LTV apgrozījums pērn pieauga par 4,3%; zaudējumi vairākkārt samazinājās

Rīga, 2.jūn., LETA. Latvijas Televīzijas (LTV) apgrozījums pērn bija 17,672 miljoni eiro, kas ir par 4,3% vairāk nekā 2015.gadā, savukārt tās zaudējumi vairākkārt samazinājās, sasniedzot 7477 eiro, aģentūra LETA uzzināja Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomē (NEPLP).

Kā aģentūru LETA informēja padomes pārstāve Agnese Berga, NEPLP otrdien, 30.maijā, sēdē apstiprināja Latvijas Televīzijas (LTV) 2016.gada pārskatu.

LTV pagājušajā gadā izdevies palielināt ekonomisko aktīvo iedzīvotāju auditorijas daļu vecuma grupā no 35 līdz 64 gadiem. Apkopotie dati liecina, ka 2016.gadā kopumā LTV1 bija otrs skatītākais televīzijas (TV) kanāls Latvijā. Vienlaikus palielinājies arī kanāla LTV7 skatīšanās laiks, kas galvenokārt pieaudzis sporta translāciju dēļ - 31.vasaras Olimpiskās spēles, kas norisinājās Brazīlijas galvaspilsētā Riodežaneiro, un Eiropas čempionāts futbolā.

LTV zīmola, raidījumu un auditorijas pētījums liecina, ka kopējā apmierinātība ar LTV saturu ir stabila. Apmierinātību ar LTV piedāvātu saturu 2016.gadā pauduši 75% pastāvīgo skatītāju. Vērtējot respondentu apmierinātību to tautības kontekstā, apmierinātāki ar LTV saturu ir latvieši (72%) pretēji cittautiešiem (38%). Salīdzinot ar 2015.gadu, vērtējumā nav notikušas būtiskas izmaiņas.

LTV auditorija iecienījusi ziņas un informatīvos raidījumus, LTV veidotās dokumentālās filmas un aktuālās intervijas, kas ir ne tikai vienas no būtiskākajām sabiedrisko mediju satura sastāvdaļām, bet arī spēcīgi ieroči demokrātijas un informatīvās telpas stiprināšanai Latvijā. Vairākas LTV veidotās filmas par izciliem Latvijas kultūras talantiem nokļuva Eiropas sabiedrisko televīziju ēterā, ļaujot uzsākt vēl nebijušu sadarbību un nest Latvijas vārdu arvien plašāk pasaulē.

Aizvadītajā gadā auditoriju turpināja palielināt arī sabiedrisko mediju interneta portāls "lsm.lv", mēnesī sasniedzot vidēji 265 000 unikālo lietotāju. Tāpat tika attīstīts arī mediju atskaņotājs "RE!" vietnē "replay.lsm.lv", kur brīvi jebkurā laikā pēc pieprasījuma ir pieejams sabiedrisko mediju veidotais oriģinālsaturs.

Vienlaikus pērn LTV uzsākti būtiski tehnoloģiskie uzlabojumi, kuri sekmējuši LTV spēju daudzpusīgāk atspoguļot Latvijai nozīmīgus notikumus. Pateicoties 2016.gadā iegūtajām tehnoloģiskajām iespējām, LTV šā gada sākumā uzsāka diasporas kanāla "www.visiemltv.lv" raidīšanu interneta vidē.

Ievērojamais televīzijas un interneta satura apjoma pieaugums, kā arī daudzveidības un kvalitātes uzlabošanās atspoguļojas LTV finanšu pārskatā un rādītājos - pērn LTV izdevies būtiski samazināt zaudējumus līdz 7,4 tūkstošiem eiro, kas saistīti ar krasiem bruto peļņas rādītāju uzlabojumiem, salīdzinot ar ciestajiem bruto zaudējumiem.

LTV 2015.gadā strādāja ar 16,95 miljonu eiro apgrozījumu un zaudējumiem 1,198 miljonu eiro apmērā, liecina informācija "Firmas.lv".

Kā informēja NEPLP pārstāve, SIA "KPMG Baltic" ir sniedzis atzinumu, ka LTV finanšu pārskats sniedz patiesu un skaidru priekšstatu par LTV finansiālo stāvokli 2016.gada 31.decembrī.