Ienākt
Autors: LETA

LIAA popularizēs vietējo tūrismu ar LTV raidījuma "Tas notika šeit" starpniecību

Rīga, 15.jūn., LETA. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) popularizēs vietējo tūrismu ar Latvijas Televīzijas (LTV) raidījuma "Tas notika šeit" starpniecību, aģentūru LETA informēja LIAA Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Viena no LIAA prioritātēm, izejot no Covid-19 radītās situācijas, ir popularizēt vietējo tūrismu. Tādēļ LIAA sniegs atbalstu "Mistrus Media" veidotā dokumentālā raidījuma "Tas notika šeit" otrās sezonas tapšanā, kas top sadarbībā ar LTV un Kultūrkapitāla fondu.

Raidījuma mērķis būs caur interesantiem stāstiem atklāt mazāk zināmās Latvijas vietas un aicināt iedzīvotājus raudzīties plašāk uz vietējā tūrisma piedāvājumu.

"Līdz ar pulcēšanās ierobežojumiem tūrisma nozare ir būtiski ietekmēta un cilvēki pie ierastajiem ceļošanas paradumiem atgriežas pakāpeniski, tādēļ šobrīd meklējam dažādus veidus kā uzrunāt cilvēkus. Vietējā tūrisma kampaņā "#AtklājLatvijuDroši" akcentējām līdz šim mazāk zināmas Latvijas vietas. Raidījums "Tas notika šeit", kuru LIAA atbalstīja arī tā pirmajā sezonā, 2018.gadā, ir lielisks veids kā popularizēt Latvijas izzināšanu," sacīja LIAA Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava.

Aģentūrai LETA viņa norādīja, ka, plānojot 2020.gada vietējā tūrisma popularizēšanas aktivitātes, LIAA 2019.gada decembrī izsludināja iepirkumu par dokumentāla raidījuma veidošanu, kurā tiktu stāstīts par līdz šim mazāk zināmiem Latvijas tūrisma galamērķiem. Tika meklētas iespējas uzrunāt vietējo auditoriju ar kvalitatīvu saturu, kas cilvēkus rosina iepazīt mazāk zināmas Latvijas vietas. 

Piedāvājumu iesniedza "Mistrus Media" komanda ar raidījumu "Tas notika šeit". Līgums par raidījuma otrās sezonas līdzfinansējumu ar "Mistrus Media" noslēgts par 30 000 eiro, iekļaujot pievienotās vērtības nodokli. Raidījumu līdzfinansē arī Kultūrkapitāla fonds.

Šīrava norādīja, ka LIAA plāno īstenot vēl vienu iepirkumu par raidījuma veidošanu vietējā tūrisma aktivitāšu popularizēšanai. Plānots, ka abus raidījumus auditorijai demonstrēs rudens sezonā, kad apsīkst vietējā tūrisma aktivitāte un šāda satura raidījumi ir pamudinājums iepazīt Latviju arī ārpus aktīvās tūrisma sezonas.

Raidījuma "Tas notika šeit" otrajā sezonā, kas LTV būs vērojama oktobrī, vēsturnieki Edgars Plētiens, Inna Gīle un Gatis Krūmiņš kopā ar Dāvidu Ernštreitu un raidījuma režisori Inesi Kļavu dodas uz piecām dažādām Latvijas vietām, lai trīs dienu laikā meklētu un pētītu unikālus stāstus, cilvēkus, notikumus, kas apgāztu mītu, ka šajās vietās nekas ievērojams nav noticis.

LIAA norādīja, ka otrajā sezonas raidījumi tiks filmēti Valkas novada Kārķos, Jelgavas novada Sesavā, Madonas novada Barkavā, Kuldīgas novada Turlavā un Jaunjelgavas novada Daudzesē. Tuvākā raidījuma filmēšana notiks Sesavā no 1. līdz 3.jūlijam.

Interesenti, kas vēlas dalīties ar aizraujošiem stāstiem un leģendām par Sesavu 1. un 2.jūlijā aicināti uz Sesavas Tautas namu, atklāt tos raidījuma veidotājiem, bet apkopoto stāstu prezentācija notiks 3.jūlijā plkst.18 Sesavas pamatskolas pagalmā. Apmeklētāji klātienē tiks aicināti nobalsot par interesantāko stāstu.

Pirmajā sezonā raidījumu "Tas notika šeit" LTV noskatījās 144 000 skatītāju.

Latvijas tūrisma nozares mārketinga aktivitātēm, izejot no "Covid-19" radītās krīzes, ir plānots atvēlēt papildus 3,5 miljonus eiro, kuri tiks ieguldīti ne tikai vietējā un Baltijas līmenī, bet arī popularizējot Latviju kā tūrisma, tostarp darījumu tūrisma, galamērķi virknē Eiropas valstu.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka "Mistrus Media" pērn strādāja ar 1,733 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir gandrīz deviņas reizes vairāk nekā iepriekšējā gadā, bet kompānijas peļņa saruka par 15,4% un bija 59 198 eiro.

Kompānija reģistrēta 2000.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir 2840 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Gints Grūbe.