Telekomunikāciju uzņēmuma "Tet" peļņa pērn sasniedza 40,61 miljonu eiro

Rīga, 26.apr., LETA. Telekomunikāciju uzņēmums "Tet" (iepriekš "Lattelecom") pagājušajā gadā strādāja ar 178,531 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 2,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 2,1% un bija 40,61 miljons eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Tostarp "Tet" ieņēmumi no datu, interneta un televīzijas pakalpojumiem 2018.gadā veidoja 103,421 miljonu eiro, kas ir par 1,2% vairāk nekā 2017.gadā, bet ieņēmumi no elektronisko sakaru pakalpojumiem samazinājās par 23,3% un bija 27,372 miljoni eiro. Vienlaikus kompānijas ieņēmumi no saistītiem pakalpojumiem pērn bija 41,977 miljoni eiro, kas ir par 19,6% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt ieņēmumi no elektroenerģijas tirdzniecības pieauga 8,9 reizes un bija 5,514 miljoni eiro.

Tāpat 2018.gadā "Tet" saņēma Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) apstiprināto zaudējumu atlīdzību par universālā pakalpojuma saistību izpildi 2016.gadā kopumā 246 081 eiro apmērā.

Pēc "Tet" gada pārskatā sacītā, 2018.gadā kompānijas ieņēmumi no pakalpojumu sniegšanas citu valstu (galvenokārt Eiropas Savienības) klientiem bija 9,6% no kompānijas kopējiem ieņēmumiem.

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka 2018.gadā "Tet" turpināja investēt optiskā tīkla izbūvē, jaunāko tehnoloģiju ieviešanā datu pārraides ātruma un pieejamības uzlabošanai, kā arī telekomunikācijas tīkla infrastruktūrā. Tāpat kompānija investēja informācijas tehnoloģijās (IT) izstrādes Eiropas fizisko personu datu drošības regulas prasību nodrošināšanai un interaktīvās televīzijas platformas "Helio iTV", čatbota "Anete" un "Gudrās mājas" lietotnes attīstībā, ieviešot jaunas tehnoloģijas.

Vadības ziņojumā norādīts, ka "Tet" pērn uzlaboja televīzijas saturu, piesakot jaunu izklaides zīmolu "Helio", kā arī 2018.gadā "Tet" turpināja izklaides lietotnes "Shortcut" attīstību.

Tāpat pērn "Tet" attīstīja elektroenerģijas pakalpojumus mājsaimniecību segmentā, sasniedzot aptuveni 8% tirgus daļu. 2018.gadā apritēja gads kopš prezentēts čatbots "Anete", atklāts televīzijas reklāmas analītikas rīks "Claara", kā arī atvērts "Tet" veikals tirdzniecības centrā "Rīga Plaza" un Jelgavā.

Vienlaikus pagājušajā gadā "Tet" datu centru bizness pieauga par 25%, kā arī tika sākts darbs pie jaunas mākoņskaitļošanas platformas izveides.

Nākotnē "Tet" vadība plāno pakalpojumu grupēšanu un jaunu biznesa virzienu attīstību trīs ekosistēmās - māja, darbs, dati, uzlabot klientu pieredzu, sniedzot ātrāku apkalpošanu digitālajos kanālos, kā arī stiprinot "Tet" tehnoloģiju uz izklaides uzņēmuma profilu.

2017.gadā "Tet" apgrozījums bija 173,851 miljons eiro, kas ir par 4,2% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga 25,6% un bija 39,772 miljoni eiro.

Kompānija nosaukumu no "Lattelecom" uz "Tet" mainīja 2019.gada 1.aprīlī.

"Tet" reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir 207,851 miljons eiro. "Tet" pieder valstij Privatizācijas aģentūras personā (51%) un Dānijā reģistrētajam "Telia Company" meitasuzņēmumam "Tilts Communications" (49%). "Tet" grupā ir uzņēmumi "Tet", "Citrus Solutions", "Lattelecom Technology", "Helio Media" un "Baltijas datoru akadēmija". "Tet" pieder 23% SIA "Latvijas mobilais telefons" daļu.