"Maxima Latvija" vadītājs: Šogad pārtikas mazumtirdzniecībā paredzama konkurences cīņas saasināšanās

Rīga, 9.janv., LETA. Šogad pārtikas mazumtirdzniecībā paredzama konkurences cīņas pastiprināšanās, šodien žurnālistiem teica mazumtirdzniecības uzņēmuma SIA "Maxima Latvija" valde priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers.

Proti, cīņa par pircēju šogad kļūs vēl izteikta un asāka, prognozēja Vilcmeiers.

Viņš skaidroja, ka to noteiks, piemēram, tāds faktors kā izejvielu izmaksu pieaugums, ko veicina gan nodokļu izmaiņas Latvijā, gan arī izejvielu izmaksu pieaugums globālā perspektīvā.

Latvijā nozīmīgs būs preču cenas faktors. Tāpat šogad prognozējams tirdzniecības platību pieaugums, kas veicinās to, ka samazinās pircēju distance no mājām līdz veikalam. Paredzams, ka pircēji arvien vairāk pievērsīs uzmanību apkalpošanas un preču kvalitātei, atzīmēja Vilcmeiers.

Tāpēc "Maxima Latvija" par šī gada prioritātēm ir noteikusi cenu samazināšanu pircējiem svarīgām ikdienas precēm, iepirkšanās pieredzes pilnveidošanu un attīstību veikalu pieejamības palielināšanā.

Vilcmeiers skaidroja, ka pārtikas mazumtirgotājiem jāņem vērā, ka saistībā ar kopējo labklājības pieaugumu valstī iedzīvotāji pārtikas iegādei atvēl apmēram 21% no saviem līdzekļiem, tā liecina uzņēmuma rīcībā esošie dati par 2017.gada trešo ceturksni.

Kā skaidroja uzņēmuma valdes loceklis Viktors Troicins, lai spētu piedāvāt pircējiem samazinātas cenas svarīgām ikdienas precēm, uzņēmums savos veikalos turpmāk nodrošinās samazinātu cenu apmēram 1000 pircēju iecienītām un pieprasītām ikdienas pārtikas precēm. Šīs preces tiek atlasītas, izvērtējot ikdienā pieprasītāko preču klāstu.

Šo produktu vidū ir piens, mazie, kafija, tēja, milti, gaļa un citi pircējiem svarīgi produkti, kuru vidū apmēram 20% esot "Maxima Latvija" privātās preču zīmes produkti.

Lai sniegtu ieskatu par to, kā šāds cenu samazinājums darbojas, Troicins minēja piemēru, kurā apkopots viens pirkumu grozs, kurā daļa produktu bija ar jauno cenas samazinājumu. Šī pirkumu groza cena bez jaunā samazinājuma bija 44,64 eiro, ar cenas samazinājumu - 29,55 eiro, kas ir par 33% mazāk.

Troicins norādīja, ka šādu samazināto cenu pieeju uzņēmums skaidro ar to, ka pērn bija novērots inflācijas kāpums 4,7% apmērā pret iepriekšējo gadu. Inflācijas kāpums prognozējams arī šogad. Tāpat to noteica nodokļu izmaiņas pārtikas precēm un izmaiņas globālajā tirgū.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs atklāja, ka šīs samazinātās cenas nodrošināšanai "Maxima Latvija" šogad atvēlējusi apmēram sešus miljonus eiro. Vilcmeiers arī piebilda, ka gada laikā var mainīties gan preču saraksts, gan skaits, uz ko attiecināts cenu samazinājums. To noteiks pieprasījuma un patēriņa analīze.

Jau ziņots, ka "Maxima Latvija" apgrozījums 2016.gadā bija 694 miljoni eiro, kas ir par 0,7% vairāk nekā 2015.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās par 37,5% un bija 11,98 miljoni eiro.

"Maxima Latvija" reģistrēta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai "Lincoln Land Erste B.V", liecina "Firmas.lv" informācija. Patlaban "Maxima" veikalu tīklu veido triju formātu 154 veikali - 126 "Maxima X", 24 "Maxima XX" un četri "Maxima XXX" veikali -, kas atrodas 46 apdzīvotās vietās Latvijā.