"Cēsu alus" pērn par 4% kāpinājis apgrozījumu

Alus darītava AS "Cēsu alus" pagājušajā gadā strādājusi ar 4% apgrozījuma pieaugumu, sasniedzot 49,60 miljonus eiro salīdzinājumā 47,82 miljoniem iepriekšējā gadā, liecina "Firmas.lv" informācija.

Par 81% pieaugusi uzņēmuma peļņa - no viena miljona eiro 2012.gadā līdz 1,81 miljonam 2013.gadā.

Kā teikts uzņēmuma vadības ziņojumā, finanšu rādītāju izaugsme panākta, pateicoties veiksmīgai darbībai jaunu produktu un zīmolu attīstībā, kā arī ievērojot piesardzīgu pieeju izmaksu plānošanā. Pērno peļņu plānots novirzīt uzņēmuma attīstībai.

Pagājušajā gadā realizēti 79,9 miljoni litru dzērienu, kas ir par 10% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Alus pārdošanas apjomi vietējā tirgū palielināti par 3,7%, sasniedzot 49,609 miljonus eiro un nodrošinot 30% no kopējā Latvijas alus tirgus.

Vienlaikus ziņojumā teikts, ka alus segmentā joprojām jūtama saspringtās ekonomiskās situācijas ietekme. Neraugoties uz joprojām 50% lielo tirgus daļu, ko aizņem divu litru plastmasas pudeļu segments, stabilu izaugsmi turpinot skārdeņu iepakojumi. Uzņēmumam pērn izdevies par 32% palielināt pārdošanas apjomus šajā segmentā un nodrošināt līdera pozīcijas.

"Cēsu alus" produktu portfelī ir pārstāvētas astoņas dzērienu kategorijas: alus, alus kokteiļi, alkoholiskie kokteiļi, sidri, enerģijas dzērieni, kvass, sulas, bezalkoholiskie dzērieni.

"Cēsu alus" ir otra lielākā alus darītava Latvijā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 8,32 miljoni eiro. "Cēsu alus" 99% balsstiesīgo akciju pieder somu koncernam "Olvi Ooj".