"Cido grupas" apgrozījums pērn pieaudzis par 8,6%

Rīga, 5.nov., LETA. Dzērienu ražotājs SIA "Cido grupa" pagājušo gadu noslēdza ar 72,133 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 8,6% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājusies par 12,9% - līdz 4,372 miljoniem eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā minēts, ka "Cido grupa" spējusi nodrošināt izaugsmi gan vietējā, gan eksporta tirgū.

Kompānijas peļņu kompānijas vadība skaidro ar veiksmīgu jauno produktu mārketingu, esošā portfeļa lielāku ienesīgumu un ražošanas efektivitātes paaugstināšanu. Gan ražošanas, gan administrācijas izmaksas tika saglabātas iepriekšējā līmenī.

Ziņojumā vēstīts arī, ka 2019.gadā "Cido grupa" veica kapitālieguldījumus ražošanas efektivitātes uzlabošanai 600 000 eiro apmērā.

Uzņēmuma vadība norāda, ka 2019.gadā "Cido grupa" saglabāja stabilu pozīciju alus kategorijā, īpašu uzmanību pievēršot pamatzīmoliem. Zīmola "Lāčplēsis" pārdošanas apjoms vietējā tirgū pieauga par 4,3%, bet eksports palielinājās gandrīz četras reizes, sasniedzot 6,2 miljonus litru. Arī jauno zīmolu "Staburags Kriek" alus patērētāji Latvijā uzņēmuši pozitīvi.

Ūdens kategorijā par 9% uzlabots "Mangaļi Vitafruit" pārdošanas apjoms.

Tāpat "Cido grupas" vadība min, ka kopš 2016.gada kompānija ir pārtikas produktu ražotāja "Pepsico" partneris un licencēts produktu ražotājs Baltijas reģionam. "Pepsico" tirgus daļas izaugsmi 2019.gadā veicināja mērķtiecīgās pārdošanas un mārketinga aktivitātes un daudzie zīmola popularizēšanas pasākumi. Gada beigās "Cido Grupas" portfelim pievienotas divas jaunas kategorijas: vieglie alkoholiskie kokteiļi "Lode" un enerģijas dzērieni "Cult".

Par 2020.gada plāniem "Cido Grupa" vadība izvirzījusi saglabāt un nostiprināt savu preču zīmi Latvijas dzērienu tirgū, piedāvājot patērētājiem jau esošos produktus un ieviešot mūsdienīgus jaunumus.

Jau ziņots, ka "Cido grupu" negatīvi ietekmējusi Covid-19 krīze, un kompānija paredz, ka tuvāko mēnešu laikā viesnīcu, restorānu un kafejnīcu segmentā saruks pārdošanas apjomi, kur galvenā pārdošanas prece ir alus. 2020.gadā kopumā ienākumi viesnīcu, restorānu un kafejnīcu segmentā patlaban bijuši par 30% zemāki nekā iepriekš, un situācijas stabilizēšanās nav gaidāma.

Tajā pašā laikā uzņēmuma valdes loceklis Marijus Valds Kirstuks uzsvēra, ka viesnīcu, restorānu un kafejnīcu segments nav "Cido grupas" primārais, un uzņēmums cenšas kompensēt apjoma kritumu ar pārdošanas veicināšanu citās sfērās - īpaši eksporta tirgos, jo ne visas valstis ierobežojumi ietekmēja vienādi.

"Pēc aprīlī un maijā konstatētā dzērienu tirdzniecības apjoma krituma, vasaras mēnešos situācija stabilizējās. Tādu dzērienu kategoriju, kā alus un gāzēto bezalkoholisko dzērienu, patēriņu krīze neskāra, taču, piemēram, dzeramā ūdens pieprasījums samazinājās. Vislielāko ietekmi dažādu ierobežojumu un ceļošanas aizliegumu dēļ krīze atstāja uz produktu tirdzniecību viesnīcu, restorānu, kafejnīcu un bāru kanālā," teica Kirstuks.

Kā liecina informācija "Firmas.lv", "Cido grupa" 2018.gadā strādāja ar 66,434 miljonu eiro apgrozījumu un 5,017 miljonu eiro peļņu. 

"Cido grupas" 99,99% kapitāldaļu īpašniece ir Dānijas "Royal Unibrew". Uzņēmuma produktu portfelī ietilpst sulas, nektāri un sulu dzērieni, kā arī minerālūdens, dzeramais ūdens un alus.