"OC Vision" grupas apgrozījums pirmajā pusgadā pieauga par 17%

Rīga, 30.aug., LETA. Optikas un optometrijas pakalpojumu sniedzēja "OC Vision" grupas apgrozījums pirmajā pusgadā sasniedza 10,26 miljonus eiro, kas ir par 17% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, aģentūru LETA informēja "OC Vision" pārstāvji.

Savukārt par 16% ir pieaudzis mazumtirdzniecības apgrozījums.

Vienlaikus kopējais izgatavoto briļļu skaits "OC Vision" grupas uzņēmumos audzis par 6%. Pieaugums galvenokārt ir saistīts ar veikalu tīklu paplašināšanos un jaunu klientu piesaisti esošajos veikalos.

Kā norāda uzņēmuma pārstāvji, saistībā ar redzes veselību, optikas nozarē iezīmējas divas augošas iedzīvotāju grupas. Demogrāfiskās novecošanās rezultātā palielinās cilvēku skaits, kam ir vajadzīgas lasāmās brilles, kas ir ikdienišķs redzes korekcijas līdzeklis pēc 45 gadu vecuma un no kura izvairīties ir diezgan sarežģīti.

Statistika liecinot, ka cilvēku vecums, kurā parādās vajadzība pēc pirmajām lasāmajām brillēm pēdējo 20 gadu laikā samazinājies par aptuveni pieciem gadiem, līdz ar to mūsdienās ar redzes problēmām saskaras jau no 40 gadu vecuma. Otra iedzīvotāju grupa, kurai vairāk rodas nepieciešamība pēc brillēm, ir tuvredzīgie iedzīvotāji, kas brilles sāk lietot jau no jaunības - Latvijā tie ir ap 27% no visiem iedzīvotājiem.

"OC Vision" valdes priekšsēdētājs Jānis Dzenis sacīja, ka biznesa analīzes dati apstiprina klientu maksātspējas pieaugumu, kas izpaužas divās tendencēs. Parādās jauni klienti, kas nolēmuši beidzot iegādāties kvalitatīvus redzes korekcijas līdzekļus optikas veikalos, nevis lielveikalu ķēdēs, aptiekās vai Rīgas Centrāltirgū. Savukārt, esošie klienti iegādājas kvalitatīvākus lēcu un ietvaru produktus," atzīmēja Dzenis.

Viņš papildināja ka kopējā tendence nozarē ir patēriņa kvalitātes un kvantitātes izlīdzināšanās ar attīstīto "veco" Eiropas valstu līmeni. "Kā atskaites punktu var aplūkot Somiju, kur katrs iedzīvotājs 2017.gadā vidēji optikas preču iegādei iztērēja 58 eiro, savukārt Latvijā tikai 14 eiro. Tas nozīmē, ka daļa Latvijas iedzīvotāji brilles produktus vai nu vispār nelieto, vai lieto brilles, kas nav individualizētas tieši viņiem," skaidroja Dzenis.

"OC Vision" valdes priekšsēdētājs atzina, ka biznesa, tostarp optikas, izaugsme ir saistīta ar cilvēku maksātspēju. "Pēdējie novērojumi liecina, ka 60% klientu iegādājas brilles 100 eiro robežās. Piemēram, Latvijā vidējā briļļu cena ir 120 eiro, turpretim Somijā 250 eiro. Latvijā par identiskas kvalitātes produktu cilvēki maksā 1,5 līdz 2 reizes mazāk," norādīja Dzenis.

"Savukārt, vidējais briļļu nomaiņas periods Latvijas patērētājiem ir līdzīgs kā Somijā - trīs gadi. Tas nozīmē, ka Latvijas iedzīvotājiem ir iespēja nodrošināt savai redzei komfortu, maksājot vien 3,3 eiro mēnesī, kas ir būtiski mazāk par, piemēram, telekomunikāciju rēķinu," komentēja "OC Vision" valdes priekšsēdētājs.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, pērn "OC Vision" strādāja ar 9,42 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,6% vairāk nekā gadu iepriekš, bet zaudējumi pieauga 10,9 reizes un bija 82 134 eiro.

Kompānija reģistrēta 1992.gada decembrī, un tās pamatkapitāls ir 220 539 eiro. Kompānijas 31,79% kapitāls pieder Dzenim, 28,21% - valdes loceklim Pēterim Cikmačam, bet 20% katram pieder valdes locekļiem Gatim Kokinam un Tomam Dzenim.