"Latvijas namsaimnieks" sagatavojis klientu mājokļus jaunās apkures sezonas sākumam

Rīga, 14.sept., LETA. Apsaimniekošanas uzņēmums "Latvijas namsaimnieks" sagatavojis savu klientu mājokļus jaunās apkures sezonas sākumam, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.

Visas "Latvijas namsaimnieks" apkalpotās mājas patlaban jau ir gatavas apkures pieslēgšanai, un vairākās jau ir sākta apsilde.

Apkures pieslēgšana ir katras daudzdzīvokļu mājas iedzīvotāju pašu iniciatīva, norādīja "Latvijas namsaimnieka" pārstāvji. Iedzīvotāji, kuri jau patlaban vēlas pieslēgt apkuri savam mājoklim, var vērsties pie sava apsaimniekotāja ar šādu lūgumu. Apsaimniekotājs tālāk sazinās un noformē visu nepieciešamo dokumentāciju ar siltumenerģijas piegādātāju. Iedzīvotāji jebkurā brīdī apkures sezonas laikā var arī informēt apsaimniekotāju, ja nepieciešams veikt kādas izmaiņas temperatūras regulēšanā vai apkures pakalpojuma pieslēgšanā.

"Jau tagad sākam saņemt informāciju par apkures pieslēgšanu vai konkrētiem laika periodiem, kuros mūsu klienti vēlas to pieslēgt. Klientu ēkās, tāpat kā visus iepriekšējos gadus septembrī, ir jau veikti visi nepieciešamie apsekošanas darbi, lai veiksmīgi sāktu apsildīt iedzīvotāju mājokļus," informēja "Latvijas namsaimnieka" valdes priekšsēdētājs Mihails Čerņavskis.

Namu apsaimniekotājiem jāveic dažādi priekšdarbi, lai nodrošinātu ēku gatavību jaunās apkures sezonas sākumā. Nepieciešams pārbaudīt siltummezglu un infrastruktūras stāvokli, un pareizi veikt atgaisošanas procesu. Ja nepieciešams, namu apsaimniekotājs veic arī dažādus remontdarbus, lai iedzīvotājiem apkures sezonā būtu nepārtraukta siltuma padeve.

"Latvijas namsaimnieks" atgādina, ka iedzīvotāji paši ir atbildīgi par savlaicīgu komunālo maksājumu veikšanu, un, atsevišķu iedzīvotāju parāda gadījumā siltumenerģijas piegādātājs ir tiesīgs nesniegt apkures pakalpojumu konkrētajai ēkai. Jāņem vērā, ka apsaimniekotājs norēķinās ar siltumenerģijas piegādātāju tikai par tādu summu, kādu ieskaitījuši iedzīvotāji. Līdz ar to, iedzīvotāju kavētos komunālos maksājumus apsaimniekotājs nekreditē, un ir iespējama situācija, kad juridiski nav iespējams uzsākt, piemēram, siltuma apgādi, ja konkrētās daudzdzīvokļu ēkas iedzīvotājiem ir parādi vai kavēti maksājumi.

"Latvijas namsaimnieks" ir izstrādājis procedūru, kas aizstāv tos ēkas iedzīvotājus, kuri ir godprātīgi veikuši maksājumus. Uzņēmumā izveidojot savu Debitoru nodaļu, "Latvijas namsaimnieks" var nekavējoties sākt parādu piedziņu no tiem iedzīvotājiem, kas ilgstoši izvairījušies no komunālo maksājumu veikšanas.

"Šāda pieeja ir efektīva, jo ļauj savlaicīgi reaģēt uz problēmsituācijām. Turklāt, nepērkot parādu piedziņas pakalpojumu, kā ārpakalpojumu, tiek ietaupīti gan līdzekļi, gan laiks, kas bieži ir ļoti būtisks faktors parādnieku saukšanai pie atbildības," informēja uzņēmuma pārstāvji.

"Latvijas namsaimnieks" aicina savus klientus aktīvi informēt māju vecākos par siltumu un komforta temperatūru dzīvokļos. Pēc iedzīvotāju kopīga lūguma, iespējams šo temperatūru koriģēt - gan samazināt par noteiktiem grādiem, gan pēc vajadzības, palielināt. Ēkās, kurās veikti ārsienu siltināšanas darbi, nomainīti logi vai veiktas citas ar energoefektivitāti saistītas renovācijas, iespējams ievērojami samazināt apkures izmaksas.

"Latvijas namsaimnieks" reģistrēts 1995.gadā, un tā pamatkapitāls ir 28 400 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir SIA "City Service", liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma patiesie labuma guvēji ir Lietuvas pilsoņi Lins Samuolis, Andrjus Janukonis un Gintauts Jaugielavičs.

2019.gadā "Latvijas namsaimnieks" strādāja ar 2,24 miljonu eiro apgrozījumu un 19 273 eiro zaudējumiem.

"Latvijas namsaimnieks" apsaimnieko ēkas Rīgā un citās lielākajās Latvijas pilsētās ar kopējo platību vairāk nekā 700 000 kvadrātmetru. Uzņēmums ir daļa no starptautiskā nekustamā īpašuma apsaimniekotāja "City Service" grupas, kas darbojas Baltijas, Polijas, Spānijas un Krievijas tirgos.