"LMT Retail&Logistics" apgrozījums pērn saruka par 2,1%

Rīga, 26.maijs, LETA. Mobilo sakaru ierīču un digitālās elektronikas tirgotājs SIA "LMT Retail&Logistics" pagājušajā gadā strādāja ar 99,581 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 2,1% mazāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 28,8% un bija 1,432 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā apgrozījuma un peļņas kritums skaidrots ar Covid-19 pandēmijas dēļ valstī ieviestajiem tirdzniecības ierobežojumiem.

Vienlaikus uzņēmuma vadība pagājušajā gada darbību vērtē kā labu. Neskatoties uz valstī noteiktajiem ierobežojumiem saistībā ar Covid-19 pandēmiju un kopējo klientu plūsmas kritumu, uzņēmums ir spējis atrast veidu, kā noturēt ieņēmumus.

Uzņēmuma vadība arī norāda, ka Covid-19 pandēmijas dēļ valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā būtiski pieauga attālinātā darba un mācību procesa organizēšanai nepieciešamo iekārtu - datoru, planšetdatoru un to aksesuāru - tirdzniecība, klientiem iegādājoties augstākās un vidējās cenu kategorijas iekārtas.

Tajā pašā laikā "LMT Retail&Logistics" vadība atzīmē, ka pērn, stājoties spēkā tirdzniecības ierobežojumiem, bija vērojams viedtālruņu pārdošanas apmēra samazinājums, salīdzinot ar 2019.gadu, bet vidējā vienas iekārtas pārdošanas cena saglabājās stabili augsta - 2019.gada līmenī.

Uzņēmuma vadības ziņojumā arī teikts, ka būtisku pozitīvu ietekmi uz pārdošanas apmēriem 2020.gadā visās preču grupās deva e-komercija. "Līdz ar klientu klātienes apmeklējumu ierobežošanu tirdzniecības vietās un pārdošanas apmēru samazināšanos klientu centros, kopējos pārdošanas apmērus līdzsvaroja elektroniskā komercija, atsevišķos laika periodos realizējot līdz pat 45% preču vienību no kopējā realizētā skaita, kas ir visu laiku augstākais elektroniskās komercijas pārdošanas rādītājs," norāda "LMT Retail&Logistics" vadība.

2020.gadā uzņēmumā būtiski pilnveidoti elektroniskās komercijas procesi - ieviestas klientiem ātrās piegādes, pasūtīto preču izņemšana ikvienā klientu centrā, kā arī tika integrēta e-komercijas funkcionalitāte klātienes tirdzniecībā.

Pieaugot datu patēriņam un stabilizējoties realizēto viedtālruņu skaitam, pēc uzņēmumā vēstītā, pērn turpināja attīstīties viedpalīgu preču kategorija - pērn pārdots par 12% vairāk iekārtu nekā 2019.gadā.

Pērn atbilstoši jaunajam klientu centru konceptam uzņēmums pārveidoja piecus klientu centrus, bet slēgti tika četri. Kopumā 2020.gada beigās darbojās 55 klientu centri, no kuriem viens - elektroniskajā vidē vietnē "lmt.lv".

Uzņēmuma vadība arī atzīmē, ka, neskatoties uz sarežģīto situāciju saistībā ar Covid-19 izplatību un noteiktajiem ierobežojumiem, "LMT Retail&Logistics" telekomunikāciju servisa centram (TSC) 2020.gads bija veiksmīgākais tā pastāvēšanas vēsturē - sasniegts apgrozījuma rekords 98 miljonu eiro apmērā, kas ir par 28% vairāk nekā 2019.gadā.

Šajā gadā uzņēmums plāno turpināt klientu apkalpošanas centru jaunā dizaina īstenošanu, rekonstruējot astoņus centrus.

Savukārt kā vienu no svarīgākajiem šā gada attīstības projektiem "LMT Retail&Logistics" vadība izcēlusi elektroniskās komercijas platformas attīstību, pilnveidojot un optimizējot elektroniskās komercijas darbības procesus.

"LMT Retail&Logistics" arī plāno attīstīt jaunu pakalpojumu, kas nestu papildu ieņēmumus un peļņu, kā arī būtisku uzmanību pievērst viedtālruņu, viedpalīgu un "Latvijas mobilā telefona" pakalpojumu realizācijai.

Pēc uzņēmuma vadības vēstītā, šajā gadā sagaidāma TSC darbības attīstība ar jau esošajiem klientiem, kā arī tiks turpināts darbs pie jaunu klientu, jaunu preču grupu un jaunu tirgus apgūšanas ne tikai Latvijā, bet arī Baltijā un ārpus tās.

2019.gadā "LMT Retail&Logistics" strādāja ar 101,732 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 13,5% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās 2,6 reizes un bija 2,012 miljoni eiro.

Kompānija "LMT Retail&Logistics" reģistrēta 1994.gada decembrī, un tās pamatkapitāls ir 43 397 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir "Latvijas mobilais telefons".