"Latvenergo": vēstules izsūtītas vairāk nekā 634 tūkstošiem klientu

AS "Latvenergo" vēstules ar Elektrum piedāvājumiem un vispārīgu tirgus informāciju ir izsūtītas vairāk nekā 634 tūkstošiem klientu visā Latvijā, pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja AS "Latvenergo" pārstāvis.

Katras dienas sūtījumā sistēma atlasa un iekļauj klientus ar dažādiem patēriņiem, dažādiem piedāvājuma veidiem un dažādu ģeogrāfisko dzīvesvietu, tādēļ ik dienu sūtījumus saņem klienti visā Latvijā - dažādās pilsētās un apdzīvotās vietās, ar dažādu patēriņu, kā arī ar dažādiem produktu piedāvājumiem, - lai pakāpeniski ik dienu sūtījumus saņemtu pēc iespējas daudzveidīgas mūsu klientu mājsaimniecības.

Latvenergo savus piedāvājumus klientiem nosūtīs līdz marta vidum. Ja klients nevēlas gaidīt piedāvājumu, viņš ir aicināts jau tagad apmeklēt www.e-latvenergo.lv, zvanīt uz klientu apkalpošanas servisa nr. 80200400, vai arī apmeklēt klātienē Klientu apkalpošanas centrus. Taču šeit ir būtiski atcerēties, ka klientiem, kuru patēriņš ir līdz 200kWh, tiks piedāvāts Elektrum Universālais . Ja klients ar šo izvēli ir apmierināts, tad viņam nekas nav jādara - jāsagaida sūtījums ar jauno maksājuma summu un maijā jāsāk norēķināties atbilstoši izlīdzinātā maksājuma summai, kas būs norādīta Latvenergo sūtījumā. Pirmais maksājums tiks pieņemts par klientu piekrišanu jaunajam piedāvājumam.

AS "Latvenergo" Mārketinga un klientu apkalpošanas direktore S.Linde skaidro: "Tirgotāji, kuriem jau ir datu bāze, piedāvājumus, iespējams, nosūtīs saviem esošajiem klientiem, taču, visticamāk, informācija par citiem piedāvājumiem klientiem būs jāmeklē pašiem. Jebkurā gadījumā klientam ir jāizmanto tirgus piedāvātās iespējas izvēlēties – ja ne tirgotāju, tad produktu. Tādēļ mēs noteikti aicinām klientus salīdzināt un izdarīt apzinātu, pārdomātu izvēli. Steigas nav – varat šobrīd izvēlēties Universālo pakalpojumu un tad turpināt meklējumus, un, kad esat gatavi, tad izdarīt izvēli."

AS "Latvenergo" apkopojis klientu biežāk uzdotos jautājumus un atbildes par elektroenerģijas tirgu un Elektrum piedāvājumiem, taču, lai ko klienti izvēlētos, svarīgi, lai tā būtu apzināta izvēle nevis nejaušs lēmums.

Klients jautā – AS "Latvenergo" atbild:

Esmu saņēmis Elektrum Universālā piedāvājumu, kurā izskaitļots mans mēneša izlīdzinātais maksājums, bet, manuprāt, tajā izmantotais vidējais patēriņš nav pareizs. Ko man darīt, vai varu to izmainīt?

Izlīdzinātā maksājuma summas aprēķinam izmantojam klienta vidējo patēriņu, kas izskaitļots, pamatojoties uz mūsu kontrolpārbaudēs fiksēto patēriņu. Nereti klients salīdzina šo lielumu ar savu veikto maksājumu vidējo lielumu un konstatē neatbilstību. Šie lielumi var atšķirties, jo aprēķinot ikmēneša maksājumu, klienti ne vienmēr skaitītāja rādījumus piefiksē precīzi mēneša sākumā, vai arī maksājumu summu aprēķina aptuveni. Taču, ja klients vēlas veikt izlīdzinātā maksājuma summas korekciju, atbilstoši aktuālam vidējam patēriņam, aicinām sazināties ar mūsu klientu servisu, kas pārrēķinās ikmēneša maksājumu summu.

Kāpēc turpmāk nevarēs maksāt kā līdz šim – pats nolasīju skaitītāja rādījumu un izrēķināju, cik maksāt?


