"Kantar TNS" Latvijā ieviesusi jaunu radio auditorijas mērīšanas metodi

Rīga, 8.febr., LETA. Pētījumu kompānija "Kantar TNS" Latvijā no šā gada ieviesusi jaunu radio auditorijas mērīšanas metodi, aģentūru LETA informēja "Kantar TNS" pārstāve Sanda Apsīte.

"Kantar TNS" Latvijā kopš 1993.gada regulāri veic radio auditorijas pētījumu, kura mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas radio staciju klausītāju auditoriju, šo auditoriju raksturojošām pazīmēm, kā arī dažādu radio staciju klausīšanos konkrētās mērķa grupās. Līdz šim gandrīz 25 gadus radio auditorijas pētījums tika veikts ar radio dienasgrāmatu metodi, pēdējos gados ik gadu aptaujājot vairāk nekā 4000 respondentu un iegūstot datus par vairāk nekā 30 radio staciju klausīšanos.

Sekojot līdzi radio auditorijas mērīšanas pasaules tendencēm un jauno tehnoloģiju sniegtajām iespējām, "Kantar TNS", konsultējoties ar industrijas pārstāvjiem, nolēma šogad Latvijā pāriet uz jauno - nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu ("Day After Recall" jeb DAR metodi). Jaunā metode paredz zvanīt uz datora nejauši ģenerētiem telefonu numuriem, lai "Kantar TNS" intervētāji Latvijas iedzīvotājiem uzdotu jautājumus par to, kā viņi pavadījuši iepriekšējo dienu – kur bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos dzirdējuši. Vienlaikus tiks izsūtītas arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem. Pētījuma kopējos rezultātus turpmāk plānots publiskot reizi ceturksnī, sākot ar šā gada jūniju, par iepriekšējo sešu mēnešu periodu, skaidroja Apsīte.

Radio auditorijas pētījums notiks visa gada garumā, kopumā intervējot 9000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem un noskaidrojot viņu radio klausīšanās paradumus iepriekšējā dienā.

"Kantar TNS" rīkotājdirektors Latvijā Mārtiņš Traubergs norādīja, ka ar jauno metodoloģiju radio auditorijas pētījuma izlase tiks palielināta vairāk nekā divas reizes. "Tas dos stabilākus rezultātus no perioda uz periodu, kā arī klientiem iespēju analizēt datus regulārāk un šaurākās mērķa grupās," uzsvēra Traubergs.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka turpmāk mazākām radio stacijām, kurām "Kantar TNS" agrāk nevarēja objektīvi nomērīt reitingus nepietiekamā respondentu skaita dēļ, tagad būs iespēja piedalīties pētījumā un uzzināt vairāk par savu klausītāju loku. "Mēs katru dienu zvanīsim un izsūtīsim aptaujas internetā, dienā veicot aptuveni 25 intervijas. No kopējās 9000 aptaujāto izlases 85% mēs plānojam sasniegt telefona interviju veidā un 15% ar aptauju internetā. Mēs esam pārliecināti, ka jaunā pētījuma metode dos stimulu radio industrijai attīstīties vēl straujāk," atzīmēja "Kantar TNS" rīkotājdirektors.

"Kantar TNS" ir pētījumu un konsultāciju kompānija, kas ietilpst datu, atziņu un konsultāciju kompāniju grupā "Kantar" ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs.

Ar "Kantar TNS" zīmolu strādājošā SIA "TNS Latvia" 2016.gadā strādāja ar 3,011 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4,7% mazāk nekā 2015.gadā, savukārt tās peļņa samazinājās par 30,2% un bija 176 840 eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

SIA "TNS Latvia" dibināta 1993.gadā, un tās pamatkapitāls ir 85 372 eiro. Uzņēmuma vienīgā īpašniece ir Igaunijā reģistrētā AS "Emor".