"Baltcom": Pieaugot interneta lomai, cīņa par TV skatītāju kļūst asāka

Rīga, 14.sept., LETA. Internetam ieņemot arvien lielāku lomu cilvēku ikdienā, tūkstošiem mājsaimniecību Latvijā atteikušās no analogās televīzijas pieslēguma, līdz ar to samazinās televīzijas sasniegtā auditorija, kas savukārt saasina cīņu par skatītāja uzmanību, aģentūrai LETA sacīja telekomunikāciju operatora "Baltcom" produktu un pakalpojumu direktors Konstantīns Borovikovs.

"Latvijā veiktie pētījumi liecina, ka pēdējos desmit gados televīzijas sasniegtā auditorija mazinājusies par 20% - to veicinājusi gan iedzīvotāju paradumu maiņa, gan iedzīvotāju skaita kritums," pauda Borovikovs, piebilstot, ka 20% ir ļoti ievērojams skaitlis un brīdinājuma signāls televīzijām, ka cīņā par auditoriju jāizmanto visi līdzekļi.

"Tieši pastiprinātā cīņa mudinājusi arī Latvijas televīzijas to veidoto oriģinālsaturu piedāvāt skatīties interneta vidē," norādīja "Baltcom" pārstāvis.

Borovikovs atzina, ka ilgu laiku televīzijas trumpis pār internetu bija spēja nodrošināt sporta un ziņu pārraižu tiešraides, taču arī šajā jautājumā situācija mainās. "Vakara ziņu pārraidēm vairs nav tik būtiskas lomas informācijas apritē, par pārliecinoši populārāko Latvijas mediju veidu kļūstot ziņu portāliem, vienlaikus sporta organizācijas arvien biežāk izvēlas spēļu tiešraides pārraidīt arī internetā," teica Borovikovs.

"Klients vēlas maksāt tikai par kanāliem, kurus lieto, vēlas kontrolēt to, kādu saturu skatīties sev ērtā laikā. Pakalpojumu sniedzēji to saprot, un jau pašlaik interaktīvās televīzijas un citas video satura platformas sniedz šādas iespējas," turpināja Borovikovs. "Arī Latvijā pieaug to mājsaimniecību skaits, kurām ir pieslēgts tikai internets, bet ne televīzija."

"Baltcom" pārdošanas dati liecina, ka interneta pārdošanas apjomi turpina pieaugt un jau pašlaik pārsniedz televīzijas pārdošanas rādītājus, atklāja Borovikovs. Izteikti tas redzams, aplūkojot datus par klientiem vecumā līdz 30 gadiem - jau šobrīd 70% gados jauno klientu iegādājas vienīgi interneta pieslēgumu.

"Televīzijām, līdzīgi kā telekomunikāciju operatoriem, tuvākajā nākotnē būs jācīnās par spēju pielāgoties laikmeta prasībām. Jau pietiekami drīzā nākotnē jēdziens "kabeļtelevīzija" būs vēsture. Tāda pati vēsture kā iezvanpieeja, taksofoni un peidžeri," prognozēja eksperts.

SIA "Baltcom" pērn apgrozīja 17,216 miljonus eiro, bet zaudēja 7,375 miljonus eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.