Līdz šim maksājumu par elektroenerģiju klients aprēķināja, sareizinot tarifa cenu ar patērēto kilovatstundu daudzumu. Taču tirgus apstākļos situācija mainās - kopējo maksājumu par elektrību veido vairākas komponentes – maksa par elektroenerģiju un tās tirdzniecību, maksa par sistēmas pakalpojumiem (piegādi), obligātās iepirkuma komponentes, PVN. Kopējais elektrības maksājums būs jāaprēķina kā atsevišķo komponenšu summa. Regulētās elektrības maksājuma komponentes (t.i. sistēmas pakalpojumi, OIK, PVN) var mainīties, un ikmēneša maksājuma aprēķins jāveic atbilstoši aktuālajiem tarifiem. Savukārt elektroenerģijas daļai iespējami dažādi produktu veidi, daži no kuriem klientiem var būt sarežģīti aprēķināmi. Tādējādi, tirgus apstākļos vairs nav iespējams saglabāt līdzšinējo norēķinu kārtību, kad klienti paši aprēķināja savu maksājuma summu. Tāpēc turpmāk maksājumu summu aprēķinās elektroenerģijas tirgotājs un nosūtīs klientam informāciju par to – vai tas būtu izlīdzinātais maksājums, vai ikmēneša rēķins

Esmu norēķinājies par elektroenerģiju labu laiku uz priekšu. Kā man tagad rīkoties, atveroties tirgum?

Šai situācijā iesakām sazināties ar mūsu klientu servisu, kur mūsu konsultanti atradīs Jums piemērotāko risinājumu. Vēlamies uzsvērt – neviens maksājums par elektrību nekur nepazudīs. Ja būsiet izvēlējies turpmāk norēķināties ar izlīdzināto maksājumu – pārrēķināsim ikmēneša maksājuma summu, ņemot vērā Jūsu avansa maksājumu – tā būs mazāka. Savukārt, ja izvēlēsieties maksāt ar rēķinu – katru mēnesi ziņosiet savu skaitītāja rādījumu, un rēķinus sāksiet saņemt tikai tad, kad jūsu skaitītāja rādījums pārsniegs apmaksāto rādījumu.

Kur var redzēt tarifu – kopējo cenu par kilovatstundu dažādiem elektroenerģijas produktiem?

Portālā e-latvenergo.lv ir norādītas cenas katrai elektrības maksājuma sastāvdaļai atsevišķi. Atšķirībā no līdzšinējās prakses, kad klienti norēķinājās pēc viena kopēja gala tarifa, tirgus apstākļos klients norēķinās faktiski par vairākiem pakalpojumiem - elektroenerģiju un tās tirdzniecību, sistēmas pakalpojumiem (elektroenerģijas piegādi), kā arī obligātā iepirkuma komponentēm. Mēs kā elektroenerģijas tirgotājs nosakām un savā līgumā ar klientu vienojamies tikai par vienu no šīm sastāvdaļām - maksu par elektroenerģiju. Savukārt pārējās sastāvdaļas paliek regulētas un tās apstiprina SPRK. Tāpēc kopējas cenas par kWh uzrādīšana varētu radīt pārpratumus. Pārējo pakalpojumu cenas tiek uzrādītas klienta informācijai, taču mēs nevaram apgalvot, ka līguma darbības periodā tās paliks nemainīgas. Turklāt, mūsu piedāvājumu klāstā ir produkti, kuriem maksa par elektroenerģiju veidojas gan no cenas par kWh, gan patēriņa nodrošinājuma - fiksētas cenas sastāvdaļas, kas nav atkarīga no patērēto kilovatstundu daudzuma. Šo komponenti iekļaut cenā par kWh nav iespējams, taču nenorādīt to arī nebūtu korekti, jo tā ir kopējā maksājuma par elektroenerģiju sastāvdaļa.

Lai klientam būtu vieglāk orientēties, mūsu portālā, izmantojot kalkulatoru, klients var aprēķināt, kāds veidotos viņa ikmēneša maksājums pie vidējā vai klienta paša ievadīta patēriņa.

Saņēmu Elektrum Universālais piedāvājumu, kuru arī izvēlēšos. Saprotu, ka man turpmāk ik mēnesi būs jāmaksā tā summa, kas uzrādīta maksājuma kartītē. Bet kad man īsti jāsāk norēķināties pēc šīs jaunās summas – jau tagad, vai vēlāk, no kura mēneša?


Līdz tirgus atvēršanai no 1. aprīļa, klientiem jānorēķinās tāpat kā līdz šim. Tā kā par elektroenerģiju norēķināmies nākamajā mēnesī, tad arī aprīlī - veicot maksājumu par martu – vēl maksājam kā līdz šim. Pirmais mēnesis, kad jāsāk maksāt jaunā maksājuma summa, ir maijs. Vēršam uzmanību, ka līdz ar tirgus atvēršanos mainās arī maksājumu termiņi – no maija ikmēneša maksājums par elektrību jāveic līdz mēneša 20. datumam, nevis mēneša beigām kā līdz šim.