IUB skatīs sūdzību LDz konkursā par dzelzceļa infrastruktūras modernizāciju kustības ātruma palielināšanai

Rīga, 21.jūl., LETA. Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) šodien skatīs otro AS "A.C.B." sūdzību VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) konkursā par dzelzceļa infrastruktūras modernizāciju vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai, liecina IUB publiskotā informācija. 

LDz pērn septembrī izsludināja iepirkumu "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai: būvniecība", kura prognozētā līgumcena ir 66,4 miljoni eiro.

Iepirkumā tika saņemti divi piedāvājumi, tostarp "A.C.B." piedāvāja darbus veikt par 56,207 miljoniem eiro, bet  personu apvienība "Bmgs-Fima-Alstom" - par 71,5 miljoniem eiro. "A.C.B." piedāvājums tika atzīts par neatbilstošu konkursa nolikumam, un tāpēc noraidīts. Par uzvarētāju tika atzīta "Bmgs-Fima-Alstom".

"A.C.B." jau pērn decembrī iesniedza sūdzību IUB, norādot, ka LDz nepamatoti "A.C.B." pieredzi atzinis par neatbilstošu konkursa nolikumam, un lūdza IUB aizliegt LDz slēgt līgumu ar "Bmgs-Fima-Alstom", atcelt lēmumu par konkursa rezultātiem un uzdot atkārtoti izvērtēt iesniegtos piedāvājumus.

IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija atzina "A.C.B." iesniegumu par pamatotu un aizliedza LDz slēgt līgumu ar iepriekš noteikto konkursa uzvarētāju. LDz tika uzdots 30 dienu laikā novērst konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot konkursā iesniegtos piedāvājumus, kā arī pieņemt lēmumu, nosūtot ziņojumu IUB un visiem pretendentiem.

Jūnijā "A.C.B." vēlreiz iesniegusi sūdzību šajā konkursā, un šī sūdzība tiks skatīta ceturtdien.

Jau ziņots, ka projektā "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai" plānots paaugstināt vilcienu kustības ātrumu posmos Rīga-Daugavpils un Rīga-Jelgava līdz 140 kilometriem stundā, kopumā modernizējot dzelzceļa infrastruktūru aptuveni 150 kilometru garumā.

Projekta īstenošanas laikā plānots dzelzceļa pārbrauktuves aprīkot ar automātiskajām barjerām, pārbūvēt dzelzceļa līkņu ģeometriju un ar to saistītos elektrokontakttīklus, lai nodrošinātu vilcienu kustības ātrumu līdz 140 kilometriem stundā, uzstādīt pārmijas ar nepārtrauktu krusteņa rites virsmu, pārbūvēt dzelzceļa tiltu, kā arī izbūvēt aizsargžogu gar dzelzceļu bīstamākajās vietās. 

Kompānija "A.C.B." reģistrēta 2006.gadā, un tās pamatkapitāls ir 12,477 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums 2020.gadā bija 58,278 miljoni eiro, bet peļņa - 118 207 eiro. "A.C.B." 2021.gada pārskats pagaidām nav publiskots. Kompānijas patiesie labuma guvēji ir Valdis Lejnieks, Edvīns Tankelsons, Igors Rapoports un ASV pilsonis Aleksandrs Plotkins.