"DPD Latvija" investēs 2,5 miljonus eiro paku skapju tīkla paplašināšanā

Rīga, 1.jūl., LETA. Sūtījumu pārvadātāja SIA "DPD Latvija" (DPD) "Pickup" paku skapju tīkla paplašināšanā investēs 2,5 miljonus eiro, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.

Strauji attīstoties e-komercijas pakalpojumu segmentam, DPD grupas uzņēmumi Latvijā, Lietuvā un Igaunijā kopumā Baltijas valstīs plāno investēt 7,3 miljonus eiro, no kuriem teju 2,5 miljonus eiro plānots ieguldīt, lai vairāk nekā 2,5 reizes palielinātu paku skapju skaitu Latvijā, izveidojot plašu DPD "Pickup" punktu tīklu ar vairāk nekā 200 "Pickup" paku skapjiem visā Latvijā.

"DPD Latvija" valdes priekšsēdētājs Jānis Grants norādīja, ka līdz ar e-komercijas straujo attīstību pieaug sūtījumu apjoms. DPD grupas pērn veiktais pētījums liecina, ka 53% Latvijas iedzīvotāju izvēlas saņemt pasūtījumu piegādi uz paku skapjiem visā Latvijā. Ar katru gadu gan biznesa klientu, gan privātpersonu segmentā tiek novērots pieprasījuma pieaugums pēc sūtījumu nodrošināšanas caur automatizētiem paku skapju termināliem. "Līdz ar to mērķtiecīgi plānojam līdz gada beigām attīstīt "Pickup" punktu tīklu visā Latvijā, lai nodrošinātu iedzīvotājiem ērtu un kvalitatīvu sūtījumu saņemšanu," norādīja Grants.

Projekta pirmajā posmā plānots uzstādīt vismaz 120 jaunus DPD paku skapjus, palielinot to kopskaitu līdz 200 visā Latvijas teritorijā. Līdz ar paplašinot DPD automatizēto "Pickup" paku skapju tīkla paplašināšanu 2,5 reizes, Latvijas iedzīvotājiem tiks nodrošināts ērts sūtījumu saņemšanas risinājums. Attīstot DPD "Pickup" punktu tīklu, prioritāte būs tirgus pozīciju nostiprināšana un paplašināšanās, izvietojot jaunus "Pickup" paku skapjus iedzīvotājiem ērti sasniedzamās vietās, piemēram, pie tirdzniecības centriem un citās publiskās vietās. Pakāpeniski plānots apgūt arī jaunus reģionu centrus, kuros līdz šim DPD nav ticis pārstāvēts un kur šobrīd sūtījuma piegādes tiek nodrošinātas galvenokārt ar DPD kurjera starpniecību.

Atbilstoši DPD grupas veiktajam pētījumam Latvijas iedzīvotāji augstu novērtē automatizētu paku skapju lietošanas parocīgumu, norādot, ka tas ir ērtāks, lētāks un vienlaikus drošs sūtījuma piegādes risinājums. Bezkontakta sūtījumu piegādes nodrošināšana caur paku skapjiem īpaši aktuāla bija izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā, kad sūtījumu apjoms caur DPD "Pickup" punktu tīklu pieauga par vairāk nekā 150%, salīdzinot ar to pašu laika periodu pērn.

Grants norādīja, ka straujais pieprasījuma pieaugums sniedza apstiprinājumu tam, ka šis ir īstais laiks jau iepriekš plānotajai infrastruktūras paplašināšanai visā Baltijā. 

"Pozitīvs signāls ir tas, ka pēc ārkārtas situācijas beigām sūtījumu pieprasījums caur "Pickup" paku skapjiem ir saglabājies salīdzinoši augsts un pārsniedz pagājušā gada apjomus. Tas liecina, ka iedzīvotāji joprojām aktīvi izmanto e-komercijas sniegtās priekšrocības un iegādājas preces interneta vidē," pauda Grants, piebilstot, ka līdz ar to ļoti svarīga ir piegādes kvalitāte, jo tikai pozitīva pieredze, iegādājoties un saņemot preci, mudinās klientu veikt nākamo pirkumu. 

Grants skaidroja, ka ilgtermiņā DPD ir jāiegulda infrastruktūras attīstībā un pakalpojumu pilnveidošanā, lai kopā ar sadarbības partneriem varētu iedzīvotājiem sniegt drošus augstākās kvalitātes pakalpojumus.

DPD grupa pētījums veikts 2019.gadā sadarbībā ar pētījumu kompāniju "Kantar TNS", interneta aptaujā uzklausot vairāk nekā 800 respondentus Latvijā, kas vecāki par 18 gadiem.

Kā ziņots, "DPD Latvija" apgrozījums pērn bija 19,864 miljoni eiro, kas ir par 7,1% vairāk nekā 2018.gadā, bet peļņa samazinājās par 31,7% līdz 1,06 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. 

Uzņēmums reģistrēts 1998.gadā un tā pamatkapitāls ir 266 136 eiro. "DPD Latvija" pieder Francijā reģistrētai kompānijai "Geopost"