"Cēsu alus": Nav pamata bažām par pieaugošu un nekontrolētu alkohola patēriņu tirdzniecības internetā dēļ

Rīga, 16.apr., LETA. Nav pamata bažām par pieaugošu un nekontrolētu alkohola patēriņu Latvijā atļautās šo dzērienu tirdzniecības internetā dēļ, aģentūrai LETA teica "Cēsu alus" valdes prieksšēdētāja Eva Sietiņsone.

"Vēlos "izravēt" šaubas, ka šāda interneta tirdzniecības iespēja valstī varētu radīt pieaugošu vai nekontrolētu alus un citu alkoholisko dzērienu patēriņu. Šīm bažām nav pamata. Cilvēki iepērkas ļoti atbildīgi, izvēloties samērīgus pirkumus," sacīja "Cēsu alus" valdes prieksšēdētāja.

Pēc viņas teiktā, piemēram, "Cēsu alus" interneta veikalā pircēji izvēlas ne tikai grādīgos dzērienus, bet plašu produktu klāstu ģimenei, tostarp sulas bērniem, limonādes vai kvasu. Pieaugošie iecienījuši ne tikai alu un sidru, bet arī bezalkoholiskos sidrus un ūdeni.

Pircēji internetā iepērkas, izvērtējot nepieciešamību, un labprāt izmēģina jaunos produktus, sacīja Sietiņsone, piebilstot, ka produktus var iegādāties tikai pircēji, kas sasnieguši 18 gadu vecumu, piegādē pārbaudot saņēmēja vecumu. Nav bijušas situācijas, ka nepilngadīgie vēlētos saņemt "Cēsu alus" produktus.

Sietiņsone arī piebilda, ka iespēju ļaut nozares uzņēmumiem tirgot produkciju internetā vērtē ļoti pozitīvi. "Esam lielākais Latvijas alus ražotājs, mums ir liels produktu portfelis, pārstāvam vismaz desmit dzērienu kategorijas. Esam par atbildīgu alus un alkohola patēriņu, veicam šo tirdzniecību atbildīgi. Jā, pasaulē alus iegāde internetā pastāv jau vairākus gadus, un tā nav radījusi negatīvu ietekmi uz ne uz nozari, ne sabiedrību," viņa sacīja.

Pēc Sietiņsones teiktā, "Cēsu alus" atvērtais internetveikals kompānijai ir jauna pieredze un rada iespēju ārkārtējos apstākļos Latvijas iedzīvotājiem iegādāties uzņēmuma ražotos produktus, neizejot no mājām ārkārtējā situācijā un tādējādi respektējot valstī noteiktos drošības un distancēšanās noteikumus. Viņa pastāstīja, ka "Cēsu alus" sava intenetveikala darbību nodrošina pats, ārpakalpojumus neizmantojot. Arī piegādes veic uzņēmuma darbinieki, kuriem pretējā gadījumā būtu iestājusies dīkstāve HoReCa sektora biznesa pilnīga zuduma dēļ.

Komentējot "Cēsu alus" internetveikala darbības principus, viņa norāda, ka produkti tiek piegādāti visā Latvijas teritorijā, vienas līdz divu darba dienu laikā. "Internetveikals dod ražotājam iespēju veidot personiskas attiecības ar mūsu produktu cienītājiem un tas ir ļoti pozitīvi vērtējams. Vēlos pateikties visiem mūsu klientiem, kas jau ir iepirkušies pie mums, kā arī par to, ka iedzīvotāji ļoti ievēro valstī noteikto un tiešām atrodas mājās," viņa rezumēja.

Kā ziņots, 20.martā Saeima atļāva ārkārtējās situācijas laikā iegādāties alkoholu arī internetā.

Likumā atļauts realizēt akcīzes preces, izmantojot distances līgumu, izņemot tabakas izstrādājumus un elektroniskajās cigaretēs izmantojamos šķidrumus. Reizē aizliegts realizēt alkoholiskos dzērienus personām, kuras jaunākas par 18 gadiem, kā arī aizliegts alkoholu realizēt laikā no plkst.22 līdz 8.

Aģentūrai LETA Finanšu ministrijā skaidroja, ka šādas izmaiņas virzītas, lai veicinātu cilvēku palikšanu mājās un pašizolācijas ievērošanu. Tāpat šāds lēmums pieņemts mazo vīndarītavu atbalstam ārkārtējā situācijā.

FM akcentē, ka piegādes veicējam būs jāpārliecinās, ka pircējs ir vismaz 18 gadus vecs, kā arī alkoholisko dzērienu pasūtīšanu un piegādi drīkstēs veikt tikai noteiktajā laikā no plkst.8 līdz 22. Par šo noteikumu pārkāpšanu paredzēts administratīvais sods.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka 2018.gadā "Cēsu alus" strādāja ar 61,755 miljonu eiro apgrozījumu un 4,217 miljonu eiro peļņu. Savukārt kompānijas 2019.gada finanšu rezultāti pagaidām nav publiskoti.

"Cēsu alus" pamatkapitāls ir 8,31 miljons eiro. Uzņēmuma kapitālā 99% pieder Somijas koncernam "Olvi".