Rīga, 30.marts, LETA. Jo ilgāk būs mazumtirdzniecības ierobežojumi un ārkārtējā situācija, jo tiešāku ietekmi tas atstās arī uz reklāmas tirgu, aģentūrai LETA atzina vides reklāmas aģentūras "JCDecaux Latvija" vadītāja Jeļena Brokāne.
Viņa atzīmēja, ka vides reklāma cieši saistīta ar cilvēku pārvietošanās paradumiem. "Jo smagāki ierobežojumi attiecībā uz pārvietošanos un saskarsmi vai mazumtirdzniecību, jo mazāk cilvēku uz ielas un vairāk mājās pie ekrāniem," skaidroja Brokāne.
Pēc viņas teiktā, strauja paradumu maiņa pagājušā gada martā un aprīlī ietekmēja arī vides reklāmu. "Analizējot gada griezumā, vides reklāma vairāk cieta no ieņēmumu samazinājuma nekā citas reklāmas kategorijas," sacīja Brokāne un piebilda - kamēr.2020.gadā reklāmas tirgus kopumā samazinājās par 16%, vides reklāmas samazinājums bija 36%.
"Vidē samazinājumu radīja tieši pavasara mēneši, kad daudz cilvēki, bažās par pandēmiju, izvēlējās palikt mājās, likumsakarīgi, ka tādos apstākļos reklāmas budžeta tika novirzīti vairāk uz interneta medijiem," stāstīja Brokāne.
"JCDecaux Latvija" šo laika esot izmantojis, lai pildītu nozīmīgu sociālo funkciju. "Strauji palielinājām plakņu skaitu, ko atvēlām sabiedrības izglītošanas un informēšanas aktivitātēm. Bijām nozīmīga daļa no "Ziepes. Mājas. divi metri" mediju kanāliem, jo apzināmies, ka vide ir medijs, kas efektīvi sasniedz lielu auditorijas daļu un gribējām dot savu artavu, lai ātrāk varam atgriezties ikdienas dzīvē," stāstīja uzņēmuma vadītāja.
2020.gada otrā puse kopumā, pēc Brokānes teiktā, nozarei bija vienmērīga, atsevišķās grupās pat ar pieaugumu, piemēram vides reklāmu gadījumā straujāk pieauga reģionālo pilsētu izmantošana.
Tomēr šo gadu visa reklāmas nozare vērtē piesardzīgi, atzina Brokāne. Straujš kritums gan netiekot prognozēts, tomēr arī ne straujš pieaugums, bet šis laiks drīzāk būšot kā stabilizācijas gads.
"Veselības krīzei nereti seko ekonomiskā un te no svara gan pārdomāti valdības lēmumi ekonomikas stimulēšanai, gan prātīga nozares rīcība, domājot par attīstību," uzsvēra Brokāne.
Vienlaikus viņa atzīmēja, ka "JCDecaux Latvija" ir daļa no liela starptautiska uzņēmuma, kas operē vairāk kā 80 valstīs un tādēļ kompānijai Latvijā ir vairākas priekšrocības - pieejama starptautiska pieredze, inovācija un ilgtspēja risinājumos, lielāka finanšu stabilitāte.
"JCDecaux Latvija" reģistrēta 1996.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1,074 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Francijas uzņēmums "JCDecaux Europe Holding". "JCDecaux Latvija" apgrozījums 2019.gadā bija 4,5 miljoni eiro, bet peļņa - 10 218 eiro. Kompānijas 2020.gada finanšu rādītāji vēl nav publiskoti.
"JCDecaux Latvija": Mazumtirdzniecības ierobežojumi atstāj tiešu ietekmi arī uz reklāmas tirgu
LETA 30.03.2021
Tiesa skatīs "SmartLynx Airlines" maksātnespējas pieteikumu
LETA 17.12.2025
Rīga, 17. dec., LETA. Rīgas rajona tiesa Jūrmalā šodien skatīs Latvijā bāzētās aviokompānijas "SmartLynx Airlines" maksātnespējas pieteikumu, aģentūra LETA noskaidroja tiesā.
"SmartLynx Airlines" līdzšinējais izpilddirektors Edvins Demeņus aģentūrai
...
Tiesa turpinās vērtēt "Apex Building" apstrīdēto "Rīgas ūdens" lēmumu izbeigt līgumu par ūdensvada tīkla paplašināšanu Imantā
LETA 17.12.2025
Rīga, 17. dec., LETA. Ekonomisko lietu tiesa (ELT) šodien plkst. 10 turpinās skatīt maksātnespējīgās SIA "Apex Building" (iepriekš "Rere vide") prasību pret pašvaldības SIA "Rīgas ūdens", kurā lūgts par spēkā neesošiem atzīt atkāpšanos no būvdarbu lī
...
Turpinās iztiesāt Bunkus slepkavības lietu
LETA 17.12.2025
Rīga, 17. dec., LETA. Rīgas apgabaltiesa šodien plkst. 10 turpinās skatīt maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus slepkavības krimināllietu.
Apsūdzēto aizstāvji Rīgas apgabaltiesu lūdz atcelt pirmās instances tiesas spriedumu un atgriezt lietu
...