Izbeigs LDz dalību meitassabiedrībā "LDz infrastruktūra" un netiešo ietekmi RVU "Baltija"

Rīga, 11.janv., LETA. VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) izbeigs izšķirošo ietekmi un līdzdalību meitassabiedrībā "LDz infrastruktūra" un netiešo ietekmi SIA "Rīgas vagonbūves uzņēmums "Baltija"" (RVU "Baltija"), šodien nolēma valdība.

RVU "Baltija" pieder LDz koncernā ietilpstošajai SIA "LDz ritošā sastāva serviss", kam šis uzņēmums tiks pievienots.

"LDz infrastruktūra" ir LDz meitas uzņēmums, kas dibināts 2005.gadā LDz reorganizācijas rezultātā. Uzņēmums veic dzelzceļa mašīnu, instrumentu un mehānismu remontu, dzelzceļa mašīnu un tehnoloģisko vagonu iznomāšanu, sliežu metināšanas un garsliežu transportēšanas darbus, kā arī sliežu ceļu kapitālo remontu un būvniecības darbus.

Saistībā ar nepietiekamo komercdarbības apjomu 2020.gada 11.decembrī "LDz infrastruktūra" valde rosināja sākt uzņēmuma likvidāciju.

SM skaidro, ka "LDz infrastruktūra" samazinās apgrozījums, tās funkcijas dublējas ar LDz un citu tās meitaskompāniju "LDz ritošā sastāva serviss", turklāt "LDz infrastruktūra" pārsvarā sniedz pakalpojumus LDz koncerna uzņēmumiem, un tās potenciāls pakalpojumu sniegšanai ārējiem klientiem ir ierobežots.

Uzņēmuma likvidācijas rezultātā LDz iegūs būtiskus aktīvus, tajā skaitā aptuveni trīs līdz četrus miljonus eiro naudas atlikumu un būtiskus darbojošos pamatlīdzekļus. Ja LDz veiks darbus attiecībā uz sliežu metināšanu un garsliežu transportēšanu, ieguvums būs šī pakalpojuma izmaksu samazinājums, un tā rezultātā attiecīgi samazinātos no valsts budžeta nepieciešamais līdzekļu apjoms.

Ņemot vērā, ka likvidācijas brīdī no LDz bilances būs nepieciešams norakstīt ieguldījumu "LDz infrastruktūra", tiek aplēsts, ka LDz veidosies pārējās saimnieciskās darbības ieņēmumi aptuveni 1,5 miljonu eiro apmērā.

Tāpat uzņēmuma likvidācijas rezultātā tiks ietaupītas administratīvās izmaksas, kā arī saistībā ar to, ka sliežu metināšanas un garsliežu transportēšanas darbus veiks LDz, tiks panāktas sinerģijas un optimizēta resursu izmantošana. Šo pasākumu kopējā ietekme tiek lēsta kā papildus izmaksu samazinājums 60 000 eiro apmērā ik gadu.

Savukārt RVU "Baltija" dibināta 2011.gadā, bet "LDz ritošā sastāva serviss" par vienīgo īpašnieku kļuva 2016.gadā. Ņemot vērā, ka RVU "Baltija" 2020. un 2021.gadā nav noslēgti līgumi par dzelzceļa ritošā sastāva lokomotīvju un ritošā sastāva ražošanu vai metālkonstrukciju izgatavošanu, kā arī tuvākajā nākotnē nav sagaidāmi attiecīgi pasūtījumi, saimnieciski un finansiāli izdevīgi šajā gadījumā ir reorganizēt RVU "Baltija", to pievienojot "LDz ritošā sastāva servisam". 

Kā liecina informācija "Firmas.lv", "LDz infrastruktūra" apgrozījums 2020.gadā bija 4,094 miljoni eiro, bet zaudējumi sasniedza 3,217 miljonus eiro. "LDz infrastruktūra" ietilpst LDz koncernā un ir infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums.

RVU "Baltija" reģistrēta 2011.gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 998 816 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums 2020.gadā bija 6485 eiro, bet zaudējumi sasniedza 58 319 eiro. 

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".