Rīga, 29.dec., LETA. Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde īstenojusi projektu "Vēsturiski piesārņotas vietas Liepājas ostas Karostas kanāla sanācijas darbi" ar mērķi samazināt Karostas kanāla vēsturiski piesārņoto nogulumu negatīvo ietekmi uz vidi, cilvēku veselību un Baltijas jūras ekoloģisko stāvokli, aģentūru LETA informēja Liepājas SEZ pārstāvji.
Pārvaldē norāda, ka Karostas kanāla sanācijas projekta trešajā kārtā izņemti 145 199 kubikmetri vēsturiski piesārņotu nogulumu, kas satur aptuveni 298 tonnas bīstamo ķīmisko vielu.
Sanācijas darbus veica SIA "Eko osta", kas iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu par līguma kopējo summu 3,335 miljoniem eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).
Projekts tiek finansēts Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.-2021.gada perioda programmas "Klimata pārmaiņu mazināšana, pielāgošanās tām un vide" ietvaros. Projekta kopējās izmaksas ir 4,739 miljoni eiro, no kurām 4,028 miljoni eiro ir Norvēģijas finanšu instrumenta finansējums.
Vienlaikus pārvaldē atzīmē, ka ar Norvēģijas instrumenta palīdzību Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde īstenoja Karostas kanāla sanācijas trešo kārtu, lai veiktu nopietnu ieguldījumu klimata pārmaiņu risku mazināšanā un vēsturiskā piesārņojuma izplatībai Baltijas jūrā un apkārtējā vidē.
Tāpat pārvaldē uzsver, ka darbi turpināsies un ir skaidra īstermiņa un ilgtermiņa turpmākā darbība, lai līdz minimumam samazinātu vēsturisko piesārņojumu un tā ietekmi uz visu Baltijas jūras ekosistēmu.
Jau vēstīts, ka šis ir turpinājums iepriekšējām aktivitātēm Liepājas ostas Karostas kanāla attīrīšanā. Piesaistot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējumu, līdz 2015.gadam tika īstenots projekts "Vēsturiski piesārņotas vietas Liepājas ostas Karostas kanāla attīrīšana pirmā kārta".
Projekta laikā no kanāla 78 hektāru platībā tika izcelts un utilizēts liela apjoma tehnogēnais piesārņojums (metāllūžņi, betona masīvi, koksne utt.), kā arī vispiesārņotākajā iecirknī desmit hektāru platībā tika izņemti aptuveni 60 000 kubikmetri piesārņoto nogulumu, kas tika deponēti īpaši aprīkotā deponēšanas vietā Karostas kanāla austrumu galā.
"Eko osta" 2022.gadā strādāja ar 5,486 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 5,5% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa saruka par 22,8% - līdz 863 380 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.
"Eko osta" reģistrēta 1999.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2,162 miljoni eiro. Uzņēmuma kapitālā 95% īpašnieks ir Andrejs Laškovs, bet 5% - SIA "DKD Logistic", kuras īpašniece ir Silvija Dilba.
Noslēgusies Liepājas ostas Karostas kanāla vides sanācijas projekta trešā kārta
LETA 29.12.2023
NBS operacionālajai testēšanai iegādāsies "Frankenburg Technologies" izstrādāto raķešu partiju
LETA 18.12.2025
Rīga, 18. dec., LETA. Latvijas aizsardzības resors operacionālajai testēšanai iegādāsies Igaunijas uzņēmuma "Frankenburg Technologies" izstrādāto raķešu "Frankenburg Mark 1" testa partiju, aģentūrai LETA pavēstīja Aizsardzības ministrijas (AM) Preses
...
Pulksteņu un juvelierizstrādājumu tirgotājs "Grenardi Group" iegādājas "Goldwork"
LETA 18.12.2025
Rīga, 18. dec., LETA. Pulksteņu un juvelierizstrādājumu mazumtirgotājs AS "Grenardi Group" iegādāsies kompānijas lielākajam īpašniekam Aināram Spriņģim pastarpināti pilnībā piederošo juvelierizstrādājumu servisa uzņēmumu SIA "Goldwork", aģentūru LETA
...
"Ditton pievadķēžu rūpnīcai" izbeigts tiesiskās aizsardzības process
LETA 18.12.2025
Rīga, 18. dec., LETA. Daugavpils pievadķēžu ražotājam AS "Ditton pievadķēžu rūpnīca" izbeigts tiesiskās aizsardzības process, liecina Maksātnespējas reģistra informācija.
Latgales rajona tiesa tiesiskās aizsardzības procesu izbeigusi 17. decembrī, j
...