Nordea: bankas klientu paradumi pēc eiro ieviešanas nav mainījušies

Līdz ar pirmdienu, 30.jūniju arī "Nordea" bankā noslēdzas skaidras naudas latu apmaiņa uz eiro, turpmāk latus uz eiro pēc oficiālā kursa, bez komisijas maksas un laika ierobežojuma klienti varēs mainīt Latvijas Bankā, pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja bankas "Nordea" pārstāvis.

Nordea sešu mēnešu laikā kopš eiro ieviešanas, proti, no 1.janvāra, no latu valūtas uz eiro samainīti gandrīz 12 miljoni latu. Visliekākā klientu aktivitāte novērota tieši pirmajos trīs gada mēnešos, kad samainīti vairāk nekā 10 miljoni latu. Taču laika posmā no šī gada aprīļa līdz 30.jūnijam samainīti nepilni divi miljoni latu. Eksperti atzīst, ka arī pēdējās skaidras naudas nomaiņas dienās bankas klientu aktivitāte bijusi mērena un uz eiro samainītas salīdzinoši nelielas naudas summas - galvenokārt latu monētas un 5 un 20 latu banknotes.

Kā norādījuši "Nordea" bankas eksperti, kopumā bankas klientu pakalpojumu lietošanas paradumi mainās un klienti arvien izvēlas lietot bankas attālinātos pakalpojumus, proti, maksājumu kartes, internetbanku, mobilo banku un mobilo aplikāciju. Tomēr, vaicājot, vai eiro ieviešana mainījusi iedzīvotāju norēķinu paradumus, bankas eksperti apgalvo, ka eiro ietekme uz izmaiņām nav noteicošā un ir tikai viens no faktoriem iedzīvotāju bankas pakalpojumu lietošanas paradumu izmaiņām. Kā citus pakalpojumu lietošanas ietekmējošos faktorus var minēt aizvien pieaugošās klientu prasības pēc ērtākiem, ātrākiem un pieejamākiem bankas pakalpojumiem.

Tā, piemēram, nesen veiktajā "Nordea" bankas aptaujā 93% Latvijas iedzīvotāji, respondenti vecumā pēc 18 gadiem norādījuši, ka lieto vismaz vienu no bankas attālinātajiem pakalpojumiem. Taču, vaicājot par konkrētu bankas attālināto pakalpojumu lietošanas paradumiem, 98% banku klientu atbild, ka savā ikdienā izvēlas izmantot internetbanku, 40% lieto mobilās bankas iespējas, bet piektā daļa jeb 20% aptaujāto respondentu - bankas mobilo aplikāciju.*