Zīmolu "Spilva" un "Everest" ražotāja apgrozījums pērn samazinājies par 15,8%

(Ziņa precizēta plkst.15.16.)

Rīga, 17.sept., LETA. Koncernā "Orkla Latvija" ietilpstošais pārtikas ražotājs SIA "Orkla Foods Latvija", kas plašāk pazīstams ar zīmoliem "Spilva" un "Everest", pērn strādāja ar 28,502 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 15,8% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas pelņa saruka par 39,9% - līdz 2,22 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.

Kompānijā skaidroja, ka apgrozījuma kritums ir saistīts ar to, ka 2020.gadā bija noteikti dažādi ierobežojumi Covid-19 izplatības mazināšanai, kas ievērojami palēnināja ekonomikas izaugsmi un būtiski ietekmēja arī "Orkla Foods Latvija" saimniecisko darbību. 

Tāpat kompānijas finanšu rādītājus ietekmēja fakts, ka kopš 2020.gada maija tika veikta “Orkla Foods Latvija” un SIA “Orkla Latvija” pārdošanas procesu apvienošana, kuras rezultātā “Orkla Latvija” uzsāka “Orkla Foods Latvija” sortimentā esošās produkcijas pārdošanu, iekļaujot to “Orkla Latvija” piegādājamo preču sortimentā. 

Kā norādīja kompānijā, “Orkla Foods Latvija” turpina savu darbību kā ražošanas uzņēmums.

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka pērn kompānija turpinājusi investēt ražošanas procesu pilnveidē - "Spilva" ražotnē veiktas investīcijas 109 000 eiro apmērā automātiskās tvertņu un cauruļu tīrīšanas sistēmas uzstādīšanā, 77 000 eiro ieguldīti siltuma atgūšanas jeb rekuperācijas projekta īstenošanā, vēl 75 000 eiro investēti jaunu metāla detektoru uzstādīšanā.

Savukārt minerālūdens "Everest" ražotnē pērn veiktas investīcijas 24 000 eiro apmērā, kuru rezultātā veikta apsardzes sistēmas automatizācija.

Jau ziņots, ka "Orkla Food Latvija" 2019.gadā strādāja ar 33,863 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir teju tikpat, cik gadu iepriekš, vienlaikus arī kompānijas peļņa noturējās nemainīgā līmenī un bija 3,697 miljoni eiro.

"Orkla Foods Latvija" reģistrēta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir 142 344 eiro. Kompānijas vienīgais īpašniek ir Norvēģijā reģistrētais "Orkla ASA". Kompānija ietilpst pārtikas koncerna "Orkla Latvija" sastāvā.

Pārtikas koncerns "Orkla Latvija" pērn strādāja ar 104,2 miljonu eiro apgrozījumu un peļņu 4,6 miljonu eiro apmērā, aģentūru LETA informēja kompānijā. Tādējādi, pēc aģentūras LETA aprēķiniem, koncerna apgrozījums pērn pieaudzis par 22,3%, savukārt peļņa - par 63,9%.

Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Pedro", "Spilva", "Gutta", "Everest", "Latplanta" un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla".