Ienākt
Autors: Pilseta24.lv

"Cēsu alus" paplašina Latvijas miežu izmantošanu alus brūvēšanā

2014.gada sākumā, pilnveidojot alus brūvēšanas tehnoloģiju, AS "Cēsu alus" darītava alus vārīšanas procesā sāka izmantot Latvijā audzētus miežus. Šobrīd Latvijas miežu izmantošana alus ražošanā paplašināta, ražojot jau piecus zīmola "Miezītis" produktus.

Kā pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja uzņēmumā, līdz 2014.gadam alus ražošanā Latvijas alus darītavas izmantoja tikai miežu iesalu, kas ir viena no galvenajām alus izejvielām, blakus apiņiem, raugam un ūdenim.

"Cēsu alus" šogad uzsāka Latvijas miežu izmantošanu alus brūvēšanā, kas nozīmē, ka minētajām alus pamatsastāvdaļām tiek pievienoti mieži - attīrīti, neapstrādāti un neiesalināti miežu graudi. Tādejādi "Cēsu alus" šobrīd ir vienīgā zināmā alus darītava Latvijā, kas alus brūvēšanā izmanto Latvijā audzētus miežus, tādejādi arī sniedzot ieguldījumu Latvijas lauksaimniecības un graudkopības attīstībā.

Uzņēmumā norāda, ka miežu iegādes līgumu "Cēsu alus" noslēdzis ar AS "Dobeles Dzirnavnieks", kas no pašmāju zemniekiem iepērk Latvijā audzētus miežus.

Miežu pievienošana alum bagātina tā garšu, padarot to izteiktāku un aromātiskāku. "Alus vārīšanas procesā, klasisko alus pamatizejvielu - miežu iesalu - papildinām ar Latvijā audzētiem miežiem. Miežu pievienošana alum nodrošina pilnīgāku, sīvāku garšu, izceļ alus pamatnotis, piešķir alum zeltainu mirdzumu un dod stingrāku putu", stāsta "Cēsu alus" galvenais alus meistars Māris Grambergs.

Pirmā alus šķirne, kuras brūvēšanā izmantoti Latvijā audzēti mieži ir 2014.gada janvārī radīts alus zīmols ar latvisku nosaukumu "Miezītis". Apiņu rūgtums un īstu, dabīgu miežu spēcīgais raksturs veido līdz saknēm latvisku alus garšu un bagātīgu putu. Ražots Latvijā un ar Latvijā audzētiem miežiem brūvēts - tā var raksturot jauno alus zīmolu "Miezītis", kurā sākotnēji iekļautas divas alus šķirnes "Miezītis Gaišais" un "Miezītis Stiprais". Patlaban zīmola līnija paplašināta - tajā ietilpst arī "Miezītis Tumšais", "Miezītis Nefiltrētais" un pārdošanas rezultāti ir ievērojami labi - šogad līdz oktobrim ir pārdoti seši miljoni litru. Pēc alus baudītāju pieprasījuma, oktobrī zīmols tiek papildināts ar jaunu produktu alus "Miezītis Senču", kas ir pildīts pintes tilpuma (0,568 l) skārdenē.

Kopumā skārdeņu tirgus attīstība Latvijā ir ar augošu tendenci - šobrīd alus skārdenēs aizņem 28% no kopējā alus tirgus, kas ir par 4% vairāk kā 2013.gadā; no tiem jau vairāk kā trešdaļa jeb 35% ir tieši pintes tilpuma skārdenes (AC Nielsen dati). "Cēsu alus" Latvijas alus skārdeņu kopējā tirgū saglabā stabilas līderpozīcijas ar 37% tirgus daļu.

Lielākā Latvijā ražojošā alus darītava "Cēsu alus" ir saņēmusi Latvijas Heraldikas komisijas atļauju izmantot Latvijas karoga krāsām pielīdzināmu krāsu un simbolikas izmantošanu uz alus zīmola Miezītis iepakojumiem - uz etiķetēm un uz skārdenes, lai nodrošinātu pilnīgu un patiesu patērētāju informēšanu, kā arī atvieglotu produkta izvēles procesu ar viegli atšķiramu un pamanāmu informatīvu norāžu izvietošanu par produktu izcelsmes vietu - Latviju.

Kopējās investīcijas zīmola radīšanā un jaunās tehnoloģijas ieviešanā, kas ļauj alus brūvēšanas procesā izmantot Latvijā audzētus miežus, ir 100 000 eiro.