Rīgas starptautiskās autoostas apgrozījums pērn pieaudzis par teju 2%

Rīga, 28.febr., LETA. Rīgas starptautiskās autoostas apgrozījums pērn pārsniedza trīs miljonus eiro, kas ir par teju 2% vairāk nekā 2018.gadā, bet peļņa, ņemot vērā investīcijas, būs par piektdaļu mazāka, intervijā aģentūrai LETA pastāstīja autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule. 

Rīgas starptautiskās autoostas apgrozījums 2018.gadā bija 2,953 miljoni eiro un peļņa 435 417 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Rīgas autoostas vienīgais īpašnieks ir Rīgas pilsētas pašvaldība. 

Gromule teica, ka pēdējie gadi Rīgas autoostai ir bijuši stabili. 

Apkalpoto pasažieru skaits pērn pieaudzis par 8,25% līdz 1,9 miljoniem. 

"Jāpaskaidro, ka tie ir pasažieri, kuri autoostā ir iegādājušies biļetes. Ja pieņemam, ka vairums brauc arī atpakaļ uz Rīgu, šo skaitli varam dubultot," stāstīja Gromule, piebilstot, ka daļa pasažieru biļetes iegādājas pie autobusu vadītājiem vai internetā. 

Gromule teica, ka Rīgas autoosta monitorē arī cilvēku plūsmu, kuri iziet cauri autoostai, un šis skaitlis pērn ir sasniedzis sešus miljonus. 

"Protams, nevar izslēgt, ka kāds autoostai vienkārši iziet cauri vai šķērso to vairākkārt, taču šis skaitlis var būt ļoti tuvu tam, kāds ir reālais braucēju skaits," pauda autoostas valdes priekšsēdētāja.

Savukārt apkalpoto autobusu reisu skaits pērn samazinājās par nepilniem 2% līdz 154 400 reisiem, un samazinājums noticis uz iekšzemes pārvadājumu rēķina.

Gromule stāstīja, ka pagājušā gada beigās Rīgas autoosta piedzīvojusi krīzes situāciju, jo tika slēgta Rīgas maršruta taksometru stacija iepretim tirdzniecības centram "Origo", un autoostas darbiniekiem nācās pastiprinātā režīmā strādāt visus Ziemassvētkus, lai autoostas informācijas sistēmā ievadītu datus par mikroautobusu reisiem, kuri tika pārcelti uz autoostu. 

"Tādēļ mums janvārī par gandrīz 70% ir pieaudzis apkalpoto reisu skaits," teica Gromule.

Viņa gan piebilda, ka autoostas pakalpojumus šie piepilsētas mikroautobusi izmantos tikai līdz 2020.gada beigām, jo pēc tam sāksies dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecība, un autoosta vairs nevarēs garantēt, ka spēs apkalpot šādu reisu apjomu. Gromule stāstīja, ka mikroautobusu satiksmes uzņēmumiem sadarbībā ar Autotransporta direkciju un Rīgas domi būs jāmeklē jauna vieta.

Pilnu interviju lasiet: https://www.leta.lv/plus/C641542B-6C4B-407B-83DE-BF3D534CBE9B/