precizēta, papildināta - Dzelzceļa infrastruktūras modernizāciju vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai par 57,938 miljoniem eiro veiks "Bmgs-Fima-Alstom"

(Precizēta līguma summa virsrakstā un 1.-2.rindkopā, pievienota 3.rindkopa.)

Rīga, 27.sept., LETA. VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) par 57,938 miljoniem eiro noslēdzis līgumu ar personu apvienību "Bmgs-Fima-Alstom" par dzelzceļa infrastruktūras modernizāciju vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.

Konkursā "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai: būvniecība" līguma slēgšanas tiesības piešķirtas "Bmgs-Fima-Alstom". Kopējā līgumcena bez pievienotās vērtības nodokļa būs 57,938 miljons eiro. 

Elektroniskajā iepirkumu sistēmā (EIS) pieejamajā Iepirkuma procedūras noslēguma ziņojumā teikts, ka par iepirkuma uzvarētāju tika atzīts konkursa nolikuma prasībām atbilstošs piedāvājums ar viszemāko cenu - "Bmgs-Fima-Alstom" par līguma kopējo summu - 71,5 miljoni eiro.

Kā ziņots, LDz pērn septembrī izsludināja iepirkumu "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai: būvniecība", kura prognozētā līgumcena ir 66,4 miljoni eiro.

Iepirkumā tika saņemti divi piedāvājumi, tostarp "A.C.B." piedāvāja darbus veikt par 56,207 miljoniem eiro, bet "Bmgs-Fima-Alstom" - par 71,5 miljoniem eiro. "A.C.B." piedāvājums tika atzīts par neatbilstošu konkursa nolikumam, un tāpēc noraidīts. Par uzvarētāju tika atzīta "Bmgs-Fima-Alstom".

"A.C.B." jau pērn decembrī iesniedza sūdzību IUB, norādot, ka LDz nepamatoti "A.C.B." pieredzi atzinis par neatbilstošu konkursa nolikumam, un lūdza IUB aizliegt LDz slēgt līgumu ar "Bmgs-Fima-Alstom", atcelt lēmumu par konkursa rezultātiem un uzdot atkārtoti izvērtēt iesniegtos piedāvājumus.

IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija atzina "A.C.B." iesniegumu par pamatotu un aizliedza LDz slēgt līgumu ar iepriekš noteikto konkursa uzvarētāju. LDz tika uzdots 30 dienu laikā novērst konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot konkursā iesniegtos piedāvājumus, kā arī pieņemt lēmumu, nosūtot ziņojumu IUB un visiem pretendentiem.

Jūnijā "A.C.B." vēlreiz iesniedza sūdzību šajā konkursā, un tā tika noraidīta kā nepamatota.

Projektā "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai" plānots paaugstināt vilcienu kustības ātrumu posmos Rīga-Daugavpils un Rīga-Jelgava līdz 140 kilometriem stundā, kopumā modernizējot dzelzceļa infrastruktūru aptuveni 150 kilometru garumā.

Projekta īstenošanas laikā plānots dzelzceļa pārbrauktuves aprīkot ar automātiskajām barjerām, pārbūvēt dzelzceļa līkņu ģeometriju un ar to saistītos elektrokontakttīklus, lai nodrošinātu vilcienu kustības ātrumu līdz 140 kilometriem stundā, uzstādīt pārmijas ar nepārtrauktu krusteņa rites virsmu, pārbūvēt dzelzceļa tiltu, kā arī izbūvēt aizsargžogu gar dzelzceļu bīstamākajās vietās.

Kompānija "A.C.B." reģistrēta 2006.gadā, un tās pamatkapitāls ir 12,477 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums 2021.gadā bija 73,741 miljons eiro, bet peļņa - 794 095 eiro. Kompānijas patiesie labuma guvēji ir Valdis Lejnieks, Edvīns Tankelsons un Igors Rapoports.