Papildināta - "Orkla Foods Latvija" sācis ražot jaunu produktu grupu - augļu biezeņus

(Pievienota informācija par investīcijām 2. rindkopā.)

Rīga, 24.nov., LETA. Uzņēmums "Orkla Foods Latvija" sācis ražot jaunu produktu grupu - "Draakon" augļu biezeņus, aģentūru LETA informēja kompānijā.

"Orkla Foods Latvija" mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne aģentūrai LETA sacīja, ka "Draakon" biezeņu ražošanas sākšanai bija nepieciešamas salīdzinoši neliela apjoma investīcijas - 5000 eiro, jo iepriekšējos gados ir veikti ieguldījumi ābolu biezeņu tehnoloģijā un ražošanā, kā arī ražošanai nepieciešamajās iekārtās.

Biezeņi ir paredzēti Latvijas tirgum, taču uzņēmums saskata arī to eksporta potenciālu. Jaunās produktu līnijas biezeņi tiek ražoti "Orkla Foods Latvija" ražotnē Babītes novada Spilvē.

"Sākt jaunas produktu grupas ražošanu pamudināja salīdzinoši ierobežotais augļu biezeņu piedāvājums mazākajiem gardēžiem. Turklāt veikalu plauktos ir ārkārtīgi maz veselīgu produktu, kas ieinteresētu no zīdaiņu vecuma izaugušus bērnus un viņu vecākus," skaidroja Erciņa-Užāne.

"Orkla Foods Latvija" ražojumu eksporta tirgi ir ASV, Čehija, Dānija, Igaunija, Īrija, Kanāda, Krievija, Lielbritānija, Lietuva, Norvēģija, Slovākija, Somija, Zviedrija, Ukraina, Vācija.

Jau vēstīts, ka norvēģu kompānija "Orkla" 2014.gada augustā iegādājās koncernu "NP Foods", savukārt oktobrī pieņēma lēmumu apvienot SIA "NP Foods", AS "Laima", AS "Staburadze" un AS "Latfood" vienā uzņēmumā, kura nosaukums ir "Orkla Confectionery and Snacks Latvija", bet SIA "Spilva" un AS "Gutta" apvienotas vienā uzņēmumā ar nosaukumu SIA "Orkla Foods Latvija".

Atbilstoši "Firmas.lv" datiem "Orkla Foods Latvija" apgrozījums 2015.gadā pieauga par 13% un sasniedza 24,391 miljonu eiro, bet peļņa palielinājās par 15,8% - līdz 1,612 miljoniem eiro. Kopumā uzņēmuma investīciju summa pagājušajā gadā bija 1,56 miljoni eiro, no kā 0,74 miljoni eiro bija Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējums.