Ienākt
Autors: LETA

Pētījums: 65% iedzīvotāju trīs gadu laikā par nozīmīgu faktoru produktu izvēlē varētu kļūt videi draudzīgs iepakojums

Rīga, 27.okt., LETA. Divas trešdaļas jeb 65% Latvijas iedzīvotāju prognozē, ka videi draudzīgs iepakojums nākamo trīs gadu laikā kļūs par aizvien nozīmīgāku faktoru produktu izvēlē, liecina SIA "Tetra Pak" pētījuma "Baltijas iedzīvotāju pārtikas izvēles un dzīvesstila paradumi" rezultāti.

Pētījumā secināts, ka kopš 2014.gada šādi domājošu cilvēku skaits pieaudzis par desmit procentpunktiem.

Patlaban vairāk nekā pusei jeb 57% Latvijas iedzīvotāju ir svarīgi, kādā iepakojumā ir iepakots izvēlētais produkts. Piemēram, 80% iedzīvotāju izvēlas sulu kartona iepakojumā, jo tas pasargā produktu no gaismas un gaisa ietekmes, ļaujot tam ilgāk saglabāties svaigam un veselīgam. Turklāt iedzīvotājiem svarīgi, ka iepakojums ir ērti lietojams un otrreiz pārstrādājams.

Tāpat pēdējā gada laikā par desmito daļu pieaudzis to iedzīvotāju skaits, kas par produktu videi draudzīgā iepakojumā būtu gatavi piemaksāt. Saskaņā ar pētījumu mazāk nekā puse jeb 43% pircēju Latvijā būtu gatavi par pārtikas produktu maksāt dažus eiro centus vairāk, ja produkts būtu iepakots videi draudzīgā, atkārtoti pārstrādājamā iepakojumā.

Salīdzinot Baltijas valstu pircēju viedokļus, noskaidrots, ka vairāk cilvēku, kas gatavi mazliet piemaksāt par videi draudzīgu iepakojumu, ir Igaunijā - 49% aptaujāto, bet mazāk Lietuvā - 35.

Komentējot pētījuma datus, "Tetra Pak" Baltijas projektu vadītāja vides jautājumos Marija Slaidiņa, norāda, ka ik gadu pieaug to cilvēku skaits, kuri pievērš uzmanību ne vien pārtikas produktu izcelsmei un saturam, bet arī iepakojuma ietekmei uz vidi.

Ievērojami strauji "zaļi" domājošu patērētāju skaits aug Dānijā, Zviedrijā, pēdējā laikā arī Baltijas valstīs. Tas skaidrojams ar to, ka iedzīvotāji aizvien vairāk domā ne tikai par praktiskām lietām, piemēram, vai iepakojums ir ērti lietojams un vai tas pasargā produktu, bet arī par ikdienas izvēlēm plašākā mērogā - kādu ietekmi uz vidi atstāj viņu veiktā izvēle. Tāpēc iepakojums ir viens no lielākajiem ražotāju izaicinājumiem, domājot tieši par ilgtspējas nodrošināšanu un tāda iepakojuma izmantošanu, kas var ne tikai pildīt savas funkcijas, bet vienlaikus arī maksimāli mazināt kaitējumu videi un ir drošs patērētājam.

Pētījums veikts 2016.gada aprīlī sadarbībā ar tirgus un sociālo pētījumu aģentūru "Latvijas fakti", aptaujājot 3112 respondentu izlasi vecumā no 15 līdz 74 gadiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Tetra Pak" apgrozījums pērn bija 22,761 miljons eiro, kas ir par 6% vairāk nekā 2014.gadā, kad apgrozījums bija 21,646 miljoni eiro. Uzņēmums pērn nopelnīja 424 745 eiro, kas ir par gandrīz 40% vairāk nekā 2014.gadā, kad uzņēmuma peļņa bija 304 489 eiro.

SIA "Tertra Pak" dibināta 1991.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 21 300 eiro. "Tetra Pak" pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai "Tetra Laval Holdings BV".