Pērn būtiski audzis "Latvijas pasta" apgrozījums, peļņa sarukusi uz pusi

Rīga, 31.jūl., LETA. Pagājušajā gadā būtiski audzis VAS "Latvijas pasts" apgrozījums, savukārt uzņēmuma peļņa sarukusi uz pusi, liecina SIA "Firmas.lv" informācija.

"Latvijas pasta" apgrozījums audzis par 20,6% - no 62,67 miljoniem eiro 2016.gadā līdz 75,59 miljoniem eiro pagājušajā gadā.

Savukārt uzņēmuma peļņa saruka no 3,62 miljoniem eiro 2016.gadā līdz 1,69 miljoniem eiro pērn.

"Latvijas pasta" pārstāve Gundega Vārpa aģentūrai LETA uzsvēra, ka 2017.gadā uzņēmuma bijis vēsturiski lielākais apgrozījums, ko nodrošinājuši "Latvijas pasta" īstenotie pasākumi uzņēmuma ilgtermiņa attīstības veicināšanā, aktīvi darbojoties pakalpojumu digitalizācijā, e-komercijas sūtījumu piesaistē, kā arī radot jaunus produktus un papildu servisus, piemēram, iesaistoties tranzīta pakalpojumu sniegšanā Āzijas sūtījumu piegādēs uz trešajām valstīm. Pērn uzņēmums iesaistījās tranzīta projektā sadarbībā ar Ķīnas tirdzniecības platformas "Alibaba" loģistikas sektora uzņēmumu "Cainiao".

Būtiskākie pakalpojumu segmenti, kuros vērojams lielākais ieņēmumu kāpums, 2017.gadā bija pasta paku sūtījumi - pieaugums par 398% jeb 11,3 miljoniem eiro, pasta norēķinu sistēmas pakalpojumi - par 38,1% jeb vairāk nekā miljonu eiro, vēstuļu korespondence - par 2,1% jeb 600 000 eiro.

Pērn 67 pasta nodaļās visā valstī tika ieviesta daudzfunkcionālā klientu plūsmas vadība sistēma, kas nodrošina arī attālinātu pieteikšanos pasta pakalpojumiem nodaļās, izmantojot "Latvijas pasta" mobilo lietotni. Minētais projekts tiek turpināts 2018.gadā, plānojot šādi aprīkotu nodaļu skaitu palielināt līdz 86 pasta pakalpojumu sniegšanas vietām.

"Latvijas pasts" ir vienīgais no valstī strādājošajiem pasta komersantiem, kas pasta apmaiņu pilnīgi visā valsts teritorijā nodrošina katru darbdienu, tāpēc uzņēmums 2017.gada maijā sāka īstenot novecojušā kravas mikroautobusu parka nomaiņu. Efektīvākām universālā pasta pakalpojuma un eksprespasta sūtījumu piegādēm "Latvijas pasts" pārskata periodā operatīvajā līzingā iegādājās 41 ekonomiskāku, videi draudzīgāku kravas mikroautobu, kas ļauj samazināt degvielas un autoparka uzturēšanas izmaksas. Šogad autoparka atjaunošana tiek turpināta, nomainot vēl 64 kravas mikroautobusus.

Realizējot pakalpojumu pārnešanu digitālajā vidē un paātrinot sūtījumu izsniegšanas iespējas, "Latvijas pasts" kopš 2017.gada novembra beigām aicinājumus par sūtījuma saņemšanu pasta nodaļā sūta uz klienta norādīto mobilā tālruņa numuru. Vidēji mēnesī klientiem tiek izsūtīti ap 250 000 mobilo īsziņu par sūtījumu saņemšanu, un to skaits turpina augt. Jau pēc pārskata perioda beigām, 2018.gada jūlijā, "Latvijas pasts" sācis e-aicinājumu izsūtīšanu arī par reģistrētu sūtījumu saņemšanu, ja klients akceptējis šo servisu un ja uz attiecīgajiem sūtījumiem tiek norādīts klienta mobilā tālruņa numurs.

2017.gadā, modernizējot pasta norēķinu sistēmas funkcionalitāti, uzņēmums īstenojis vairākus sistēmas uzlabojumus - klientu kontu atlikuma fiksēšanai ieviests mobilo īsziņu serviss, savukārt atbilstoši mūsdienīgu norēķinu principiem paātrināti rēķinu apmaksas termiņi līdz, maksimums, vienai darbdienai. Kopš mobilo īsziņu servisa ieviešanas "Latvijas pasts" mēnesī izsūta ap 50 000 šādu īsziņu.

2017.gada nogalē sāktā tranzīta projekta īstenošana "Latvijas pastā" turpinās un attīstās arī 2018.gadā, orientējoties gan uz jauniem sūtījumu galamērķiem, gan jaunu pakalpojumu piedāvāšanu klientiem. Tranzīta sūtījumu projekta ietvaros uz trešajām valstīm pamatā tiek piegādāti tirdzniecības platformas "Alibaba" sūtījumi no Ķīnas. Līdz šim "Latvijas pastā" apkalpoti vairāk nekā 20 šādu tranzīta sūtījumu lidmašīnu kravu, no kurām lielākās lidmašīnas ir "Boeing 747".

Jau pēc pārskata perioda beigām īstenoti vairāki projekti gan sūtījumu efektīvāku un kvalitatīvāku piegāžu nodrošināšanai, gan jaunas pievienotās vērtības pakalpojumu radīšanā. 1300 pastniekiem 2018.gadā piešķirtas mobilās viedierīces, ļaujot tiešsaistes režīmā fiksēt reģistrēta sūtījuma saņemšanas faktu un klienta parakstu, kā arī kontrolēt piegādes maršrutus un to efektivitāti.

Savukārt, lai nodrošinātu uzņēmuma konkurētspēju un dažādotu ieņēmumu gūšanas iespējas ilgtermiņā, "Latvijas pasts" sācis muitas brokera pakalpojumu sniegšanu, palīdzot klientiem - juridiskajām personām - veikt sūtījumu atmuitošanas procedūras, kā arī noformēt eksporta kravas.

2018.gadā "Latvijas pasts" turpina pamatdarbības veidu attīstīšanu, īpašu uzmanību veltot rentabilitātes un kvalitātes paaugstināšanai, darba organizācijas uzlabošanai, procesu automatizācijai un digitalizācijai.

VAS "Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumus visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus.

"Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 4000 darbinieku.