"Rimi Baltic" plāno samazināt plastmasas lietošanu par 300 tonnām gadā

Rīga, 1.marts, LETA. Saskaņā ar "Rimi Baltic" 2020.gada korporatīvās atbildības pārskata izvirzītajiem mērķiem, "Rimi Baltic" turpmāk plāno samazināt plastmasas lietošanu par 300 tonnām gadā, aģentūru LETA informēja SIA "Rimi Latvia" pārstāve Regīna Ikala.

"Pērn esam noslēguši lielu darba posmu un sasnieguši mērķus, lai kļūtu par klimatam neitrālu uzņēmumu. Pie sasniegtā apstāties nedomājam - mūsu nākamais izaicinājums ir vēl vairāk samazināt darbības, kas atstāj negatīvas sekas uz ekoloģisko sistēmu," pauda "Rimi Latvia" valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

Kā norādīja Ikala, šogad uzņēmums vides aizsardzības jomā izvirzījis jaunus mērķus, tostarp turpināt īstenot klimatam draudzīgu programmu, samazināt plastmasas lietošanu par 300 tonnām gadā, aizstāt privāto preču zīmju plastmasas iepakojumus ar pārstrādātu plastmasu līdz 2025.gadam un samazināt oglekļa dioksīda (CO2) emisijas.

"Rimi Latvia" valdes priekšsēdētājs skaidroja, ka viena no izaicinošākajām vides jomām, kurā uzņēmums darbojas, ir plastmasas patēriņa samazināšana, tāpat mērķis ir panākt siltumnīcefekta gāzu emisiju nulles līmeni, vēlākais, līdz 2030.gadam. Pērn straujāku pozitīvu pārmaiņu norisi aizkavēja pandēmijas ierobežojumi un sekas. Balstoties uz sasniegtajiem rezultātiem, šogad uzdevums ir spert nākamos soļus, lai mazinātu uzņēmuma ietekmi uz apkārtējo vidi.

Uzņēmumā pauda, ka, lai sasniegtu iecerētos mērķus, kopš 2021.gada sākuma "Rimi" veikalos vairs nav iespējams iegādāties vienreizlietojamus plastmasas izstrādājumus, tostarp, vienreizējās lietošanas galda piederumus un ausu aizbāžņus.

Turklāt šī gada laikā nepārtikas preču klāsts tiks atjaunots un pārskatīts, ievērojot bezatkritumu pieeju, kas ļaus samazināt plastmasas daudzumu par 300 tonnām jeb astoņām kravas automašīnām gadā, norādīja uzņēmuma pārstāve.

Tāpat, kā informēja uzņēmumā, "Rimi Baltic" turpinās pārrunas ar lielākajiem piegādātājiem Baltijas valstīs, mudinot iesaistīties Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) Zinātniski pamatotu mērķu programmā, kurā "Rimi" piedalās kopš 2018.gada un kurā balstītas uzņēmuma korporatīvās atbildības aktivitātes. Programmas galvenais mērķis ir panākt, lai lielākie piegādātāji izvirzītu konkrētus mērķus CO2 emisiju samazināšanai līdz 2025.gadam saskaņā ar zinātniski pamatotiem mērķiem.

Kā liecina "Firmas.lv" dati, "Rimi Latvia" 2019.gadā strādāja ar 917,201 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 2,6% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 26,8% un bija 33,16 miljoni eiro. Kompānija reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums "Rimi Baltic".