Rīga, 15.sept., LETA. Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) lēmums iekļaut juvelierizstrādājumu tirgotāju "Jahonts" "melnajā sarakstā" pieņemts bez atbilstošas ekspertīzes, aģentūrai LETA sacīja "Jahonts" valdes priekšsēdētājs Vjačeslavs Karjukovs.
Kā ziņots, jūlija sākumā PTAC pēc patērētāja sūdzības izskatīšanas un Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu pieņemšanas juvelierizstrādājumu tirgotāju "Jahonts" iekļāva "melnajā sarakstā". Lēmums pieņemts atbilstoši izskatītai sūdzībai, kurā tirgotājs neatmaksāja naudu 398,05 eiro apmērā patērētājam par līguma noteikumiem neatbilstošu gredzenu.
"Jahonts" valdes priekšsēdētājs norādīja, ka no brīža, kad kliente pirmo reizi vērsās ar sūdzību "Jahonts" veikalā, tirgotājs ir veidojis abpusēju dialogu, lai situāciju risinātu. Klientei skaidrots, ka, viņuprāt, uz gredzena redzamais bojājums veidojies mehāniskā ceļā, nevis ražotāja vainas dēļ. Līdz ar to tirgotājs piedāvāja klientei veikt preces remontu un atjaunot gredzena pārklājumu.
Kliente no šī piedāvājuma atteicās, pieprasot kompensēt preces vērtību. Karjukovs atklāja, ka uzņēmums piekrita kompensēt preces vērtību, taču ar nosacījumu, ka produktam tiek veikta neatkarīga ekspertīze. "Diemžēl kliente no mūsu piedāvājuma par neatkarīgu ekspertīzi atteicās, atkārtoti pieprasot atgriezt iztērēto naudu. Līdz ar to, ne mūsu, ne PTAC rīcībā nav neatkarīga eksperta atzinums, kas noteiktu patieso bojājuma rašanās iemeslu un ļautu PTAC izdarīt objektīvu slēdzienu," viņš uzsvēra.
"Jahonts" vadītājs norādīja, ka PTAC pieņēmis lēmumu, neredzot bojāto produktu, bet vērtējot tikai abu pušu elektronisko saraksti.
"Ir apsveicama PTAC iniciatīva veidot šādu "melno sarakstu", bet es vēlos vērst uzmanību, ka pārsteidzīga uzņēmuma iekļaušana šādā sarakstā grauj uzņēmuma reputāciju. Mūsu uzņēmumā ir izstrādāti stingri klientu sūdzību izskatīšanas kritēriji un vienmēr, ja tiek konstatētas produkta kvalitātes neatbilstības ražošanas vai veikala vainas dēļ, klientam tiek kompensēti izdevumi," pauda "Jahnots" valdes priekšsēdētājs.
Viņš piebilda, ka PTAC izskatītajā gadījumā nav pierādīts, ka gredzena bojājums nav radies, piemēram, klientam rotaslietu neapdomīgi lietojot ikdienā. Kā skaidroja Karjukovs, juvelierizstrādājumiem ar rodija pārklājumu ir iespējams dabisks nodilums, kas nav uzskatāms par defektu, un tas tiek norādīts arī lietošanas instrukcijā, ko katrs klients saņem produkta iegādes brīdī.
"Jahonts" atkārtoti aicina veikt neatkarīgu ekspertīzi bojātajam baltā zelta gredzenam. Ja neatkarīgas ekspertīzes rezultātā tiks konstatēta ražotāja vaina, kompensācija preces vērtībā klientei tiks veikta, sacīja Karjukovs.
Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Jahonts" 2018.gadā strādāja ar 10,064 miljonu eiro apgrozījumu un peļņu 2,354 miljonu eiro apmērā. Kompānija reģistrēta 1993.gada decembrī, un tās pamatkapitāls ir 455 252 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Vjačeslavs Karjukovs.
"Jahonts": PTAC lēmums par uzņēmuma iekļaušanu "melnajā sarakstā" pieņemts bez atbilstošas ekspertīzes
LETA 15.09.2020
Rīgā atvērta piektā diennakts "Pica Lulū" picērija
LETA 18.04.2024
Rīga, 18.apr., LETA. Rīgā, Aristida Briāna ielā, atvērta piektā diennakts "Pica Lulū" picērija, aģentūrai LETA pavēstīja kompānijā.
Tādējādi Latvijā kopumā turpmāk būs 19 "Pica Lulū" picērijas, no kurām piecas strādā diennakts režīmā.
Jaunās "Pica
...
"Veselības centrs 4" sācis darbu pie medicīnas kvartāla celtniecības
LETA 18.04.2024
Rīga, 18.apr., LETA. SIA "Veselības centrs 4" sācis darbu pie medicīnas kvartāla celtniecības Rīgā, kur blakus esošajām iestādes ēkām taps daudzfunkcionāls medicīnas centrs, aģentūra LETA noskaidroja ārstniecības iestādē.
Kā stāstīja "Veselības cent
...
"Re:Baltica": Lielākais importētājs no Krievijas pēdējos divos gados Latvijā ir kravu pārvadātājs "Transit Service Agency"
LETA 18.04.2024
Rīga, 18.apr., LETA. Lielākais importētājs no Krievijas pēdējos divos gados Latvijā ir kravu pārvadātājs SIA "Transit Service Agency", vēsta Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centrs "Re:Baltica".
Pēc centra publiskotās informācijas, "Transit Servi
...