Sāks būvekspertīzes "Rail Baltica" stacijai lidostā "Rīga"

Rīga, 17.marts, LETA. Uzņēmums SIA "Firma L4" šodien sāks ekspertīzes izstrādātajam būvprojektam dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijai un saistītajai infrastruktūrai lidostā "Rīga", aģentūru LETA informēja dzelzceļa projekta ieviesēji Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāve Rita Voronkova.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" pēc konkursa procedūras ar sarunām noslēdzis līgumu ar "Firma L4" par "Rail Baltica" starptautiskās lidostas "Rīga" dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakāžu būvprojektu ekspertīzes veikšanu.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norādīja, ka darbs tiks sākts šodien, un tiks veikts attālināti. "Esmu gandarīts, ka pateicoties digitālajiem risinājumiem un tehnoloģiskām projektēšanas inovācijām kā BIM, svarīgais darbs var tikt veikts arī laikā, kad valstī dzīve norit atbilstoši ārkārtas apstākļiem," viņš teica. 

Inženieru un konsultantu uzņēmumam "Firma L4" līdz 2022.gada 31.jūlijam būs jāveic "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas starptautiskajā lidostā "Rīga" un ar to saistītās infrastruktūras un estakāžu būvprojekta profesionāla pārbaude, sniedzot vērtējumu par būvprojekta tehniskā risinājuma atbilstību normatīvu un tehnisko noteikumu prasībām, kā arī sagatavojot ekspertīzes atzinumu. 

Līgumcena par ekspertīžu veikšanu nevarēs pārsniegt 348 000 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Ekspertīze tiek līdzfinansēta no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) projekta "Eiropas standarta platuma 1435 milimetru dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" finanšu līdzekļiem. 

Būvprojektu "Rail Baltica" stacijai, saistītajai infrastruktūrai un estakādei pēc uzvaras atklātā starptautiskā konkursā laikā no 2018.gada marta izstrādāja triju valstu uzņēmumu apvienība "Prosiv" ("Sintagma"(Itālija), "Prodex" (Slovākija) un "Vektors T" (Latvija)). 

Jau ziņots, ka dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijas Rīgas lidostā būvniecība varētu izmaksāt 250-280 miljonus eiro.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

"Firmas L4" reģistrēta 1994.gadā, un tās pamatkapitāls ir 140 000 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Finanšu dati par uzņēmuma darbību 2019.gadā vēl nav publiskoti, bet 2018.gadā "Firmas L4" strādāja ar 4,32 miljonu eiro apgrozījumu un 539 797 peļņu.

Uzņēmuma lielākais īpašnieks ir Gunārs Valinks, kuram pieder 40% daļu, Jānis Māsēns, kuram pieder 35% daļu, un Jānis Briedis, kuram pieder 21% daļu. Savukārt vēl pa 2% daļu pieder Gvido Nordenam un Gintam Freibergam.