnespējīgu
LETA 17.12.2025
Rīga, 17. dec., LETA. Latvijā bāzētā aviokompānija "SmartLynx Airlines" pasludināta par maksātnespējīgu, liecina Maksātnespējas reģistra informācija.
Par maksātnespējas procesa administratori iecelta Marija Mišina.
Kreditoru pieteikšanās termiņš ir
...
Tiesa skatīs "SmartLynx Airlines" maksātnespējas pieteikumu
LETA 17.12.2025
Rīga, 17. dec., LETA. Rīgas rajona tiesa Jūrmalā šodien skatīs Latvijā bāzētās aviokompānijas "SmartLynx Airlines" maksātnespējas pieteikumu, aģentūra LETA noskaidroja tiesā.
"SmartLynx Airlines" līdzšinējais izpilddirektors Edvins Demeņus aģentūrai
...