Internetveikals: Pērn par 32% pieaudzis mēbeļu un interjera priekšmetu tirdzniecības apjoms

Rīga, 11.janv., LETA. Pērn par 32% pieaudzis mēbeļu un interjera priekšmetu tirdzniecības apjoms, liecina internetveikala "220.lv" apkopotā informācijas par pirktākajām preču kategorijām 2017.gadā.

Šāda tendence pirmo reizi ierindojusi mēbeles un interjera priekšmetus starp trīs pirktāko preču kategorijām, padarot to par otro pirktāko preču kategoriju pērn.

Visvairāk aizvadītajā gadā, salīdzinot ar 2016 gadu, internetā pirkta sadzīves tehnika un televizori, savukārt trešā populārākā preču kategorija ir smaržas un kosmētika.

Mēbeļu kategorijas straujā tirdzniecības pieauguma dēļ pirktāko preču trijnieku pagājušajā gadā atstājusi mobilo telefonu, planšetdatoru un foto ierīču kategorija, kas ierindojas ceturtajā vietā. Savukārt pirmo piecinieku noslēdz datortehnika.

Vērtējot pircēju paradumus un tiešsaistes tirdzniecības tendences, internetveikala "220.lv" mārketinga direktore Kristīne Kalēja atzina, ka aizvien biežāk internetā tiek pirktas preces, kuru iegāde tiešsaistes veikalos vēl pirms pāris gadiem nebija iedomājama. "Mūsu apkopotie dati liecina, ka rekordliels pieprasījums pērn ir bijis matračiem, kuru tirdzniecības apjomi kāpuši par 107%, savukārt gultu pārdošanas rādītāji auguši par 65%," sacīja Kalēja.

Viņa norādīja, ka "220.lv" apkopotie dati apliecina, ka pircēji no reālās pieredzes veikalos ļoti strauji pāriet uz interneta veikaliem, tā novērtējot ērtības, laika un cenas priekšrocības, ko dod iepirkšanās tiešsaistē.

"220.lv" mārketinga direktore atzina, ka interneta veikalā nemainīgi stabils pieprasījums ir smaržām un kosmētikai, cilvēkiem pērkot jau iepazītus un novērtētus zīmolus. Savukārt, vērtējot prognozes 2018.gadam, viņa pauda pārliecību, ka mēbeļu kategorija turpinās augt, kā arī piebilda, ka izmaiņas varētu būt sagaidāmas bērnu preču kategorijā, tostarp bērnu apģērbu segmentā.

"Kopumā šobrīd ļoti aktīvi strādājam pie preču sortimenta paplašināšanas, īpaši pievēršoties bērnu precēm. Savukārt apģērbu kategorija, līdzīgi kā mēbeļu pērn, uzrāda straujas izaugsmes tendences. Cilvēki arvien drošāk iegādājas apģērbu internetā, jo ir pārliecinājušies, ka, ja kaut kas neder, preci var atgriezt atpakaļ," uzsvēra Kalēja.

Atsaucoties uz pētījumu kompānijas "Rait" veikto pētījumu par Baltijas patērētāju uzvedības tendencēm, "220.lv" mārketinga direktore norādīja, ka visā Baltijā aug internetā veikto pirkumu skaits, tostarp tādās kategorijās kā pārtika un pirmās nepieciešamības preces. Vienlaikus viņa uzsvēra, ka pētījumā izteiktās prognozes liecina, ka līdz 2020.gadam sadzīves tehnikas un elektropreču tirdzniecība internetā pieaugs par vidēji 30%, savukārt modes preces – par 26%. Pētījumā arī atklāts, ka, pateicoties dažādu mobilo ierīču popularitātei, aizvien biežāk internets tiek izmantots, lai atrastu vēlamos produktus vai salīdzinātu cenas dažādos veikalos.

SIA "Pigu Latvia" finanšu gadā, kas ilga no 2016.gada 1.aprīļa līdz 2017.gada 31.martam, strādāja ar 30,42 miljonu eiro apgrozījumu un zaudējumiem 370 933 eiro apmērā, liecina informācija "Firmas.lv".

SIA "Pigu Latvia", kas līdz 2013.gada 11.martam darbojās ar nosaukumu "220.lv", dibināta 2005.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 554 904 eiro. "Pigu Latvia" iekļauta Lietuvas e-komercijas uzņēmumu grupā "Pigu".

Konsolidētais grupas apgrozījums 2016.gadā sasniedza 87,24 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar 2015.gadu, pieaudzis par 24%.