KNAB un "Dienas Bizness" noslēguši līgumu par 104 500 eiro samaksu sešās daļās

Rīga, 16.nov., LETA. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) un SIA "Izdevniecība "Dienas bizness"" aizvadītajā nedēļā ir noslēguši administratīvo līgumu, kas paredz, ka uzņēmums sešās daļās atmaksās pārsniegtos priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumus 104 500 eiro apmērā, aģentūra LETA noskaidroja KNAB.

Līgums noslēgts, lai uzņēmums to varētu izpildīt sešu mēnešu laikā. "Izdevniecība "Dienas bizness"" pirmais maksājums Valsts kasē jāveic līdz 25.novembrim.

KNAB piekritis noslēgt administratīvo līgumu pēc uzņēmuma "lūguma atmaksas summu sadalīt daļās kopsakarā ar uzņēmuma finanšu rādītājiem".

Birojs atzīmē, ka līdz ar to tiesvedība starp KNAB un "Izdevniecība "Dienas bizness"" šajā jautājumā ir noslēgusies.

Jau ziņots, ka KNAB iepriekš bija nolēmis, ka laikraksta "Dienas Bizness" izdevējam SIA "Izdevniecība "Dienas bizness"" valsts budžetā jāpārskaita 104 500 eiro par politisko aģitāciju, pārsniedzot tam pieļaujamos tēriņus.

Neilgi pirms 13.Saeimas vēlēšanām "Dienas Bizness" izplatīja divus speciālizlaidumus, kuros tika slavētas partijas "KPV LV" un "Saskaņa". Katrs speciālizlaidums tika nodrukāts 800 000 eksemplāru.

Kā iepriekš vēstīja Latvija Televīzija, izdevniecība apgalvojusi, ka tā bijusi daļa no laikraksta abonēšanas kampaņas, savukārt KNAB uzskata, ka tā bijusi priekšvēlēšanu aģitācija. KNAB "Dienas Biznesam" piemēroja 1400 eiro naudas sodu.

Lai neļautu jebkuram ar lielu naudu ietekmēt vēlēšanu rezultātus, tā sauktās trešās personas politiskajām reklāmām drīkst tērēt tikai aptuveni 6000 eiro, savukārt, pēc KNAB aplēsēm, "Dienas Bizness" speciālizlaidumiem tērējis daudz vairāk.

"Firmas.lv" pieejamā informācija liecina, ka SIA "Izdevniecība "Dienas bizness"" reģistrēta 1993.gadā. 

Uzņēmuma pamatkapitāls šovasar 2.jūlijā, palielināts no 18 000 līdz 821 344 eiro. 2019.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 1,384 miljoni eiro, bet zaudējumi 381 768 eiro. 

Pagājušā gada rudenī "Dienas Bizness" pārtrauca iznākt kā ikdienas laikraksts. Kopš novembra tas tiek izdots iknedēļas žurnāla formātā. 

Šovasar par laikraksta "Dienas Bizness" izdevēja "Izdevniecība "Dienas bizness"" 100% īpašnieku kļuva "Izdevniecības Dienas mediji" īpašnieks Edgars Kots.

Kots iegādājies 100% uzņēmuma daļas, kas līdz šim pastarpināti piederēja Jānim Maršānam un Jānim Svārpstonam.