Ienākt
Autors: LETA

PTAC piemērojis 1580 eiro sodu tirgotājam "Kasija" par negodīgu komercpraksi

Rīga, 23.okt., LETA. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā tirgotājam SIA "Kasija" piemērojis 1580 eiro sodu, aģentūru LETA informēja PTAC Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas pārstāve  Santa Zarāne.

Viņa norādīja, ka tirgotājam uzlikts arī tiesiskais pienākums izbeigt lēmumā konstatēto negodīgo komercpraksi.

Zarāne minēja, ka kompānija "Kasija" īsteno komercpraksi vietnē "proffit.lv", kurā patērētājiem tiek piedāvātas preces, par to iegādi ar patērētājiem slēdzot distances līgumus. Līdz lēmuma projekta sagatavošanas brīdim PTAC bija saņemti 219 patērētāju iesniegumi, bet lēmuma pieņemšanas brīdī - 255 iesniegumi par "Kasija" iespējami īstenotu negodīgu komercpraksi distances tirdzniecības jomā.

Pēc PTAC pārstāves skaidrotā, patērētāji sūdzas par apmaksātu preču nepiegādāšanu noteiktajos termiņos, vairākkārtēju termiņu pagarināšanu, kā arī samaksātās naudas neatmaksāšanu.

No patērētāju sniegtās informācijas PTAC secinājis, ka tirgotājs vietnē maldina patērētājus par piedāvāto preču pieejamību, vai to pieejamību noteiktajā termiņā, kā arī nepiegādā patērētājiem pasūtītās preces apsolītajā termiņā. Tāpat "Kasija" neatmaksā patērētāju samaksāto naudu, kad patērētāji izbeidz līgumu tādēļ, ka vietnē pasūtītās preces nav piegādātas.

Vienlaikus PTAC konstatējis, ka "proffit.lv" darbojas un patērētājiem vēl joprojām tiek sniegta iespēja izvēlēties un pasūtīt preces.

PTAC direktore Baiba Vītoliņa atzina, ka vairākiem internetveikaliem ir parādījušās grūtības piegādāt patērētāju iegādātās un apmaksātās preces, kā arī vairāki internetveikali kļuvuši maksātnespējīgi, kas rada augstu risku patērētājiem pazaudēt naudu. "Aicinu patērētājus būt īpaši piesardzīgiem, iepērkoties interneta vidē - izpētīt atsauksmes, apmaksāt preci piegādes brīdī vai maksāt ar kredītkarti," viņa uzsvēra.

PTAC aizliedzis "Kasija" īstenot negodīgu komercpraksi, kā arī aizliedzis patērētājiem piedāvāt un pārdot preces, kuru piegādi uzņēmums apsolītajā termiņā nevar nodrošināt. Tāpat PTAC noteicis nodrošināt patērētājiem naudas atmaksu par nepiegādātajām precēm normatīvos noteiktajā kārtībā.

Kompānijai piemērotā soda nauda 1580 eiro apmērā ir maksimāli pieļaujamā, ņemot vērā uzņēmuma finanšu rādītājus, atzina PTAC pārstāvji.

PTAC aicināja patērētājus būt īpaši uzmanīgiem, iepērkoties internetveikalos: iepriekš izlasīt atsauksmes, arī sūdzības un citu pārdevēja tirgus reputāciju raksturojošu informāciju. Ņemt vērā, ka preču piedāvājumi, kuriem ir īpaši zema jeb pievilcīga cena ne vienmēr tiek izmantoti godīgos nolūkos un var būt maldinoši. Īpaši gadījumos, ja iegādājamo preču vērtība ir salīdzinoši augsta, PTAC iesaka izvēlēties komersantus, kuri ļauj veikt apmaksu preces saņemšanas brīdī vai ar maksājuma karti, kas sniedz papildu drošību ļaunprātīgu pārdevēju gadījumā.

LETA jau ziņoja, ka oktobra sākumā PTAC brīdināja par "Kasija" un "Multi-Services" darbībām internetveikalā "proffit.lv". Tāpat centrs aicināja patērētājus rūpīgi izvērtēt nepieciešamību iegādāties preces no internetveikala "proffit.lv", ņemot vērā saņemto sūdzību lielo skaitu.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka "Kasija" pērn strādāja ar 15 861 eiro apgrozījumu un peļņu 3286 eiro apmērā. Uzņēmums reģistrēts 1997.gada maijā, un tā pamatkapitāls ir 2845 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Romāns Kokins.